Strafchikanøs hjemmehjælp
Fra : Bo Warming

Dato : 24-02-06 20:58

Strafchikanøs hjemmehjælp

Nedenstående er udkast til klage - kan noget misforstås som om der er
fejl på min side (udover at jeg er grænsesøgende men det er til gavn
for almenvellet og legalt)

------------------------

Case i dovenskab og stridslyst hos hjemmehjælp

Visitator har tilkendt mig 2 timers ugentlig hjælp til ærinder og
husarbejde, og de 9 gange, hvor 8 forskellige hjemmehjælpere har
besøgt mig har det oftest omfattet køkkenarbejde, typisk at rengøre
grønsager.

Idag hvor et af mine voksne børn var på besøg og bevidnede det vanlige
forsøg på at afvise at gøre tingene sådan, som jeg ønskede dem gjort,
blev det kun til et enkelt ærinde, knap en ½ time.

Jeg havde selv halveret og skrællet løg og de skulle blot gennem
foodprocessoren.

Fordi løgene havde ligget halveret nogle dage, var der nogle få
blomsterfluer omkring dem.

Med dette alibi nægtede man at rengøre køkken.

Man hævdede at sådanne insekter gjorde køkkenet ufremkommeligt og at
hjemmehjælpere har krav på perfekte arbejdsforhold!

Faktisk var halveringen af løgene en uge før en gestus fra min side,
fordi hjemmehjælperen - og en anden gang hendes mand - havde set
problem i at løg irriterer øjnene.

Ved at klargøre løg som det skete, er der mindre øjenirritation.

Men resultatet blev, at hjemmehjælperdamen ringede sin chef, og fik
opbakning til at droppe _al rengøring og køkkehjælp_ den dag, fordi
der ikke er specificeret netop sådan køkkenarbejde, kun "aftørring af
flader." Men man havde igen og igen gjort køkkenarbejde tidligere ,
som der altså ikke var dækning for i visitats-beslutning.

Blot fordi man modsiger, straffes man med at der stoppes både hvad man
har krav på, og hvad nu pludselig kaldes "goodwill".

Således lykkedes det igen, at man får to timers arbejde af
skatteyderne for kun at hjælpe pensionisten ½ time, og der er grund
til at tro, at mit case idag er typisk, men at andre, der hjælpes, er
underdanige og taknemlige for alt og stiller sig tilfreds med ikke at
få ordentlig hjælp i den tid kommunen betaler for sådant.

Det er vist ikke i overenstemmelse med forvaltningslov og almen god
conduite, at man vælger at straffe kritik.

Når der er udført en hjælp vedvarende bør den ikke stoppes, blot
fordi jeg venligt påpeger at blomsterfluer ikke er sundhedsfarlige.

Fordi jeg ikke var servil og underdanig, blev jeg straffet med, at man
kun gik ærinder og ikke udførte hverken rengøring, som er vedtaget,
eller køkkenarbejde, som altså var goodwill, og nu pludselig
jernet - temmelig umotiveret.

Jeg mener hjemmehjælp bør gøres gennemsigtig og forståelig, så de der
hjælpes ved, hvad de har ret til, og ikke skal bøje sig for hjælpernes
skiftende luner og straffelyst.

Analogt har man ved tidligere ærinder medtaget ca 12 kg varer.

Nu straffer man og vil ikke medtage helt så meget, fordi det er for
"tungt".
Man har stive regler, vistnok ved 11 kg. Hjemmehjælperen har bil og
der kan umuligt være sundhedsskade for hende ved at bære en sådan vægt
fra supermarkedet til bil og siden ind ad min ti meter lange havegang
til min stuelejlighed.

Også denne dovenskab, stridslyst, straffeglæde og regelrytteriske
chikane bør en ordentlig ny borgmester sætte stopper for.

Fra : Spinner

Dato : 24-02-06 23:20

> Strafchikanøs hjemmehjælp

> Nedenstående er udkast til klage - kan noget misforstås som om der er
> fejl på min side (udover at jeg er grænsesøgende men det er til gavn
> for almenvellet og legalt)

stort 11-tal for veltalenhed!!

Spinner

Fra : lars andersen

Dato : 25-02-06 07:48

> Strafchikanøs hjemmehjælp
>
> Nedenstående er udkast til klage - kan noget misforstås som om der er
> fejl på min side (udover at jeg er grænsesøgende men det er til gavn
> for almenvellet og legalt)

Hvis du er utilfreds med de komunale hjemmehjelpere har du mulighed forat
sige til kommunen at du ønsker privat hjemmehjælp alså folk fra privat firma
istedet for de komunale, det kunne evt være en mulighed.

Jeg ved ikke hvad man som pensionnist har krav på at hjemmehjælp personalen
skal gøre og ikke gøre under bestemte forhold i hjemmet men det er vel
nedskrevet et sted.

hilsen lars

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-06 04:09

> Nedenstående er udkast til klage - kan noget misforstås som om der er
> fejl på min side (udover at jeg er grænsesøgende men det er til gavn
> for almenvellet og legalt)

Nu ved jeg ikke lige om det faktum at du er grænsesøgende er til gavn for
samfundet, men det er så en anden diskussion. Men nuvel - du kan da snildt
engarere mange skribenter i denne gruppe - så hvis det er det du mener - ja
så er det rigtigt at du holder gang i samfundet.

