Andet multimedie
bentjuul 3670
Printerprogram til store tegninger
Fra : Bjarne B. Jørgensen

Dato : 06-03-06 14:00

Er der nogen der ved om der findes printer-tegneprogrammer til at
printe store tegninger målfast ud på et given antal a4.

På forhånd tak
Bjarne

Fra : Brian S

Dato : 06-03-06 14:41

Det kan f.eks. InDesign, som kalder det "tiles" eller "fliser".

Fra : Bjarne B. Jørgensen

Dato : 06-03-06 19:38

Tak for svaret, men jeg kan ikke tage JPG formatet ind, jeg har prøvet på en
V.1.5
Bjarne

Fra : Steen

Dato : 06-03-06 19:42

> Er der nogen der ved om der findes printer-tegneprogrammer til at
> printe store tegninger målfast ud på et given antal a4.
>
> På forhånd tak
> Bjarne

Det kan både In-Design og Publisher. Jeg foretrækker selv In-Design, da
Publisher generelt er et dårligere program, men hvis man kun har Publisher,
kan det da løse opgaven.

Held og lykke
Steen

--
http://www.gral.dk
links for photoshop entutiaster

Fra : Bjarne B. Jørgensen

Dato : 07-03-06 14:22

Jeg har nu prøvet de forskellige, men jeg for ikke de målfaste tegninger til
at passe eller også går der mere papir til end nødvendig
Der må da findes nogle programmer som lige er beregnet til at kunne udskrive
sådanne tegninger på en rimelig måde.?
Jeg ved da ikke hvor stort behovet er, men jeg kunne da tænke mig at
husejer, som ville ændrer på deres indskannet tegninger for en
ombygning, jo gerne kunne udskrive dem igen målfast.
Bjarne

Fra : Erik Andersen

Dato : 06-03-06 19:55

"Bjarne B. Jørgensen" <bjarnebo@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om der findes printer-tegneprogrammer til at
> printe store tegninger målfast ud på et given antal a4.
>
> På forhånd tak
> Bjarne

Det nemmeste er at lave en pdf-fil, og printe den ud med funktionen "inddel
(store/alle) sider".
Pdf-filens fysiske format kan være megastort.
Mvh Erik

Fra : Brian S

Dato : 06-03-06 20:03

Så lav det om til "tif".

Fra : HSP

Dato : 08-03-06 07:09

Hej Bjarne.

I går var jeg selv på jagt efter det du selv søger her.
Et program til store print , & her er det så - ( Poster-Printery v.
4.5 )
Det er programmeret til opgaven , og fås sikkert ikke bedre !!

Det er dimentionerne på dit billede der bestemmer om du vil
udnytte dine A4 ark 100% !!
Med programmet her , kan du bla. også trække i et billede
så det passer 100% til f.eks 6 eller 8 ark , eller dem du har lyst til
!

Det er testet & det er fantastisk - God fornøjelse.

Henrik...........

Fra : Rado

Dato : 08-03-06 14:29

On Mon, 6 Mar 2006 13:59:45 +0100, "Bjarne B. Jørgensen"
<bjarnebo@webspeed.dk> wrote:

>Er der nogen der ved om der findes printer-tegneprogrammer til at
>printe store tegninger målfast ud på et given antal a4.

Hvad mener du med "målfast"?

Clickbook kan printe billeder ud i stort format på x antal A4 ark (fra
2 helt op til 576), og størrelsen kan defineres med 1/10 mm
nøjagtighed (det holder dog næppe helt i praksis). Måske den kan
bruges?

http://bluesquirrel.com/products/clickbook/posters.html

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Rado

Dato : 08-03-06 19:29

On Wed, 08 Mar 2006 14:29:02 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>2 helt op til 576), og størrelsen kan defineres med 1/10 mm
>nøjagtighed (det holder dog næppe helt i praksis). Måske den kan

Jeg burde måske lige tilføje at Clickbook kan en hel masse andet end
lige at printe plakater - det er faktisk kun en bifunktion af
programmet., hvilket ikke rigtig fremgår af den side jeg henviser til.
Men det er altså primært beregnet til at printe brochurer, småbøger,
manualer og lignende, i diverse formater.

Fra : Bjarne B. Jørgensen

Dato : 08-03-06 21:16

Jeg vil bruge det til at man skanner sine arkitekttegninger ind, hvorved at
man så kan rette den,
hvis man skal ombygge, og så bagefter udprinte dem til kommunen, for en
byggetilladelse,
derfor skal de jo passe på det målforhold som den original tegning har.

Tak for jeres indsats
Bjarne