Pringles - for godt til at være sandt
Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-06 09:50

Grøn og rød - ren fransk-kartoffel smag og chili variant
Kompakte tunge-gane-formede i papcylinder så ikke en kæmpepose skal
fylde på din snacks-hylde
Men Kims har mere salg i Toscana-snobberier og
"Brokebackmountain-Idaho-Vildmose ægte kartoffel med skræl" chipsne
Sprødhed er sprødhed.

Det er lidt fremmedgørende, at Pringles snacken har været moset og
formet, men det betyder altså meget lidt for konsistensen,
og den kemiske smag er ikke bedre, når du kan fornemme, at hver flage
er så forskellig(afskåret af forskellige deforme kartofler) som
snefnug alle er forskellige

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 14:13

For satan Bo du keder dig...

Mvh
Morten

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-06 16:17

"Juel" <him> wrote in message

> For satan Bo du keder dig...

Når jeg har haft komputernedbrud, SÅ keder jeg mig - en kort tid,
indtil jeg finder noget andet at lave.

Keder du dig siden du åbner mine ligegyldigheder?

Jeg har indbildsk fantasi om at være åben som et glashus og
"fremtidens net-menneske" og hvis andre gjorde det samme, var nettet
endnu bedre. At tænke højt er ærligt og spontant - men kan kede. Men
folk må selv lære at blive selektive.

På Politikens betalingsBBS "Pol online" hvor jeg startede som
netdebatør, kunne man se hvor mange havde læst ens indlæg. Så
justerede man efter det. Hvormange svarer er ikke godt mål.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-06 01:18

> Keder du dig siden du åbner mine ligegyldigheder?

mIN søn har lige besøgt mig og foræret mig en efedrinpille. Så bliver
man speeded snakkesalig, ordonanieksplosiv.
Han er ellers i vedvarende konstruktiv opposition og hvor jeg er
Epikur-fan hvad han oversætter grovæder er han munkemarxist og ledede
i sin spejderefterskole en internet-teklub og han foragter tebreve.
JEg har lige lavet mig te på brev

Norsk tegneserie viste foragt for sofakartoflers POTETGULL altså
franskekartoffel-lystspiseri foran TV, og jeg mener at
snacks-gastronomi er forsømt højkultur.

Så tak til de, der idag har udvidet min horisont om fremtidige
Pringles fristelser - forresten er den brugte cylinder fin til pis.
Lugt tæt og nem at åbne og lukke.

Asketisk-puritansk afvisning af hedonistisk livsglæde skal man være
Søren Kierkegaard for at snobbe for - han levede ødselt men prækede
ofte munkemarxistisk, hvilket er OK, han var ikke på valg og skulle
ikke fremstå helhjertet og renlivet i alt som Jens Rohde

"Sig hvis du tænker idag med ord så hårde som kanonkugler og sig
imorgen hvad imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det
modsiger hvad du sagde idag". Ralph W Emerson, Amerikansk filosof
1803-1882

Jeg er ret charmeret af Homer Simpsons nacho-glæde og kastede mig
begærligt over de første Kims-majssnacks men er blevet træt af Bugles
trompeterne incl i Aldi-udgaven.
Hvem ved noget om USA-nacho-praksis
Ved Tokyo-svømmebassin i deres Disneyland smagte jeg i 1993
fremragende USA-opskrift Nachos, men er vi munkepuritanske og tør ikke
den ægte vare her i Kims-land?