> ------------------------
>

> Case i dovenskab og stridslyst hos hjemmehjælp

- eller - Case i "at være på tværs" af Bo Warming

> [...]
> husarbejde, og de 9 gange, hvor 8 forskellige hjemmehjælpere har
> besøgt mig har det oftest omfattet køkkenarbejde, typisk at rengøre

Det er også ret belastende for helbreddet at skulle vaske en grøntsag. Jeg
tror du skal være rigtig glad for at det er lykkes dig at blive visiteret
til hjemmehjælp. Og er det måske et resultat af din utrættelige kamp for
ligegyldig selvretfærdighed der har overbevist en visitator om at du skal
have hjemmehjælp til at vaske dine grøntsager?

> Idag hvor et af mine voksne børn var på besøg og bevidnede det vanlige
> forsøg på at afvise at gøre tingene sådan, som jeg ønskede dem gjort,
> blev det kun til et enkelt ærinde, knap en ½ time.

Der er jo mange mennesker - særligt i denne gruppe - men også mange andre
grupper - der er ret overbeviste om at din måde at gøre tingene på ikke
nødvendigvis er rigtige. Så hvad værdi har det, at du har et vidne på at du
måske er forskruet i forhold til din klage?

> Jeg havde selv halveret og skrællet løg og de skulle blot gennem
> foodprocessoren.

Og så har du allerede vasket den grøntsag af? Og har dermed bevist at du
sagtens selv kan vaske de grøntsager du er blevet visiteret til at få vasket
af af andre? Meget grænsesøgende, men ikke til din fordel.

> Fordi løgene havde ligget halveret nogle dage, var der nogle få
> blomsterfluer omkring dem.

Og du kan så bevise at fluerne kommer på et par dage?

> [...]
>
> Faktisk var halveringen af løgene en uge før en gestus fra min side,
> fordi hjemmehjælperen - og en anden gang hendes mand - havde set

Tidligere i dit skriv var det kun et par dage - nu er det en uge? Men det er
jo en flot gestus at skære løg en uge før de skal tilberedes. Så det eneste
du ikke selv kan overkomme er ud fra det du skriver er altså at lade din
foodprocessor behandle de løg der har ligget i en uge? Og du brokker dig
over at du er visiteret til at få vasket dine grøntsager af? Hold nu op.

> Ved at klargøre løg som det skete, er der mindre øjenirritation.

Nå - så der bliver altså færre fluer omkring øjnene når dine grøntsager er
rådnet på dit køkkenbord?

> [...]
> flader." Men man havde igen og igen gjort køkkenarbejde tidligere ,
> som der altså ikke var dækning for i visitats-beslutning.

Med fluer i et køkken virker det sjovt nok også som om dine "flader" trænger
til en mere grundig renggøring.

> Blot fordi man modsiger, straffes man med at der stoppes både hvad man
> har krav på, og hvad nu pludselig kaldes "goodwill".

Du modsiger ikke - du skal bare være på tværs - og gruppen behøver kun at
læse dit selvretfærdige indlæg på dette før end den ved at jeg har ret.

> [...]
> underdanige og taknemlige for alt og stiller sig tilfreds med ikke at
> få ordentlig hjælp i den tid kommunen betaler for sådant.

Der er sikkert de der er taknemmlige fordi de får den hjælp de har virkelig
har behov for. Jeg håber at den case du stiller op er typisk. For der er
andre der åbenbart har mere behov end du har, ligesom de sikkert også er
taknemmlige for det.

> Det er vist ikke i overenstemmelse med forvaltningslov og almen god
> conduite, at man vælger at straffe kritik.

Nej, men du straffer så den kritik de mennesker fremfører om din
køkkenhygienje - i stedet for at gøre noget ved det?

> Når der er udført en hjælp vedvarende bør den ikke stoppes, blot
> fordi jeg venligt påpeger at blomsterfluer ikke er sundhedsfarlige.

Jeg er så ret meget i tvivl om hvor vidt du "venligt" har påpeget det.

> [...]
> kun gik ærinder og ikke udførte hverken rengøring, som er vedtaget,
> eller køkkenarbejde, som altså var goodwill, og nu pludselig

Og du mener så at den goodwill andre mennsker har og besidder også skal
besiddes når du brokker over dine egne fluer? Eller hvad er det jeg har
misforstået her?

> Jeg mener hjemmehjælp bør gøres gennemsigtig og forståelig, så de der
> hjælpes ved, hvad de har ret til, og ikke skal bøje sig for hjælpernes
> skiftende luner og straffelyst.

Jamen det er da flot - og hjemmehjælperen mener sikkert at de ikke skal
udføre goodwill når du ikke forstår at de ikke syntes det er sjovt at stå og
arbejde blandt fluer? Og derudover er der jo aktindsigt i forhold til den
hjælp man er visiteret til - det er kun at spørge.

Du er visiteret til hjælp - men ikke goodwill. Og eftersom du ikke forstår
den simple forskel - så tror jeg ærlig talt godt jeg forstår at deres
goodwill er ophørt og slet ikke er konsekvent.

