Kan hun ikke få polititilhold?
Fra : DaneX

Dato : 21-02-06 20:42

Jeg har en veninde som for et par år siden blev voldtaget.
Manden blev kendt skyldig og er kommet ud igen.

Men gennem hele perioden fra dom til i dag har mandens bror opsøgt hende og
chikaneret hende. Gjort hende utryg ved at lade hende vide, at de ved, hvor
hun er og hun ikke kan gemme sig. Han har skubbet hende og gået ind i hende
på arbejdet.

Hun har skiftet arbejde og bopæl flere gange, men af ukendte årsager bliver
han ved med at finde hende skønt hendes navn/adresse ikke står opført nogen
steder.
Hun er endda flyttet over 100 km væk og stadig fandt broren hende.

Politikredsen siger, at broren ikke har gjort nok til at det kan give et
polititilhold.
Under normale omstændigheder vil jeg være tilbøjelig til at give dem ret.
Men i og med at det er i forbindelse med den dom der jo er afsagt, så er det
vel meget grov chikane og burde i mine øjne være mere end rigeligt til et
tilhold.
Det er jo ikke just tilfældigt at han forfølger hende. Hun skal betale for
at hun anmeldte hans bror og fik ham sendt i fængsel.

Men kan det passe, at hun bliver nødt til at vente til han har udøvet vold
mod hende - eller det der er værre - før hun kan få tilhold mod ham?

Sagen bekymrer både min veninde og jeg meget og jeg håber, at der er nogle
venlige sjæle, som kan kaste lidt lys over det.

Mvh
Martin

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-02-06 01:03

"DaneX" <no@way.com> wrote in message
> [...]
>
> Sagen bekymrer både min veninde og jeg meget og jeg håber, at der er nogle
> venlige sjæle, som kan kaste lidt lys over det.

Hej Martin.

Fundet på nettet:
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-606.html

Venlig hilsen