A pro pos interessen for Geneve Konvention~
Fra : Lyrik

Dato : 21-02-06 20:14

Jeg havde lejlighed til at tale med en tidligere mujahedinkriger fra krigen
mellem Iraq og Iran.
Iran havde sin hær som stillede op overfor Saddam.

Men små lokale mujahedingrupper fik tildelt et stykke jord med beskeden om
at de skulle forsvare dette stykke imod indtrængning fra araberne i Iraq.

Det var sjovt at være i krig synes den dengang 15. årige "spejderdreng" som
selv havde meldt sig til mujahedingruppen, som var på ca. 600 mand..
Der var ikke alle de teknologiske våben som kunne gøre det til en forbistret
affære.
Man lå i hver sin skyttegrav og hyggede sig omkring 500 meter fra hinanden.

Dog var der stor forskel på forplejningen.
Saddams arabere var støttet fra vesten og åd og drak i deres skyttegrave. De
havde også fået enkelte fly samt ammunition i store mængder.
Mod flyene havde iranerne ingen raketter, men kun enkelte maskingeværer.
Iranerne fik mad fra en bus der kom engang om dagen. Nogen gange kom den
ikke.

De havde besked fra den iranske regering om at der ikke måtte sendes ret
mange krigsfanger (benævnt gidsler) bagud til fangelejrene.
Fangede man for eksempel 50, satte man dem bagbundet på jorden. Derefter gik
en som havde meldt sig frivilligt og gav nakkeskud til de fleste, således at
der kun var få tilbage til at sende med bussen til fangelejr.
En ren pragmatisk holdning. Forklaret sådan:"Tænk hvis du havde taget 50
fanger. Du kunne jo ikke styre dem. De kunne jo gøre oprør imod dig. Derfor
skød man bare de fleste."
De fik kun vand og ingen mad. "Vi havde jo næsten ikke noget mad selv!"

Når den iranske madbus ikke kom, så lavede man et kommandoangreb på
iraqerne. Da de kom tilbage spurgte de andre:"Hvor er gidslerne?" Svaret
var."Hvad skulle vi bruge dem til? Vi stjal deres mad."

Der var ingen officerer eller styring i gruppen. Blev der skudt over
skyttegraven fra den anden side stak man bare hænderne op over skyttegravens
niveau og lallefyrede sin Kalashnikov som man bruger en vandslange.

Man sikrede sig imod angreb ved at liste op om natten med sin kniv og nogle
miner som man gravede ned med kniven.

Når man ikke gad være med mere så meddelte man ugen i forvejen at i næste
uge tog man hjem!
Og det gjorde man så.
Knægten på 15 sagde til sin mor:"Russerne har invaderet Afghanistan. Jeg vil
til Afghanistan og kæmpe." Moderen sagde:"Det får du ikke lov til! Det er
for langt væk fra familien!" Og sådan blev det enden på 3 måneders
militærtjeneste.

Det var krig uden system. Når vesten fører krig så er der både lejre,
forplejning og hospitaler til fanger.
Denne tidligere mujahedinhær havde ikke holdt 2 minutter overfor et vestligt
angreb.

Hilsen
Jens

Fra : @

Dato : 21-02-06 20:44

On Tue, 21 Feb 2006 20:13:31 +0100, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>Denne tidligere mujahedinhær havde ikke holdt 2 minutter overfor et vestligt
>angreb.

du er endnu en af dem som ikke vil lære af historien

hvordan var det lige det gik med englænderne i Afghanistan
franskmændene i nordafrika
USA i Vietnam
USSR i Afghanistan
og nu
USA i Iraq

folk med rifler og andre simple våben kan du ikke udrydde med kampfly
og missiler hvis de har støtte i lokalbefolkningen, udtagen ved at
tømme området 100% for folk

Fra : Lyrik

Dato : 21-02-06 23:10

> [...]
>
> folk med rifler og andre simple våben kan du ikke udrydde med kampfly
> og missiler hvis de har støtte i lokalbefolkningen, udtagen ved at
+++++++++++++++++++++++++
Pjat med dig.
Det kostede amerikanerne 2 soldater at indtage Baghdad.
Jens