Dit spørgsmål er ikke juridisk - mit svar er heller ikke juridisk, men jeg
håber at du på et eller andet tidspunkt i dit liv forstår at de mennesker
der gerne vil hjælpe dig mister lysten til at hjælpe dig og vise goodwill
når de skal færdes blandt dine brokkerier og dine fluer. Jeg ved så ikke
hvad der er værst.

> [...]
>
> Også denne dovenskab, stridslyst, straffeglæde og regelrytteriske
> chikane bør en ordentlig ny borgmester sætte stopper for.

Og du tror ikke selv, at en stridslysten og besværlig borger får en hjælper
til at overholde reglerne til punkt og prikke? Det tror jeg søreme, men igen
jeg er også kun menneske og jeg tror på at hvis man klager over at reglerne
ikke bliver overholdt - ja så bliver der nok heller ikke givet den goodwil
som du mærkværdigvis også klager over udebliver? Tror du selv det hjælper at
klage over at reglerne ikke bliver overholdt når du gerne ser at reglerne
bliver strukket en smule så den hjælp du modtager kan udvides lidt?

Det virker mest af alt på mig som om du er regelrytterisk, straffeglad og
udøver chikane hvis andre begår fejl. Men ikke noget som en Borgmester
behøver at spilde sin tid på - ligesom jeg sikkert har gjort nu - enten
fordi du ikke kan - eller vil forstå mit indlæg.Eller måske blot fordi du er
stridslysten, chikanerende og besværlig? Du er i hvert fald ikke
grænsesøgende - for det punkt er passeret for længe siden.

Jeg er desværre så naiv at jeg tror du fremkommer med et fornuftigt indlæg,
men jeg tror så også det bedste om mine medmennesker - jeg tivler på jeg
får ret - men jeg håber.......

/PN

Fra : Bo Warming

Dato : 22-03-06 09:35

"Peter" <peter> wrote in message
> Det er også ret belastende for helbreddet at skulle vaske en
> grøntsag.

At gå ærinder, feje gulv og køre grønsager gennem en foodprocessor,
der er superidiot/børne sikret (Moulinex) er, som jeg har nævnt, et
luksuriøst paradisarbejde, som husmødre nyder, og ingen arbejdsskader
kan ske. Forklar hvordan helbred kan belastes af, at vaske grønsager
(hvilket aldrig har været på tale - dine fantasier må hidrøre fra din
mors barndom, - idag er grønsager renvaskede, når man køber dem fra
supermarkedet)

> [...]
> tingene på ikke nødvendigvis er rigtige. Så hvad værdi har det, at
> du har et vidne på at du måske er forskruet i forhold til din klage?

Sjovt nok er jeg ikke visiteret til køkkenarbejde, men hjemmehjælperne
får nærmest orgasme ved at udføre sådant nemt, vidunderligt gammeldags
arbejde incl gulvvask, så de ønsker at gøre det, og insisterer at gøre
det. De opfinder pjat som jeg ikke ser gavn i, og det er LIDT , som da
min datter efter et fup-selvmordsforsøg sendtes til psykolog og denne
sluttede terapien med at sige "jeg har lært meget af snakken med dig"
og min datter svarede at hun intet havde lært af psykologen. At der
sker udskiftning, er fordi de ikke må få lov at "vaske vægge ned" og
andet, som jeg ved vil være til glæde for kun dem og ikke til glæde
for mig

Desværre elsker de en ting endnu mere end rengøring, ærinder og
køkkenarbejde, nemlig at være skrankepave, der nedlægger veto udfra
miljøregler, -
- §'er, der kun eksisterer i deres egen arbejdsvægrings-fanatiske
fantasi.
Fx har mine højtelskede kæledyr i køkkenet, de ufarlige
blomsterfluer(Drosophilia, af nogle kaldet bananfluer, en dyreart jeg
fra universitetslaboratorier har stor erfaring med som forsøgsdyr og
som aldrig på nogen måde kan skade et menneske, pr smitte eller blot
ved at irritere ved at sætte sig på deres hud. Det gør de aldrig Vi
taler ikke om sundhedsfarlige spy- eller stue- fluer. )

Min pligt og mit kald, når socialkontoret og fundet på, at jeg har ret
til hjemmehjælp, og jeg ikke har sagt nejtak men jatak, er naturligvis
at hjælpe borgmesteren og hans stab med oplysning om lovbrud, som nok
de færreste pensionister i kommunen kan sætte ord på og har
tastatur-rutine til at give videnskabelige oplysninger om.

Min klage har ført til erkendelse af grov svindel - at allerede de
første fire gange jeg fik besøg, skred man efter ½ time, selvom der
var vedtaget og betales for 2 timer. Dette har socialcenterchefen og
tilsynet erkendt, og jeg afventer svar om, hvad de vil gøre ved sådan
dokumenteret brud på reglerne.

