Sixty Minutes kan ses torsdag nat 1:10-2:0~
Fra : Per Rønne

Dato : 22-02-06 07:24

Ja, og det endda i sin helhed.

Så man må vist have harddiskoptager eller computer i gang med at optage.
Eller vhs-båndoptager, hvis man stadig bruger stenalderteknologi.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 22-02-06 15:36

> Ja, og det endda i sin helhed.
>
> Så man må vist have harddiskoptager eller computer i gang med at optage.
> Eller vhs-båndoptager, hvis man stadig bruger stenalderteknologi.

Jeg bruger min VHS-båndoptager, så når jeg afspiller, kan jeg se det på mit
B&O fjernsyn, fra 1988. Både video og fjernsyn virker upåklagelig, så
hvorfor skifte det ud?

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 22-02-06 16:24

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> Jeg bruger min VHS-båndoptager, så når jeg afspiller, kan jeg se det på mit
> B&O fjernsyn, fra 1988. Både video og fjernsyn virker upåklagelig, så
> hvorfor skifte det ud?

Du optager åbenbart ikke opera og klassisk ballet til permanent brug fra
dvd? En langt bedre teknologi.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 22-02-06 17:30

> Du optager åbenbart ikke opera og klassisk ballet til permanent brug fra
> dvd? En langt bedre teknologi.

Nej, jeg optager heller ikke opara og klassisk ballet, faktisk så optager
jeg kun et par gange om året. Jeg husker ikke, hvornår jeg sidst lejede en
film.
Ville dog gerne være med på noderne, så den anden dag købte jeg en Analog
til digital-converter, så jeg kunne overspille mine vidooptagelser fra
videokamera til PC. Der var en TV-tuner indbygget.
Aldrig har jeg da set så ringe et billede, det var faktisk dårligere end det
42" Pioneer fladsskærmstv (plasmaskærm), som vi har på min arbejdsplads, så
den blev returneret med det samme.

Hilsen Sten

Fra : TBC

Dato : 22-02-06 15:56

Sten Schou skrev:

> Jeg bruger min VHS-båndoptager, så når jeg afspiller, kan jeg se det på mit
> B&O fjernsyn, fra 1988. Både video og fjernsyn virker upåklagelig, så
> hvorfor skifte det ud?

For at opnå bedre billedkvalitet naturligvis. VHS er en ualmindeligt
ringe format, også i forhold til hvad dit tv fra 1988 kan præstere.
Men tjener det dig udemærket med VHS, så fred være med det. Men du
spurgte, nu har du fået svar.

TBC

Fra : TBC

Dato : 22-02-06 17:48

Sten Schou skrev:

> [...]
> 42" Pioneer fladsskærmstv (plasmaskærm), som vi har på min arbejdsplads, så

Fornuftigt. Hvis man ikke køber og gør det rigtige kan det blive
noget værre juks. Gør man til gengæld det rigtige, bliver det
fortræffeligt godt. En optagelse fra f.eks det nye landsdækkende
digitale sendenet kan på PC være 100% tabsfrit, hele vejen fra
modtagelse til DVD.

Hvis man gør det rigtige kan man også få digitaliseret sine
videobånd og smidt på DVD uden synlige tab.

Og ja fladskærme er [typisk] også noget værre bras når vi taler
billedkvalitet.

TBC

Fra : Per Rønne

Dato : 22-02-06 19:01

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> Hvis man gør det rigtige kan man også få digitaliseret sine
> videobånd og smidt på DVD uden synlige tab.

Jep, og det har jeg naturligvis gjort forlængst.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TBC

Dato : 22-02-06 22:11

Per Rønne skrev:

> Jep, og det har jeg naturligvis gjort forlængst.

Jeg har ordnet lidt til MPEG2(DVD)

Jeg har stadig en større pukkel af S-VHS bånd, men har besluttet mig
til at vente til at H.264 (næste generation af optiske afspillere som
f.eks Blu-Ray) blivere bedre, og mere tilgængeligt ifht ordentlig
lagring af interlaced PAL materiale.

H.264 fylder mindre, eller giver bedre kvalitet med samme bitrate, og
har også nogle andre kvalitative fordel over MPEG2.

TBC

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-06 04:22

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
> til at vente til at H.264 (næste generation af optiske afspillere som
> f.eks Blu-Ray) blivere bedre, og mere tilgængeligt ifht ordentlig

Min erfaring er dog at de gamle vhs-bånd bliver stadig ringere, med
stadig flere huller, også selv om de ikke bliver afspillet. Sidst set
med Drot og Marsk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk