2 lejeboliger på samme tid?
Fra : JS

Dato : 02-03-06 23:06

Hej NG.

Jeg har en lejebolig, men er lige blevet tilbudt en jeg hellere vil have!
Mit spm. er så:
Hvor længe må jeg have 2 boliger, da jeg gerne vil have noget tid til
at sætte den nye i stand, før jeg flytter alle møbler derover???
Kan jeg f.eks. have dem begge i 1½ md., før jeg siger den gamle op?

Mvh Jakob.

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-03-06 23:13

JS skrev den 02-03-2006 23:06:
> [...]
> at sætte den nye i stand, før jeg flytter alle møbler derover???
> Kan jeg f.eks. have dem begge i 1½ md., før jeg siger den gamle op?

For min andelsbolig var det sådan, at kommunen havde registreret at jeg
har anskaffet mig en andelsbolig og samtidig boede til leje et andet sted.

De ville gerne kende årsagen til denne "sammensætning".

En hurtig opringning til det kontor som administrerer den slags og en
forklaring om, at lejligheden skulle total renoveres før den var til
indflytning + en sandsynlig indflytningsdato...så var den sag ud af
verdenen.

Mon ikke det er det samme med leje-lejligheder?

mvh

Carsten

Fra : JS

Dato : 02-03-06 23:47

> Mon ikke det er det samme med leje-lejligheder?

Tjoo, hvis det var Kommunen, der reagerede, gør de det vel uanset om det
er leje eller andel!
Hmm, burde vel egentlig være meget normalt, at man lige vil have 1-2 md med
begge lejligheder, men der findes ikke nogen specifikke regler om det, bare
man
siger den gamle op snarest :) ?

mvh. Jakob

Fra : Jubii

Dato : 03-03-06 10:13

On Thu, 2 Mar 2006 23:47:00 +0100, "JS" <js2810@msn.com> wrote:
in dk.videnskab.jura

> [...]
>begge lejligheder, men der findes ikke nogen specifikke regler om det, bare

Der findes faktisk regler. Hvad du gør/aftaler rent privat med dine udlejere er
en privat sag. Du skal blot anmelde flytning til folkeregistret et vis antal
dage efter du faktisk er flyttet. (og det er jo samtidig en framelding af den
gamle adresse)