Så var jeg heldig at have vidne på en extrem bruger-uvenlig adfærd,
dengang man for anden gang nægtede at rengøre gulvet(9+9 m2), fordi
der ikke var støvsugerposer til støvsugeren(kun kost) og fordi de
nævnte blomsterfluer optrådte. Inden hjemmehjælpen igen gik efter ½
time, brugte hun en stor del af den tid på at ringe til sin
mellemchef. Hun havde , ligesom de øvrige der har været udsendt,
udført køkkenarbejde tidligere med stor tilfredshed, omend få
minutter. Nu klagede hun over, at jeg ikke havde fået udryddet de
uskadelige millimeterstore fluer. Og mellemchefen der burde have
mæglet upartisk, altså set på pensionistens behov også, granskede
visitators papirer om mig og gav hjemmehjælpen den instruks, til
støtte for hendes chikanøse kamp mod mig, at hun skulle afvise at gøre
køkkenarbejde overhovedet..
Hvad hun så ikke gjorde den dag, men med stor tilfredshed næste uge,
på trods af mellemchefens instruks, som hun glad brød. For det er jo
sjovt at gøre sådant let arbejde, og hun skal kunne sige til sin egen
samvittighed og til evt. kontrollanter, at hun har udført et eller
andet, før hun skrider 1½ time før tid, igen-igen.

> [...]
> at du sagtens selv kan vaske de grøntsager du er blevet visiteret
> til at få vasket af af andre? Meget grænsesøgende, men ikke til din

Fra dag 1. har visitator og hjemmehjælpere insisteret at den hjulpne
skal være aktiv med, og ikke må patientificeres/passiviseres, og jeg
har forsikret, at jeg kan være oppegående og bidrage til arbejdet, som
dog ville give mine chondromalaci-ramte knæ langvarige smerter de
næste døgn, hvis jeg skulle udføre det helt alene.
Der er altså ingen ufordel imod mig, i at jeg som forberedelse til min
sunde hjemmeproduktion af løg-bagværk til de næste måneder, udfører
en del af arbejdet som forberedelse til hjemmehjælpers ankomst. To
forskellige hjemmehjælpere havde klynket over at løg får øjne til at
løbe i vand, så jeg halverede og satte i haven til afdampning af
svovlforbindelserne (aliliin) så maskin-skiveskæring kunne ske uden
øjen-gene.

> Og du kan så bevise at fluerne kommer på et par dage?

Enhver husmor af dem gamle skole, som ikke er hysterisk og smider
grønsagsaffald helt ud i kontaineren på dag 1. vil vide at der så
hurtigt kommer den svage og ikke-ildelugtende forrådnelse i æbler, løg
osv, som trækker disse allestedsnærværende småfluer til.
Jeg bruger plastikposer og ikke pedalspand, og derfor er de vingede
hyggedyr en hyppig gæst, og hvis du vil have kvantitativ statistisk på
hvor mange dage de skal ligge (du gør "nogle" til "et par" - ret
uvidenskabeligt) så skal jeg gerne skaffe dig eksakt videnskabelig
oplysning også her

> Nå - så der bliver altså færre fluer omkring øjnene når dine
> grøntsager er rådnet på dit køkkenbord?

Du må holde de helt forskellige - omend begge latterlig
bagatelagtige - fænomener adskilt.
Løg der er halveret samme dag, for at de kan presses gennem
foodprocessoren, vil få dig til at græde.
Løg, der har indledende, men uskadeligt råd, tiltrækker fluer.
Da jeg hæger om hjælpernes helbred og miljøreglers overholdelse, så
ser jeg "løgtåregas" (som har et kortvarigt smertemmæssigt aspekt),
som et alvorligere fænomen end småfluerne, som er 100% om
æstetik/hysteri..
Jeg havde dengang ikke fattet, at fagforenings-instrueret personale
vil opfinde problemer ligegyldigt, hvad du gør.

> Nej, men du straffer så den kritik de mennesker fremfører om din
> køkkenhygienje - i stedet for at gøre noget ved det?

Ligesom fryseskadet kød er helt uden sundhedsrisiko, og heksejagten
mod Thulin kødengrosfirmaet er pinlig for usaglige minister Barfod, så
er der absolut ingen sundhedsrisiko ved forholdene i mit hjem. DET ER
REN ÆSTETIK, som så meget der idag kaldes hygiejne, hvilket er
orwelsk løgne-nysprog for _snobbepjat. _
Engang havde det med sygdomsforebyggelse at gøre, men ikke idag.
Jeg har boet på denne måde i 29 år og aldrig haft en sygedag, kun
knægigtsmerter, og eneste hospitals-kontakt i de årtier har været ½
døgns indlæggelse pga bils vælten af den grænsesøgende ulykkesfugl BW
på cykel.

> Og du mener så at den goodwill andre mennsker har og besidder også
> skal besiddes når du brokker over dine egne fluer? Eller hvad er det
> jeg har misforstået her?

Også her er du ekspert i at misforstå. Jeg brokker mig aldrig over
uvæsentligheder og slet ikke over trivselsskabende hyggefluer,
Udelukkende kommunalt udsendte kværulanter brokker sig vedr sådant,
ikke mig, sådan som du perfidt opfinder..

