Multiallergiker
Fra : mk

Dato : 08-03-06 13:38

Blandt en flok på ca 85 børn/unge på som jeg skal bespise er der en
muliallergiker. Er der nogen der ved hvor (og evt. hvad) man man købe
fødevarer uden underlige ting og sager, tilsætningsstoffer o.l.

Jeg har adgang til Kvickly, Netto, Aldi og Fakta.

mk

Fra : Max

Dato : 08-03-06 14:07

Hej

> Blandt en flok på ca 85 børn/unge på som jeg skal bespise er der en

Det mest ansvarsfulde vil vel være at spørge barnets forældre.

Mvh Max

Fra : mk

Dato : 08-03-06 15:56

> Hej

> Det mest ansvarsfulde vil vel være at spørge barnets forældre.

Vi har fået en lang liste med præcis hvad barnet kan tåle og ikke tåle. Vi
skal nok også få købt ind så han kan spise med. Men i stedet for at rende
rundt i alle supermarkeder inden jeg finder de rette varer efterlyser jeg
blot viden om hvilke butikker der evt "gør meget" i fødevarer uden
tilsætningestoffer o.s.v.

mk

Fra : Max

Dato : 08-03-06 16:30

Hej

> varer efterlyser jeg blot viden om hvilke butikker der evt "gør
> meget" i fødevarer uden tilsætningestoffer o.s.v.

Umiddelbart vil jeg sige Kvickly af dem du nævner, men lur mig
om du ikke kommer til at rende alligevel.

Mvh Max

Fra : Inger

Dato : 08-03-06 17:47

mk wrote:
> [...]
> rundt i alle supermarkeder inden jeg finder de rette varer efterlyser jeg
> blot viden om hvilke butikker der evt "gør meget" i fødevarer uden

Jeg tror desværre ikke at der er nogen af ovenstående der gør det
specielt meget mere i mad uden tilsætningsstoffer end andre. Men Kvickly
har jo det bredeste udbud, så der er der nok bedst chance for at få
nogle forskellige ting.

Hvad er det barnet ikke kan tåle? Er lidt nysgerrig - er selv multi
allergiker...

Inger