barsel og frivilligt arbejde
Fra : Pipse

Dato : 27-02-06 20:59

Hej

Håber I kan hjælpe mig lidt ud.

Jeg skal holde barsel om 4 uger fra mit almindelig deltids arbejde. Jeg er
berettiget til løn under barsel derfra.

Nu er jeg blevet tilbudt noget frivilligt ulønnet arbejde (4 timer om ugen),
som jeg sagtens kan have før, under og efter barsel.

Men må jeg det (altså nu når jeg holder barsel fra det andet arbejde)

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 28-02-06 01:53

"Pipse" skrev ...
> [...]
> som jeg sagtens kan have før, under og efter barsel.
>
> Men må jeg det (altså nu når jeg holder barsel fra det andet arbejde)

Ja - jeg kan ikke lige se hvad der skulle forhindre det. Der er jo ikke
noget rådighedskrav i forbindelse med barsel.

Keld Lergren Nielsen

"Sandheden er ofte så enkel, at man må
nærme sig den via det komplicerede"

Fra : Klaus H

Dato : 28-02-06 16:17

cut
cut

Tag hellere og spørg på dagpengekontoret.

Da min kone gik på barsel var hun i fuldtidsstilling samt igang med at tage
HF-enkeltfag på aftenskole. Hver dag hun var i skole ville der blive trukket
en dag i dagpengene.
Hun valgt da at gå op som selvstuderende og kunne da nøjes med at blive
trukket for de 2 eksamensdage. Hun bestod alligevel med glans.

Klaus H