/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Kan Speedlite flash bruges på Fuji Finepix~
Fra : Jacob K.


Dato : 09-03-06 11:38

-Ja, se subject...
Specifikt er det en 420EX der skal bruges til kameraet.

Alternative forslag modtages også gerne!

-Vh. Jacob.

 
 
cr (09-03-2006)
Kommentar
Fra : cr


Dato : 09-03-06 13:06

Jacob K. wrote:
> -Ja, se subject...
> Specifikt er det en 420EX der skal bruges til kameraet.
>
> Alternative forslag modtages også gerne!
>
> -Vh. Jacob.


Ummidelbart ja, men kun i manuel mode.
Bruger selv, samme blitz på Canon 350d og S9500.


cr

Jacob K. (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Jacob K.


Dato : 09-03-06 15:23

> Ummidelbart ja, men kun i manuel mode.
> Bruger selv, samme blitz på Canon 350d og S9500.

Okay, dét glæder mig at høre.
Takker.

Vh. Jacob.

;o\)-max- (09-03-2006)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 09-03-06 18:05


"Jacob K."
> > Ummidelbart ja, men kun i manuel mode.
> > Bruger selv, samme blitz på Canon 350d og S9500.
>
> Okay, dét glæder mig at høre.
> Takker.
>
> Vh. Jacob.

Det lyder underligt den ikke skulle kunne køre i auto mode,
så mit gæt er den kan alt undtaget ttl.. -max-



cr (10-03-2006)
Kommentar
Fra : cr


Dato : 10-03-06 20:36

-max- wrote:
> "Jacob K."
>
>>>Ummidelbart ja, men kun i manuel mode.
>>>Bruger selv, samme blitz på Canon 350d og S9500.
>>
>>Okay, dét glæder mig at høre.
>>Takker.
>>
>>Vh. Jacob.
>
>
> Det lyder underligt den ikke skulle kunne køre i auto mode,
> så mit gæt er den kan alt undtaget ttl.. -max-
>
>

S9500 har hun 1 kontakt, så den kan kun fyre blitzen af.
Selvfølgelig kan blitzen sættes til alt mulig auto, men det er kameraet
ligeglad med, derfor mit "manuel mode".


cr

;o\)-max- (11-03-2006)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 11-03-06 18:35


"cr"
> -max- wrote:
> > "Jacob K."
> >
> >>>Ummidelbart ja, men kun i manuel mode.
> >>>Bruger selv, samme blitz på Canon 350d og S9500.
> >>
> >>Okay, dét glæder mig at høre.
> >>Takker.
> >>
> >>Vh. Jacob.
> >
> >
> > Det lyder underligt den ikke skulle kunne køre i auto mode,
> > så mit gæt er den kan alt undtaget ttl.. -max-
> >
> >
>
> S9500 har hun 1 kontakt, så den kan kun fyre blitzen af.
> Selvfølgelig kan blitzen sættes til alt mulig auto, men det er kameraet
> ligeglad med, derfor mit "manuel mode".
>
>
> cr

Sludder - flashen har en indbygget sensor som slukker blitsen
automatisk når der er sendt nok lys afsted, det er muligt det er
det du kalder manuelt? Manuelt er når du stiller blænden på
kameraet efter afstanden til motivet og flashen bare fyrer hele
opladningen af.. Oder was.. -max-



cr (12-03-2006)
Kommentar
Fra : cr


Dato : 12-03-06 16:43

-max- wrote:
> "cr"
>
>>-max- wrote:
>>
>>>"Jacob K."
>>>
>>>
>>>>>Ummidelbart ja, men kun i manuel mode.
>>>>>Bruger selv, samme blitz på Canon 350d og S9500.
>>>>
>>>>Okay, dét glæder mig at høre.
>>>>Takker.
>>>>
>>>>Vh. Jacob.
>>>
>>>
>>>Det lyder underligt den ikke skulle kunne køre i auto mode,
>>>så mit gæt er den kan alt undtaget ttl.. -max-
>>>
>>>
>>
>>S9500 har hun 1 kontakt, så den kan kun fyre blitzen af.
>>Selvfølgelig kan blitzen sættes til alt mulig auto, men det er kameraet
>>ligeglad med, derfor mit "manuel mode".
>>
>>
>>cr
>
>
> Sludder - flashen har en indbygget sensor som slukker blitsen
> automatisk når der er sendt nok lys afsted, det er muligt det er
> det du kalder manuelt? Manuelt er når du stiller blænden på
> kameraet efter afstanden til motivet og flashen bare fyrer hele
> opladningen af.. Oder was.. -max-
>
>
Een mener at når kamera og/eller flash ikke har anden kommunikation end.
"fyr flash", så er det manuel indstilling, Men sæfølig fyres flashen
automatisk af, når udløseren aktiveres. Alt set i alternertiv til EOS
350d der fortæller/hører flashen's automatik.