> [...]
> sjovt at stå og arbejde blandt fluer? Og derudover er der jo
> aktindsigt i forhold til den hjælp man er visiteret til - det er kun

De første gange skyldtes brug af forskellig hjemmehjælper hver gang,
at der var en Dansk Folkeparti plakat i haven.
Det var ikke "sjovt" at arbejde nær en sådan, er eneste meddelte belæg
for at kommunens visitator meddeler, at de ikke følte sig "trygge".
Jeg har bedt om at få forklaret utryghedsproblemet, men hverken
socialcenterchef, visitator, tilsyn, mellemchef eller hjemmehjælperne
har haft et bud , som de ville sætte ord på overfor mig. Så jeg er
magtesløs mht at gøre noget ved dette problem, som måske har rod i
hallucination , massesuggestion , sladderløgn eller lignende helt uden
for min kontrol.
Kan du forklare en forskel mellem ikke at ville "stå og arbejde blandt
fluer" og ikke at ville arbejde i DF-propaganderende hus. For mig at
se er begge dele ren æstetik og uden berøring med arbejdsmiljø-lovenes
bestemmelser

> [...]
> dig og vise goodwill når de skal færdes blandt dine brokkerier og
> dine fluer. Jeg ved så ikke hvad der er værst.

Min trådstart og alt efterfølgende er klart juridisk - jeg er aldrig
offtopic.
Dit svar bidrager også til at tråden opfylder www.usenet.dk §erne som
hånd i handske
Og for at leve op til fundatsen X-poster jeg.

> Og du tror ikke selv, at en stridslysten og besværlig borger får en
> hjælper til at overholde reglerne til punkt og prikke?

Lad os antage, at jeg var en person med psykose i udbrud, eller at
psykiatri på en eller anden måde indgik i min påvisning af lovbrud.
De kurser, som hjemmehjælperne skal på før de udsendes, går netop på,
at pensionisten er kaptajn på skuden og det er _HANS_ HJEM.
Der skal ydes goodwill af den professionelle hjemmehjælper - selv hvis
der var fejl hos pensionistens side. Ting skal glide.
Men det problem, jeg kaster lys på , forhåbentlig til gavn for
medborgere i fremtiden, er, at hjemmehjælpen ser sit kværulanteri og
hetz mod pensionisten som et frynsegode, og klager som min bør føre
til at de vejledes om at overholde lovens ånd og bogstav.

> Det virker mest af alt på mig som om du er regelrytterisk,
> straffeglad og udøver chikane hvis andre begår fejl.

Jeg har ikke påstået, at jeg er fejlfri. Det er ikke en betingelse for
at få lov-overholdende hjemmehjælp, at man er fejlfri.

> Eller måske blot fordi du er stridslysten, chikanerende og
> besværlig?

Det er faktisk pensionisters og patienters privilegium, at de har lov
at være, som du antyder. Kun vold er forbudt. Uvoldelig irritation
skal hjemmehjælpere være rustet til at tackle vennesælt og
professionelt.
Det er som med muhamedtegninger. De bider ikke. Det er ikke DK, der
volder. Vor civilisationsadelsmærke er ,at om irriterende ord siger
det modne menneske "Det , der ikke nedbryder, gør stærk".

"Den første stenaldermand, der gengældte med fornærmelse i stedet for
med stenkast, var opfinder af fundamental og fornem menneskekultur"
skrev Sigmund Freud

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 23-03-06 23:12

On Wed, 22 Mar 2006 09:34:32 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Min pligt og mit kald, når socialkontoret og fundet på, at jeg har ret
>til hjemmehjælp, og jeg ikke har sagt nejtak men jatak,

Hvorfor får du hjemmehjælp? Du er da hverken gammel, alderdomsvækket
eller handicappet.

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Bo Warming

Dato : 24-03-06 13:41

"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> wrote in message
> Hvorfor får du hjemmehjælp? Du er da hverken gammel, alderdomsvækket
> eller handicappet.

Ikke alle usenettere vil være enig med dig vedr det sidste. Og du har
da selv ikke holdt dig tilbage mht at kalde min slang-mod-muslimer for
tosset.

Da jeg ringede til sjasen for at få opdateret mit tandlægekort, så har
de åbenbart manglet alibi for at oprette ny hjemmehjælpjob, så jeg
sagde "jatak" og du har sikkert hørt om Günther Wallraff der klædte
sig ud som tyrkisk fremmedarbejder og skrev artikler til Der Bild om
den grimme racisme som de ramtes af.
Mit projekt er nu at gå indsigt i den extreme sadisme, dovenskab og
korruption der præger alle vore sociale hjælpeforanstaltninger, og
forhåbentlig mere konstruktivt end Springer-journalisten få skabt røre
om magtmisbrug..

"Demokratiets ondeste led er dem, der sidder i vores
revalideringscentre. De gør skade for de socialt handicappede".
Glistrup 1971

"Når man ser hvor mange invalidepensionister vi har, skulle man tro at
der var gået en

atomkrig over landet" Glistrup 1971

Efter at 8 svindlende skrankepaver har besøgt mig og har taget sig
betalt for 2 timer og gået efter ½ time, har det vildtvoksende,
sprudlende mellemchef-hieraki valgt nu at sende den mest hjælpssomme
mulatpige man kan tænke sig, jeg tror de har holdt hende tilbage,
fordi jeg ikke skulle have det for godt - men da mine klager var så
overbevisende at mine JegAnklager-artikler er kommet i aviserne, så
håber de nu at lukke munden på mig med noget så ultra-exeptionelt som
en LOVLYDIG, VENLIG SOCIALHJÆLPER

Hun kan lide at gøre rent, og mit hjem er ukendeligt - hun var ikke
smagsdommer og søgte IKKE at kræve ændring af mig, mit hjem og
mine rengøringsredskaber. Hun kom ikke med foragt for tabere og
fascistoid iver efter at tyranisere med "hjælp uden samtykke" -
fantastisk.

