Contempt for court v. FOTO I RETSSAL?
Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-06 23:34

En film på TV Charlie var om nogle briter, der buredes inde, fordi en
af dem havde fotograferet i Old Baily Court, så en avis kunne bringe
SANDHED OM RETSVÆSENET

Hvorfor er der forbud mod kamera og båndoptager i det offentlige rum?

En neurologisk overlæge skrev i JP for 25 år siden, at efter
kassebåndoptagerens opfindelse havde han altid haft to maskiner
kørende under al konsultation, og det ene bånd fik patienten med hjem,
så han kunne repetere detaljer fra rådgivningen, som han måtte have
glemt.
Mogens Milfeldt hed han
Få patienter vil nok gide høre bånd derhjemme, men alle politiforhør
bør da optages på bånd, der jo er ultrabillige efter at chips ikke
kræver bevægelse i optageren. Hvorfor ikke alle retsmøder på bånd?

Det er vist ikke kun for at skabe job til avis-tegninger, at dommerne
afviser bevismulighed - den der hvisker lyver, den der lyver
stjæler....Ærlighed varer længst.?

Engang i Sdr Omme Statsfængsel optog jeg snak med chefen på bånd og
pralede af det. Som straf sendte de mig i isolation i Kolding
fæstningsarresthus
(men en familie i Kolding, der var blevet hjulpet til barn pr donor,
brugte jeg min ene telefonsamtale til, så han kom samme time og
betalte mig ud, for det var bødehefte jeg morede mig med at afsone)

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-03-06 13:41

Bo Warming wrote:
-snip-

> (men en familie i Kolding, der var blevet hjulpet til barn pr donor,
> brugte jeg min ene telefonsamtale til, så han kom samme time og betalte
> mig ud, for det var bødehefte jeg morede mig med at afsone)

Små hjerner, små fornøjelser. Du kunne jo prøve at gøre det endnu engang
igen, bare "for sjovs skyld".

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : Eliasen

Dato : 04-03-06 13:56

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
> Bo Warming wrote:
> -snip-

> Små hjerner, små fornøjelser. Du kunne jo prøve at gøre det endnu engang
> igen, bare "for sjovs skyld".

Martin, du beder Bo Warming om at donere sæd til endnu et barn. Fy!

--
Eliasen

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-06 15:42

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> wrote in message

> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message

> Martin, du beder Bo Warming om at donere sæd til endnu et barn. Fy!

Sædhjælpsfondet havde snese af donorer og jeg var ikke en af de mest
aktive - jeg ville ikke have gidet rejse til Kolding, når der var en
familiefar i Horsens som de fandt egnet udfra min telefoniske
beskrivelse

Jeg er forsker og det var en chance at få gratis turisttur til åbent
længsel i 20 dage og spare bøde
Ligesom jeg nu finder det interessant at kende hjemmehjælpssystemet
indefra.
Er du ikke arrogant, Martin, at vurdere om mine fornøjelser er små
eller store? Jeg ved hvad beriger mit liv og min nysgerrighed

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-03-06 19:36

Eliasen wrote:
> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message

> Martin, du beder Bo Warming om at donere sæd til endnu et barn. Fy!

Nej, overhovedet ikke... Men jeg kom vist til at klippe for meget væk af
det jeg svarede på fra mit indlæg:

----- BW skrev ----
[...]
------

Og "for sjovs skyld" foreslår jeg at han igen afsoner sin næste bøde i
spjældet. F.eks. kan han endnu engang optage en samtale og prale af det,
for at komme i isolation igen (ved at afsone for bøden)... BW syntes jo
det "var sjovt" og ingen vil alligevel savne ham

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-06 20:00

> [...]
> af det, for at komme i isolation igen (ved at afsone for bøden)...
> BW syntes jo det "var sjovt" og ingen vil alligevel savne ham

Idag kan man ikke frit vælge at afsone sin bøde, som man kunne i 1983.
Takket være Glistrups mange lovforslag om at forbedre statens incasso,
er de kommet til fornuft og kradser bøden ind som en %del af
lønudbetalingerne.
Computer og internet var ikke på banen, men elektrisk skrivemaskine
havde jeg med, og nogle dage i isolation havde ikke været noget
problem for mig.
Der var lidt stolthed i, at når de uden fornuftig grund satte mig i
isolation, så ville jeg pr betaling og bortrejse samme dag, vise at
dette var ren turistfornøjelse og nysgerrighed, ikke straf.
Mine medindsatte var bankdirektører med spirusdomme og lignende.
Efter denne dom for ulovlig adoptionsformidling fik jeg i 1989 en
mindre bøde vedr sæddonorformling (hvor jeg i telefonbogen havde kaldt
mig sædlæge) og var så heldig at afsoningen skete i Vestre, så jeg
også fik prøvet et lukket fængsel(8 dage).
Det var barske indbrudstyve jeg gik gårdtur med - også interessant.

JEg mener aldrig man bør give valgfrihed mellem bøde og fængsel. Måske
man ofte bør give begge dele, og konfiskere motorcykel el lign for at
få bøden betalt straks.
Danske fængsler er som højskoler - slet ikke straf, slet ikke
afskrækkende