Fra : @

Dato : 22-02-06 00:00

On Tue, 21 Feb 2006 23:09:56 +0100, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>+++++++++++++++++++++++++
>Pjat med dig.
>Det kostede amerikanerne 2 soldater at indtage Baghdad.
>Jens

selv pjat

der bliver sprængt bomber i den by flere gange om ugen
lige som der gør i andre større byer i Iraq

det viser at hele byen altså ikke har overgivet sig

tror du grænserne mod Iran er lukket for indførsel af våben til Iraq?

Fra : Lyrik

Dato : 22-02-06 00:06

> [...]
>
> det viser at hele byen altså ikke har overgivet sig
>
> tror du grænserne mod Iran er lukket for indførsel af våben til Iraq?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Bombesprængningerne er jo fordi man har valgt at servere et demokrati på et
sølvfad. Det koster blod sved og tårer.
Handlede det om selv at herske og organisere landet var det en nem sag.

Iraq var østens stærkeste militærmagt. Den blev indtaget med en omkostning
på 2 soldater.
Hvor blev de 150.000 specielle og frygtede revolutionsgardister af?
Så du dem? Det var der vist ingen der gjorde.

Militært er islam intet værd.
Jeg tror Danmark alene kunne indtage hele islam. Omtrent på samme måde
som Cortez indtog Sydamerika.

Jens

Fra : @

Dato : 22-02-06 00:44

On Wed, 22 Feb 2006 00:05:43 +0100, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>Bombesprængningerne er jo fordi man har valgt at servere et demokrati på et
>sølvfad. Det koster blod sved og tårer.
>Handlede det om selv at herske og organisere landet var det en nem sag.

hvorfor er det så ikke blevet gjort, det er da helt uholdbart for
befokningen at der flere gange ugentligt sprænges bomber i deres
hovedstad,
disse bomber er netop bevis på at tingene ikke er under kontrol

>Iraq var østens stærkeste militærmagt. Den blev indtaget med en omkostning
>på 2 soldater.

og ikke mere ?

går der 14 dage i træk hvor der ikke bliver dræbt US tropper i Iraq?

>Militært er islam intet værd.

Islam?

prøv at spørge russerne hvor nemt de havde det i Afghanistan

og der er flere måder at føre krig på,

se blot krigen lige nu mod vores ytringsfrihed, hvem tror du allerede
har vundet første slag?

>Jeg tror Danmark alene kunne indtage hele islam. Omtrent på samme måde
>som Cortez indtog Sydamerika.

ja der er heldivis trosfrihed

Fra : Per Hagemann

Dato : 22-02-06 01:43

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Militært er islam intet værd.
> Jeg tror Danmark alene kunne indtage hele islam. Omtrent på samme måde
> som Cortez indtog Sydamerika.

De har det meget stærke våben at de er totalt frygtløse og uhæmmede i krig,
fordi de kommer direkte i paradis ved at falde i kamp.

På det teknologiske våbenplan kan de ikke helt hamle op med Vesten. Ganske
heldigt, for de ville sikkert ikke have moralske skrupler med at bruge
atomvåben i store mængder. I øjeblikket har kun Pakistan enkelte atombomber
liggende på lager.

--
Sura 90:5 " Vi har visselig skabt mennesket til slid og strid."
(Ahmadija-oversættelse)

Fra : Lyrik

Dato : 22-02-06 09:38

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>>

> De har det meget stærke våben at de er totalt frygtløse og uhæmmede i
> krig, fordi de kommer direkte i paradis ved at falde i kamp.
Ja og de hopper op og ned som bjørne i et skyde telt.
Hvor frygtløse var de egentlig i Iraq. De havde tanksene stående på en stor
parkeringsplads tomme mens de stak af i deres "natkjoler" for fuld drøn.

Hilsen
Jens