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 24-03-06 15:42

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
>"Ole Kreiberg"
> [...]

Warming skriver selv:citat-
1/2 liter plastsodavandsflaske fyldt med vin, mens man går fra
rum til have-
Når man vakler rundt i en rus af hvidvin-rødvin og sjusser...
Fluerne suser om ørerne, og for øjnene af Warming, men iflg.
ovenstående må jeg nok også undre mig over han får hjemmehjælp.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Bo Warming

Dato : 24-03-06 17:20

"Thomas Peter Bitsch (slet B1N1R)" <vitsbreaks@B1N1Rsol.dk> wrote in
message news:11432115870.680647641910149@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> Fluerne suser om ørerne, og for øjnene af Warming, men iflg.
> ovenstående må jeg nok også undre mig over han får hjemmehjælp.

Jeg genkender ikke citat - brug citationstegn, please og forklar
sammenhæng. Suppler med link.
Et par gange i min gymnasietid har jeg drukket mig fuld, så det
påvirkede balancesans eller jeg skulle brække mig eller gjorde ting
jeg fortrød.
Ellers aldrig.Også når jeg i perioder drikker et par flasker vin om
dagen, er det jævnt fordelt og for smagens skyld, aldrig for rusens
skyld.

Politiken har idag leder om sindsygdom, som er interessant.
Det fremgår klart, at afvigere der pga sygdomsagtigt problem bliver
voldelige er især stofmisbrugere, men så snart man har dem på
psykiatrisk afdeling kan man udsætte dem for så grim psykisk tortur,
især kedsomhed, at nogle provokerer med at gå nøgen og lignende, så
man kan hygge sig med spændetrøje, der er indbringende gesjæft for
plejere, der jo skal sidde og overvåge.
Afkriminaliser nøgenhed. Ligesom man har gjort på alle badestrande,
nu. Hvis patienter har luksus fornemmelser mht at de ikke kan tåle at
en medpatient stripper, så brug gummicelle - til snerpen, ikke til
nudisten.

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 24-03-06 18:12

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
> [...]

Warming - de fluer - de fluer, læs selv dine indlæg igen, så vil
du opdage, hvad du i din rus? har skrevet.
Husk at det er hunden der logrer med halen, og ikke halen der
logrer med hunden. Jeg har sku medlidenhed med dine fluer....
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-06 02:27

"Thomas Peter Bitsch (slet MRI2T)" <vitsbreaks@MRI2Tsol.dk> wrote in
message >

> Warming - de fluer - de fluer, læs selv dine indlæg igen, så vil
> du opdage, hvad du i din rus? har skrevet.
> Husk at det er hunden der logrer med halen, og ikke halen der
> logrer med hunden.

Filmen WAG THE DOG om at medierne skaber nyhederne, ikke omvendt, var
fremragende
Temaet behandledes samtidig i en James Bond film og i MAD CITY med
Dustin Hoffmann, men burde kulegraves dybere

Men hvad du mener her, bedes du uddybe.Hundens hjerne styrer
logre-signalet men ofte er tingene mere komlicerede. Mit spillen
pingpong med hjemmehjælpersystemet er så helt afgjort multifaktorielt
og ting går begge veje.

Der er ofte samspil mellem årsags-virvaret og virkings-virvaret

Selvfølgelig skal hjemmehjælperen gøre rent, som det ønskes af
pensionisten - ikke ? .
.. - og ikke bruge blomsterfluer som alibi for at stikke af 1½ time før
tid. Mener du det kan forsvares? Så skal hjemmehjælperen sige op og
fra sige sig løn og ikke være en bedragerisk snylter.

"Det er ikke tornen, der stikker dig, du stikker dig på tornen.
Afrikansk ordsprog

"En af de største fejl er at tro, at resultatet af en hændelse er
den nødvendige følge af den. Hertugen af Levis

"Vi er i vane med at forklare det, som skyldes mange årsager ved
enkelt årsag, og de fleste uenigheder kan føres tilbage til dette."
Liebig (1803-1873)German Chemist and Professor

Nietzsche opfatter Årsag-virkningsrelationen - kausaliteten er en
"fiktion", vi danner i analogi til os selv. J. Hass

Our destiny rules over us, even when we are not yet aware of it; it is
the future that makes laws for our to-day. Nietzsche

Årsags-sammenhæng er et menneskeopfundet redskab - sandsynligvis
optræder aldrig virkninger som følge af årsager - i virkeligheden står
vi overfor et kontinuum, hvor vi isolerer nogle stykker af
sammenhænge - det vi ser er ikke årsager, vi døber det årsager .
Nietzsche

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 25-03-06 09:25

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
> [...]
Ja så kommer sprutten igen på bane?

--
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-06 10:50

"Thomas Peter Bitsch (slet DHP3S)" <vitsbreaks@DHP3Ssol.dk> wrote in
message news:11432753460.652017682450307@dtext.news.tele.dk...