Medisterpølse og marcipanbrød - jo mer af mig jo bedre - konen er til
salat og fisk - fængselsmad er MortenKorcks og bedre - citat fra
hvem? - gæt - Glistrup
Men det kunne også have været min ingeniør-farbror i USA som
inviterede mig derover efter studentereksamen og sagde "føj" af alt
sundhedspræk

Apropos Kelloggs7korn så forærede på min fødselsdag sidste måned min
kones katte dvs Noriko mig tre pakker kattetunger af elendig
Netto-chokolade og ved et tilfælde efterlod jeg disse og
Kelloggsguldkornsproduktet i plastbakke på radiatoren og det smeltede
sammen til fornem mix hvor kornene var sprøde og
overfed-lavkvalitetschokoladesmagen overdøvedes af græskarkerner og
boghvede mm
Jeg tørrer/rister til jul nødder på radiatoren - og om sommeren i
havens bagende sol - og gnasker dem i mig sammen med chokolade, der jo
netop ofte har ristede nødder men ikke nok

Fra : Lapzig

Dato : 07-03-06 15:57

> [...]
> Men Kims har mere salg i Toscana-snobberier og
> "Brokebackmountain-Idaho-Vildmose ægte kartoffel med skræl" chipsne

Så vidt jeg ved, laver Pringles ikke en version med chili, men jeg kan tage
fejl. Snakker du mon om et lignende produkt fra Aldi?

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-06 16:11

"Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>
> Så vidt jeg ved, laver Pringles ikke en version med chili, men jeg
> kan tage fejl. Snakker du mon om et lignende produkt fra Aldi?

Tak for fejl-retning. Original og sourcreamonion. Netto er vist eneste
p.t.

Fra : Gunnar007

Dato : 07-03-06 17:14

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse news:uohPf.80043

> Tak for fejl-retning. Original og sourcreamonion. Netto er vist eneste
> p.t.

Eller også ,å du bevæge dig ind i en kapitalist Super Brugsen.
Eller endnu værre, en bilka.
De har mere end 2 smagsvarianter af pringles.

Desværre er forårsløgs smagen ikke tilgængelig i DK mere,
så stor var gensyns glæden for mig på Gran Canaria..
Mums !

Hilsen G

Fra : Lapzig

Dato : 07-03-06 18:55

> "Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> wrote in message

> Tak for fejl-retning. Original og sourcreamonion. Netto er vist eneste
> p.t.

Som skrevet andet steds fås de også i Super Brugsen og Bilka. Jeg har lavet
lidt search på pringles' hjemmeside og ifølge dem føres følgende
smagsvarianter i Danmark:
Original (rød), Sour Cream and Onion (grøn), Cheese and Onion (sort/gul) +
en kalorielet version af den originale

I England har de et større udbud:
Original, Paprika, Sour Cream and Onion, Salt & Vinegar, Cheese and Onion,
Hot & Spicy, Texas Barbecue Sauce, Tomato & Mozzarella, Smokin' Bacon
Flavour + 2 light udgaver

Og i USA har de hele 14 slags:
Original, Loaded Baked Potato, Sour Cream & Onion, Jalapeño, Prints, White
Cheddar, Chili Cheese, Pizzalicious, Cheezums, Ranch, Spicy Cajun, Fiery
Hot, Barbecue, Salt & Vinegar

Jeg mindes at have smagt en variation med feta. Den var god. Eddike var
langt fra en personlig favorit.

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-03-06 19:05

> [...]
> Cajun, Fiery Hot, Barbecue, Salt & Vinegar
>
> Jeg mindes at have smagt en variation med feta. Den var god. Eddike

I føtex/bilka har jeg købt både en Salsa version, Hot & Spicy,
Salt+Vinegar (frygtelig smag) og Spicy Cajun.

Så de kan altså fåes i DK, men det er nok ikke standardvare.

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-03-06 19:36

On Tue, 7 Mar 2006 19:05:14 +0100
Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> I føtex/bilka har jeg købt både en Salsa version, Hot & Spicy,
> Salt+Vinegar (frygtelig smag) og Spicy Cajun.
>
> Så de kan altså fåes i DK, men det er nok ikke standardvare.

Var lige i føtex i dag og der havde de et par jeg ikke lige havde fået
før. De går som "Delight" versioner med 33% mindre fedt.
Jeg købte en Spicy Thai (with a touch of Coconut oil) og en Red pepper
(with a touch of olive oil) men der var vist en enkelt eller 2
yderligere. Thai udgaven smager en del af koriander og ingefær synes
jeg, men den er bestemt ikke spicy.