Dårlige betalere
Fra : Hans-Ole Jensen

Dato : 27-02-06 17:48

Må man lægge sine dårlige betalere ud på sin hjemmeside, til offentlig
beskuelse, hvis den dårlige betaler er underrettet først og nægter at betale
???

kasserer i sportsklub.

Fra : Fred_Blogs

Dato : 27-02-06 18:34

On 2006-02-27 17:47:37 +0100, "Hans-Ole Jensen" <hoj@gonzosoft.dk> said:

> Må man lægge sine dårlige betalere ud på sin hjemmeside, til offentlig
> beskuelse, hvis den dårlige betaler er underrettet først og nægter at
> betale ???
>
> kasserer i sportsklub.

Du må så vidt jeg ved ikke offentliggøre medlemmer af forening på
internettet - og dermed kan du vel heller ikke lægge oplysninger om
dårlige betalere i foreningen ud. Se nærmere om regler hos
Datatilsynet...

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 27-02-06 18:48

Hans-Ole Jensen skriblede:
> Må man lægge sine dårlige betalere ud på sin hjemmeside, til offentlig
> beskuelse, hvis den dårlige betaler er underrettet først og nægter at
> betale ???
>
> kasserer i sportsklub.

Ville det ikke bare være på sin plads at slette
disse medlemmer. Der er vel et eller andet i
vedtægterne omkring ikke betalt medlemskab.

--
Lars Fragstrup

Fra : Peter

Dato : 28-02-06 00:39

"Hans-Ole Jensen" <hoj@gonzosoft.dk> skrev i en meddelelse
> Må man lægge sine dårlige betalere ud på sin hjemmeside, til offentlig
> beskuelse, hvis den dårlige betaler er underrettet først og nægter at
> betale ???
>
> kasserer i sportsklub.

Hvis i har et klubblad, adviserer du blot i bladet, at der er medlemmer der
endnu ikke har betalt deres kontingent, og at navnene på disse medlemmer vil
blive offentliggjort i næste klubblad.
Kan garantere dig at det virker, selv om der var noget der blev sure.

Peter

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-02-06 10:52

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> medlemmer vil blive offentliggjort i næste klubblad.
> Kan garantere dig at det virker, selv om der var noget der blev sure.

Men er det lovligt eller opfordrer du blot til ulovligheder?

Fra : per christoffersen

Dato : 28-02-06 11:36

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message

> Men er det lovligt eller opfordrer du blot til ulovligheder?

Der er formodentlig ikke ulovligt at skrive i bladet, at man vil gøre det.
Men det vil være ulovligt at gennemføre det i praksis.

/Per

Fra : Mads

Dato : 28-02-06 12:57

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message

> Der er formodentlig ikke ulovligt at skrive i bladet, at man vil gøre det.
> Men det vil være ulovligt at gennemføre det i praksis.

Det vil jeg godt have skåret ud i pap.
Er det ulovligt i et klub blad at have en adresseliste over medlemmer?
Er det ulovligt at i en sådan adresseliste at angive om der betalt kontigent
for de seneste perioder?

Mvh Mads

Fra : per christoffersen

Dato : 01-03-06 19:33

"Mads" <mads.knudsen@FjerndettEprivate.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg godt have skåret ud i pap.
> Er det ulovligt i et klub blad at have en adresseliste over medlemmer?
Det er ulovligt at offentliggøre den uden hvert enkelt medlems
godkendelse/samtykke (iflg. Lov om Persondata).

> Er det ulovligt at i en sådan adresseliste at angive om der betalt
> kontigent for de seneste perioder?

Det vil formodentlig kræve en særskilt godkendelse (eller være inkluderet i
den førstnævnte godkendelse på en tydelig måde).

Begge oplysninger er personlige og personhenførbare, og kan derfor ikke uden
videre videregives/offentliggøres.

Det nævnte samtykke kan i øvrigt til hver en tid tilbagekaldes af den
registrerede.

/Per