> Ja så kommer sprutten igen på bane

Det er - som i Wag the dog Filmen - såre ædrueligt når ting ikke er
efter bogen, altså
een årsag een virkning.
Undertiden tales om feedback, undertiden om selvsving, undertiden om
multifaktorielle hændelser

Når hjemmehjælp nægter at udføre noget som helst arbejde i lejligheden
pga et par blomsterfluer i køkkenet, så er faktorerne bl.a.

- hysteri
- miljø-regler som de er i vane med at bruge til at nægte at gøre det
der ønskes
- dovenskab
- at jeg har et dårligt rygte og mellemchefen har præpareret dem at
"vi er ved at opgive BW, -
- ingen vil gøre rent der."
De første der kom her brokkede sig til mellemchefen over DF-propaganda
ved havelågen . Tsk tsk.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 24-03-06 15:49

Du mangler stadigvæk at forklare, hvorfor du kan være berettiget til
hjemmehjælp, da du hverken er gammel eller fysisk svækket.

Det er naturligvis glimrende, at gamle og syge kan få hjælp men
uforståeligt at fysisk normaltfungerende førtidspensionister også får
det.

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-06 01:58

> [...]
>
> Det er naturligvis glimrende, at gamle og syge kan få hjælp men
> uforståeligt at fysisk normaltfungerende førtidspensionister også

I denne og en anden tråd er nu udførligt forklaret bla. det
idealistiske sigte med at afsløre og kunne klage over lovbrud og
dårlig etik hos Københavns Kommunes ansatte og tilknyttet
hjemmehjælperfirma.

Der er nok lidt gammeldags socialdemokrat i dig , siden du tror at
offentlig ansatte i hovedsagen gør gavn.

En stor del af politiet og lægevæsenet gør gavn. Det meste bør
privatiseres. Ikke fup-privatiseres. Omend enhver udlicitering er
skridt i den rigtige retning.

Hjemmehjælpen er i høj grad bedragerisk privatiseret således, at
venner af de offentligt ansatte har fået job, hvor kontrollen er endnu
mere lemfeldig, end hvad gjaldti det oprindelige statslige system.

Når der ikke er reelt konkurerende alternativer, som man kan vælge og
vrage mellem og hurtigt skifte til og fra, bliver den vanlige
bestikkelse, korruption og svindel ofte værre i en overgangsperiode.
Men ad åre vil det være en fordel. Vedr TDC har vi vist endnu til gode
at se forbedringer ved at man slog KTAS og Jysk Telefon mm sammen.Men
samarbejde med udlandet ville måske være værre hvis alt var ved det
gamle.

R98 og skorstensfejere er eksempler på noget privat, der har
defakto-monopol.
Men hvis liberalisten Fogh styrkes, eller hvis Pind havde vundet over
Ritt, så havde der været springbræt for enorme besparelser og
funktionelle forbedringer. De offentlig ansatte og de ny
semi-statslige firmaer hænger sammen som ærtehalm, ligesom
fagforeningsorganiserede altid har gjort.

"Professionelle er en sammensværgelse mod lægmand." G B Shaw

"People of the same trade seldom meet together, even for merriment and
diversion, but the conversation ends in a conspiracy against the
public, or in some contrivance to raise prices.Adam Smith

AT HÆVE OVERFØRINGSINDKOMST BURDE KUN VÆRE NOGET .DER SKETE KORTVARIGT
OG TIL FOLK I NØD. Men hundredtusinder har sugerøret dybt i
statskassen og må ses som samfundsnyttige i en tid med
godhedsindustri-tyrrani, hvor der importeres muslimer bl.a. pr
familiesammenføring, når der er skattepenge der ikke er brugt op.

"Skal det kun være de hellige der spiser lammesteg" Vilhelm Bech -
man gavner intet ved at være dydsmønstret spejderdreng og ikke tage
for sig af hvad lovligt bliver tilbudt.

Glistrup sagde at skattesnydere er at sammenligne med
besættelsestidens sabotører. Og har tilføjet at socialbedragere er et
fedt i så henseende.

Når han havde nultrækprocent betød det at han ikke skadede fædrelandet
med ti meter motorvej, et fjerdedel kampfly eller en etage på en
ambassade, nævnte han i sit partis barndom.

Min frihedskæmperindsats har selvfølgelig ikke hans dimensioner eller
originalitet, og ved at prale af det, risikerer jeg mobning fra
statens side - men sandheden bør frem om
(og farcen om arbejdsnægtelse pga blomsterfluer i mit køkken er da ret
sjov - mine søskende og jeg lo af min mor der betalte rengøringskone,
og gjorde rent før hun kom for at hjemmet skulle være presentabelt når
de drak kaffe sammen. Men har forlanger altså rengørere at der skal
være høj relighedsstandard FØREND de vil yde en lille indsats - med
reglementerede redskaber kun. Frottehåndklæde må ikke bruges som
gulvklud - til tyve m2 gulv - tsk tsk.

[...]