cr

Peter Schrøder (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Schrøder


Dato : 12-03-06 21:12


"cr"
> Een mener at når kamera og/eller flash ikke har anden kommunikation end.
> "fyr flash", så er det manuel indstilling, Men sæfølig fyres flashen
> automatisk af, når udløseren aktiveres. Alt set i alternertiv til EOS 350d
> der fortæller/hører flashen's automatik.

Manuel er når blitzen fyrer hele ladningen af hver gang, uanset afstanden
til motivet. 9500 skal bruges med blændeforvalg når man bruger en
computerblitz. Blitzen regulerer så selv lysstyrken i forhold til afstanden
til
motivet. Om speedliten har en sensor så den kan bruges som alm.
computerblitz skulle forbavse mig.
--

Med venlig hilsen

Peter Schrøder



cr (12-03-2006)
Kommentar
Fra : cr


Dato : 12-03-06 21:37

Peter Schrøder wrote:
>
> "cr"
>
>> Een mener at når kamera og/eller flash ikke har anden kommunikation
>> end. "fyr flash", så er det manuel indstilling, Men sæfølig fyres
>> flashen automatisk af, når udløseren aktiveres. Alt set i alternertiv
>> til EOS 350d der fortæller/hører flashen's automatik.
>
>
> Manuel er når blitzen fyrer hele ladningen af hver gang, uanset afstanden
> til motivet. 9500 skal bruges med blændeforvalg når man bruger en
> computerblitz. Blitzen regulerer så selv lysstyrken i forhold til
> afstanden til
> motivet. Om speedliten har en sensor så den kan bruges som alm.
> computerblitz skulle forbavse mig.


På den led kan jeg godt følge det, men når kameraet indstiller sig på 10
sekunder lukkertid og blitzen på brøkdele af et sekund, så synes
jeg der ligesom mangler noget automatik mellem kamera og blitz, men det
er nok bare mig der ikke kan finde sammenhængen i det.

cr


Jan Bøgh (13-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 13-03-06 09:23

cr skrev i 7f4d8$441484ce$3e3d8c4f$14734@news.arrownet.dk dette:
> Peter Schrøder wrote:
>>
>> "cr"
>>
>>> Een mener at når kamera og/eller flash ikke har anden kommunikation
>>> end. "fyr flash", så er det manuel indstilling, Men sæfølig fyres
>>> flashen automatisk af, når udløseren aktiveres. Alt set i
>>> alternertiv til EOS 350d der fortæller/hører flashen's automatik.
>>
>>
>> Manuel er når blitzen fyrer hele ladningen af hver gang, uanset
>> afstanden til motivet. 9500 skal bruges med blændeforvalg når man
>> bruger en computerblitz. Blitzen regulerer så selv lysstyrken i
>> forhold til afstanden til
>> motivet. Om speedliten har en sensor så den kan bruges som alm.
>> computerblitz skulle forbavse mig.
>
>
> På den led kan jeg godt følge det, men når kameraet indstiller sig på
> 10 sekunder lukkertid og blitzen på brøkdele af et sekund, så
> synes jeg der ligesom mangler noget automatik mellem kamera og blitz, men
> det er nok bare mig der ikke kan finde sammenhængen i det.

Hvis i nu startede med at finde ud af, hvad i mener med automatik, ville det
nok være lettere.
Du mener tilsyneladende at automatik betyder at du kan point'n'shoote med
blitz, hvorimod vi er ret mange, der opfatter en blitz med indbygget
lysmåler, der er i stand til at dosere blitzet i forhold til en på forhånd
valgt blænde og ISOindstilling, som automatisk.
Og det er da rigtigt, at sidstnævnte metode forudsætter at kameraet er
stillet på 'manuel', og at overførslen af data (blænde, ISO) mellem kamera
og blitz (der er ingen den anden vej) skal klares manuelt. Hvorimod blitzen
er ganske automatisk i forhold til det at styre lysmængden.


mvh
jan
--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Nye (opdateret 03/01/2006) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste