Hvorfor kan hun ikke få bistand?
Fra : den ægte fotomand

Dato : 21-02-06 22:41

Hejsa

Hvordan kan det være min kammerats kæreste på 18 år ikke kan få bistand??
kommunen giver den begrundelse, at hun har en børneopsparing, men iflg
hende, kan hun tidligst få den udbetalt, når hun bliver 21 år.

Hvad gør hun så imens, hvad skal hun leve af?? hun forsøger at finde
arbejde, men da hendes evner ikke er store, er det temmelig svært for hende,
så hvad skal hun gøre de næste 2-3 år?

Per

Fra : Helle

Dato : 21-02-06 23:36

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad gør hun så imens, hvad skal hun leve af?? hun forsøger at finde
> arbejde, men da hendes evner ikke er store, er det temmelig svært for

Hvis banken ikke vil udbetale den til hende før hun er 21 så kan hun få det
skriftligt fra banken og dermed vise kommunen det. Så skulle det være i
orden. Men HVIS hun på nogen måde kan få sin opsparing udbetalt så er det
dét hun skal.

Mvh Helle

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-02-06 00:01

> Hvad gør hun så imens, hvad skal hun leve af?? hun forsøger at finde
> arbejde, men da hendes evner ikke er store, er det temmelig svært for
> hende,
> så hvad skal hun gøre de næste 2-3 år?

De fleste har som 18-årige ret begrænsede evner på arbejdsmarkedet, så de er
under uddannelse for at forbedre mulighederne.

Mvh Maria

Fra : den ægte fotomand

Dato : 22-02-06 14:22

De fleste har som 18-årige ret begrænsede evner på arbejdsmarkedet, så de
er
> under uddannelse for at forbedre mulighederne.
>
> Mvh Maria

Ja og hun søger praktikplads som frisør, men det er jo meget svært, har jeg
erfaret. Og hendes evner er ikke til HG.

Per

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-02-06 14:33

"den ægte fotomand" wrote

> Ja og hun søger praktikplads som frisør, men det er jo meget svært, har
> jeg
> erfaret. Og hendes evner er ikke til HG.

Øh ikke forstået

Starter man på en frisør uddannelse så skal man på teknisk skole +
frisørskole senere
http://www.dfkf.dk/Default.asp?ID=1690

HG er første år på handelsskolen, og der er svjv ikke meget forskel mht de
boglige krav
http://www.unguddannelse.dk/handel_erhvervsudannelser.asp

- Peter

Fra : den ægte fotomand

Dato : 22-02-06 23:32

> "den ægte fotomand" wrote

> Øh ikke forstået
>
> Starter man på en frisør uddannelse så skal man på teknisk skole +
> frisørskole senere
> http://www.dfkf.dk/Default.asp?ID=1690

Hvis du har læst det link, så vil du læse, at for at komme på frisørskolen,
skal hun ha en praktikplads, det har hun ikke, hun har været på teknisk
skole.

Per

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-02-06 23:48

"den ægte fotomand" wrote

> Hvis du har læst det link, så vil du læse, at for at komme på
> frisørskolen,
> skal hun ha en praktikplads, det har hun ikke, hun har været på teknisk
> skole.

Jeg skrev "frisørskole senere" - underforstået i uddannelsesforløbet der
blandt involverer praktik

Jeg gik ud fra at vedkommende ikke havde været på Teknisk Skole (endnu)
Anbefalingen er at man ikke starter på Teknisk Skole før man har en
praktikplads

Starter man på HG skal man også have en praktikplads på et tidspunkt i
forløbet (evt skolepraktik)

- Peter

Fra : Holst

Dato : 22-02-06 08:53

den ægte fotomand wrote:

> Hvad gør hun så imens, hvad skal hun leve af?? hun forsøger at finde
> arbejde, men da hendes evner ikke er store, er det temmelig svært for hende,
> så hvad skal hun gøre de næste 2-3 år?

Sådan er det jo for mange 18-årige. Hun kunne søge noget
rengøringsarbejde, fabriksarbejde ... Sommeren nærmer sig, så har alle
plejehjem og lignende typisk behov for afløsere. Hun kunne også tage en
uddannelse, så hun får tillært sig nogle kvalifikationer.

Fra : den ægte fotomand

Dato : 22-02-06 14:23

> [...]
> plejehjem og lignende typisk behov for afløsere. Hun kunne også tage en
> uddannelse, så hun får tillært sig nogle kvalifikationer.

Men igen, har hun ikke ret til at få bistand, indtil at hun har fundet et
arbejde??

Per

Fra : Holst

Dato : 22-02-06 22:35

den ægte fotomand wrote:

> Men igen, har hun ikke ret til at få bistand, indtil at hun har fundet et
> arbejde??

Prøv news:dk.forbruger.offentlig-service.

Fra : den ægte fotomand

Dato : 22-02-06 23:30

Det vil jeg gøre, mange tak