" Vi vil standse enhver form for økonomisk hjælp til aftenkurser
med bridgespil og ølbrygning, der skal ikke ydes støtte til hverken
balletpiger eller billedhuggere, og Roskilde universitet skal omdannes
til motel. Glistrup 1971

Journalist-spørgsmål: "Hvordan tror De, De ville have haft det, hvis
Hitler blev helten?" GLISTRUP-SVAR: " Der ville ikke have været stor
forskel. Hele den myte, der nu er lavet om Hitler, nazisterne og
tyskerne var nogle skrækkelige onde mennesker, hvad er det for
noget?-At drage folk til ansvar for, hvad der sker under en krig, er
den rene parodi. Det er bare afhængig af, hvem der vinder. Når en krig
er forbi, er Churchill en helt og Hitler en skurk." Glistrup , Århus
Stiftstidende, dec 71

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 25-03-06 10:33

Du besvarer stadigvæk ikke det underlige paradoks, at du, som ikke er
gammel eller fysisk svag, er berettiget til hjemmehjælp.

Jeg forstår ikke, at du brokker dig og ikke er taknemmelig over, at
der er nogen, der gør gratis rent for dig. Jeg ville da være benovet
og glad, hvis der kom nogen og gjorde gratis rent hos mig.

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-06 10:58

> [...]
> der er nogen, der gør gratis rent for dig. Jeg ville da være benovet
> og glad, hvis der kom nogen og gjorde gratis rent hos mig.

Det er almindeligt at 68er-generationen (os der var studerende
dengang) er krævende og utaknemlige vedr statslig service.

Men som jeg har forklaret, så ser jeg det som en appelsin, der faldt i
mit turban, da man pressede hjemmehjælp ned over hovedet på mig.

Jeg ville være en skiderik hvis jeg ikke brokkede mig, når loven
brydes fordi hjemmehjælperne er dovne og ønsker at hjælpe
pensionisterne mindst muligt. Jeg har opnået megen debat i
lokalpressen omkring denne skandale, og sådant kan påvirke
socialdemokrati-pamperne til at trappe ned på deres asociale vaner.

Ligesom i "Javel her minister" er de folkevalgte ret magteløse.
København har været socialistisk styret i flere år end Moskvar, og med
Ritt er der særlig grund til at udsætte de korrupte offentlig ansatte
for konstruktivt modspil og hjælp til fejlretning.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 25-03-06 13:10

On Sat, 25 Mar 2006 10:57:34 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Jeg ville være en skiderik hvis jeg ikke brokkede mig, når loven
>brydes fordi hjemmehjælperne er dovne

Burde du ikke finde dig et arbejde, før du kunne føle dig berettiget
til at kalde andre dovne og kritisere deres arbejde.

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-06 15:46

> Burde du ikke finde dig et arbejde, før du kunne føle dig berettiget
> til at kalde andre dovne og kritisere deres arbejde.

Enhver fugl synger med sit næb. Jeg vurderer at jeg gør enorm gavn som
bolighaj og som internet-debatør med glistrupske synspunkter, der ikke
er kendt nok. Incl om pædofili.

Når nogen får løn for to timer og svindler sig ud af døren efter ½
time, så er det ikke et stort problem for mig, egoistisk set, men for
dem der har virkelig brug for hjemmehjælp er det, og de er ofte ikke
så velskrivende, så jeg klager i håb om at kommunen opper sig til gavn
for alle incl for retsbevidstheden

Man må godt kaste med sten selvom man bor i glashus
Doven ville jeg være hvis jeg fik løn for arbejde og ikke gjorde det,
Hjemmehjælperne kan jeg med god ret kalde dovne, undtagen den sidste.

Fra : Jørn Hedegaard Povl~

Dato : 02-03-06 03:39

Bo Warming wrote:
> [...]
> blev det kun til et enkelt ærinde, knap en ½ time.
>
> Jeg havde selv halveret og skrællet løg og de skulle blot gennem

Havde du også en lort i et syltetøjsglas?

> Fordi løgene havde ligget halveret nogle dage, var der nogle få
> blomsterfluer omkring dem.

Jamen dog. Var Lorten pakket godt ind?

> Med dette alibi nægtede man at rengøre køkken.

Kender dine hjælpere til at du skider i hånden inde i sofaen?

> Man hævdede at sådanne insekter gjorde køkkenet ufremkommeligt og at
> hjemmehjælpere har krav på perfekte arbejdsforhold!

Meget diplomatiskt!

> Faktisk var halveringen af løgene en uge før en gestus fra min side,
> fordi hjemmehjælperen - og en anden gang hendes mand - havde set
> problem i at løg irriterer øjnene.

Flot gestus!

> [...]
> opbakning til at droppe _al rengøring og køkkehjælp_ den dag, fordi
> der ikke er specificeret netop sådan køkkenarbejde, kun "aftørring af

Tænk, jeg læste lige i forbifarten ordet "aftørring" som afføring?

> [...]
>
> Blot fordi man modsiger, straffes man med at der stoppes både hvad man
> har krav på, og hvad nu pludselig kaldes "goodwill".

Der skal, må du forstå Bo, helt unikke folk til her!

De fleste af disse tåber, der er sat til at hjælpe dig, har ikke indsigt
til at forstå vigtigheden, af at du, af videnskabelige grunde, sidder i
sofaen og skider i hånden. Disse tåber forstår ganske simpelt ikke
nytten i dine lorteeksperimenter, og kan af ufrigjorthed, desværre
heller ikke begejstres over dine syltetøjsglas.

Bliv endelig ved med at brokke dig Bo! Før eller senere indser disse
tåber vel, at du har ret.

Mvh
jhp