Bånd VS HardDisk
Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 08-03-06 14:31

Hejsa

Går lidt med et lille spørgsmål.... skal jeg købe en DAT streamer eller en
HardDisk???
Det der er det vigtige her er levetiden på DATA'ne.... Begge dele bliver
taget fra ug er ubrugte indtil der skal backesup igen.... DVS. at de bliver
pakket ned og gemt afvejen indtil problemet er ude... Så derfor vil slidet
på harddisken eller båndene være minimalt.... men hvad er levetiden på dem,
hvilke lever længst???????
--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-03-06 17:35

"Jabbe(4k)" <jabbe@get2net.dk> skrev

> [...]
> slidet på harddisken eller båndene være minimalt.... men hvad er levetiden

Du skal købe en DAT. En harddisk er en dårlig backup løsning, fordi en disk
er alt for følsom mod fejl. Der er mange ting, som kan gå istykker på en
harddisk. Bånd derimod, holder meget længere og er svære at ødelægge, hvis
de opbevares korrekt.

Husk så også at foretage din backup korrekt med hensyn til udskiftning af
båndene.

Claus

Fra : Eivind

Dato : 08-03-06 17:56

> [...]
>de opbevares korrekt.
>
>Husk så også at foretage din backup korrekt med hensyn til udskiftning af

Jeg er enig med Claus, du skal købe en DAT hvos det virkelig er
vigtige data. En ekstern harddisk har f.eks en tendens til at falde
ned på gulvet. En lidt mere økonomisk løsning er at brænde det på
kvalitets DVD'er i to kopier eller mere, men der er stadig lidt tvivl
om levetiden på disse.

Fra : Esben

Dato : 08-03-06 18:27

"Jabbe(4k)" <jabbe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slidet på harddisken eller båndene være minimalt.... men hvad er levetiden

Jeg stemmer for DAT. Hvis harddiskløsningen skal være sikker, skal der mange
harddiske og kopier til. Det gør den besværlig at transportere til et
sikkert sted og den vil stadig være følsom for menneskelige fejl. Efter
USB-DAT drev er kommet til, er de også blevet lidt mere tilgængelige.

--
Esben

Fra : Lars Mortensen [2630~

Dato : 09-03-06 13:07

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> [...]
> et sikkert sted og den vil stadig være følsom for menneskelige fejl. Efter
> USB-DAT drev er kommet til, er de også blevet lidt mere tilgængelige.

Kan kun give de andre ret.
Har i øvrigt en tapestreamer liggende et eller andet sted, hvis du skulle
være interesseret.

Lars

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 09-03-06 22:01

> Kan kun give de andre ret.
> Har i øvrigt en tapestreamer liggende et eller andet sted, hvis du skulle
> være interesseret.

Hvad er størelsen på den??? for jeg har selv en men den er kun på 2 gig
ukomprimeret og det er ALT for lidt....

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 09-03-06 10:08

HD og brug 2 skift imellem dem
billigt og sikkert
det har jeg brugt i 20 år og aldrig mistet data
og husk at bruge en "gammel HD" når de går istykker
er de som regel ret nye eller gamle.

Og ligesom med biler den sidste model ligen inden udgår er bedst,
der er rettet mange fejl. Hvilket fabrikat du vælger er ligegyldigt
bare det er en kendt mærkevare.

Jo flere der er solgt at et fabrikat jo flere vil jo istykker, logik
for burhøns