Skype
Fra : Per Rønne

Dato : 06-03-06 17:35

Da TDC i øjeblikket er i gang med at udskifte fællesantennen, så vi
bl.a. får mulighed for at gå på internettet igennem den, vil jeg høre om
der er nogen der har erfaringer med Skype.

Specielt er jeg interesseret i apparatur, som omformer mellem
almindelige telefoner og ethernet, altså et apparat med egen IP-adresse,
tilsluttet ethernettet, og med udgang til phonenet.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 07-03-06 09:07

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> almindelige telefoner og ethernet, altså et apparat med egen IP-adresse,
> tilsluttet ethernettet, og med udgang til phonenet.

Jeg går ud fra at du mener IP-telefoni. Skype er jo blot et produkt
blandt mange.

Der var et indslag i DR om emnet. Det ser ud til at folk har temmeligt
blandede erfaringer.

Jeg tror ihvertfald du skal vælge en løsning hvor udbyderen er ansvarlig
for hele molevitten incl. diverse modems og bokse m.v.

Kig evt her:
http://www.dr.dk/Forbrug/Artikler/pre2006/Elektronik/20051209164032.htm

Tjek også lige hvad en alm. telefonlinie med fast abonnement uden
minutafgift indelands koster! Jeg har selv sparet 1000 kr i kvartalet
ved at skifte abonnementstype.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-06 10:31

On Tue, 7 Mar 2006 09:07:11 +0100, stigleerbeck@nypost.dk (Stig
Leerbeck) wrote:

>Jeg går ud fra at du mener IP-telefoni. Skype er jo blot et produkt
>blandt mange.

Jep.

> [...]
>
>Tjek også lige hvad en alm. telefonlinie med fast abonnement uden
>minutafgift indelands koster! Jeg har selv sparet 1000 kr i kvartalet

Jeg bruger i dag CyberCity over adsl, også til telefoni (IP), og når
jeg så kigger på hjemmesiden til telefon (telefin.dk), så tyder det på
at jeg vil få brug for en trådløs switch uden router og dhcp-server
indbygget. Router og sandsynligvis dhcp-server ser ud til helst at
skulle være indbygget i IP-boksen, eller i hvert fald at "komme før"
denne, da det ellers ikke er muligt at give samtaler højere prioritet
end almindelig internettrafik.

Nettet og boksen kommer ind i morgen eller overmorgen, men jeg mangler
stadig at se noget skriftligt fra TDC om hvad det hele drejer sig om,
og hvilke priser der bliver tale om. Men i følge håndværkeren er
boksen forsynet med tre udgange: to antenneudgange (tv, radio) og en
datakanal (RJ45, vil jeg tro).