|
| Mindstepris i bindingsperioden Fra : Svend |
Dato : 07-02-06 10:06 |
|
Hej
Når nesa ikke vil opgive mindste pris i bindingsperioden for de
produkter som de markedsføre på deres hjemmeside (fibernet og
serviceudbydere), er det så noget de selv kan vælge, eller er det noget
de skal.
Under serviceudbydere står der at oprettelsen er gratis for cybercity,
men der står ikke umiddelbart hvad oprettelsen koster for dansk bredbånd
som serviceudbyder.
< http://www.nesa.dk/privat/produkter/fibernet/serviceudbydere/dansk_bredbaand.htm>
Jeg har skrevet til nesa, men de mener at man må tage kontakt til de
enkelte udbydere for at få de nærmere detaljer. Jeg mener at de
markedsfører et produkt og at det uanset om det er dem selv der sælger
produktet eller ej, så det at de markedsføre det gør at de skal
overholde bestemmelserne om mindstepris i bindingsperioden.
--
Svend
| |
Christian Madsen (07-02-2006)
| Kommentar Fra : Christian Madsen |
Dato : 07-02-06 12:42 |
|
Jeg kender ikke firmaet NESA, men sådan som du fremstiller det, er de bare
leverandører af bredbånd til ISP's.?
I det tilfælde er det jo ikke NESA du indgår en aftale med, men derimod,
cybercity, dansk bredbånd osv. osv. Eftersom det ikke direkte er NESA du
indgår en aftale med, er det heller ikke dem du skal kontakte for at få
oplyst en mindstepris, da det er op til de enkelte ISP. Du kan sammenligne
det lidt med at du ringer til Bilkas kød leverandør, for at høre ham om
killoprisen på oksekød i næste uge!
Men gennerelt er det sådan, at hvis der ikke står noget om mindstepris i de
abonnementsvilkår du accpeterer, har i ikke aftalt dem, og et evt. krav om
mindstepris vil være en nullitet.
Mvh. stud.jur Christian Madsen
"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
news:43e86302$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Når nesa ikke vil opgive mindste pris i bindingsperioden for de produkter
> som de markedsføre på deres hjemmeside (fibernet og serviceudbydere), er
> det så noget de selv kan vælge, eller er det noget de skal.
>
> Under serviceudbydere står der at oprettelsen er gratis for cybercity, men
> der står ikke umiddelbart hvad oprettelsen koster for dansk bredbånd som
> serviceudbyder.
> < http://www.nesa.dk/privat/produkter/fibernet/serviceudbydere/dansk_bredbaand.htm>
>
> Jeg har skrevet til nesa, men de mener at man må tage kontakt til de
> enkelte udbydere for at få de nærmere detaljer. Jeg mener at de
> markedsfører et produkt og at det uanset om det er dem selv der sælger
> produktet eller ej, så det at de markedsføre det gør at de skal overholde
> bestemmelserne om mindstepris i bindingsperioden.
>
> --
> Svend
| |
Svend (07-02-2006)
| Kommentar Fra : Svend |
Dato : 07-02-06 17:19 |
|
Christian Madsen wrote:
> Jeg kender ikke firmaet NESA, men sådan som du fremstiller det, er de bare
> leverandører af bredbånd til ISP's.?
> I det tilfælde er det jo ikke NESA du indgår en aftale med, men derimod,
> cybercity, dansk bredbånd osv. osv. Eftersom det ikke direkte er NESA du
> indgår en aftale med, er det heller ikke dem du skal kontakte for at få
> oplyst en mindstepris, da det er op til de enkelte ISP. Du kan sammenligne
> det lidt med at du ringer til Bilkas kød leverandør, for at høre ham om
> killoprisen på oksekød i næste uge!
> Men gennerelt er det sådan, at hvis der ikke står noget om mindstepris i de
> abonnementsvilkår du accpeterer, har i ikke aftalt dem, og et evt. krav om
> mindstepris vil være en nullitet.
>
> Mvh. stud.jur Christian Madsen
>
Jo, det er nesa jeg som kunde indgår en aftale med. Jeg kan så frit
vælge mellem flere service udbydere jeg vil lægge ovenpå.
--
Svend
| |
Christian Madsen (07-02-2006)
| Kommentar Fra : Christian Madsen |
Dato : 07-02-06 17:25 |
|
Når du bestiller dit produkt, gør du det så fra www.cybercity.dk...?
"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
news:43e8c87e$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> Christian Madsen wrote:
>> Jeg kender ikke firmaet NESA, men sådan som du fremstiller det, er de
>> bare leverandører af bredbånd til ISP's.?
>> I det tilfælde er det jo ikke NESA du indgår en aftale med, men derimod,
>> cybercity, dansk bredbånd osv. osv. Eftersom det ikke direkte er NESA du
>> indgår en aftale med, er det heller ikke dem du skal kontakte for at få
>> oplyst en mindstepris, da det er op til de enkelte ISP. Du kan
>> sammenligne det lidt med at du ringer til Bilkas kød leverandør, for at
>> høre ham om killoprisen på oksekød i næste uge!
>> Men gennerelt er det sådan, at hvis der ikke står noget om mindstepris i
>> de abonnementsvilkår du accpeterer, har i ikke aftalt dem, og et evt.
>> krav om mindstepris vil være en nullitet.
>>
>> Mvh. stud.jur Christian Madsen
>>
>
>
> Jo, det er nesa jeg som kunde indgår en aftale med. Jeg kan så frit vælge
> mellem flere service udbydere jeg vil lægge ovenpå.
>
> --
> Svend
>
>
| |
Svend (07-02-2006)
| Kommentar Fra : Svend |
Dato : 07-02-06 20:21 |
|
Christian Madsen wrote:
> Når du bestiller dit produkt, gør du det så fra www.cybercity.dk...?
Hej, helt generelt, gider du så ikke svarer under teksten som du svare
på, det gør det letere at læse.
Jeg bestiller 1 produkt direkte hos nesa, et andet fra en af service
udbyderne. Men det som jeg er mest optaget af er markedsføringen, ikke
det juridiske forhold mellem kunde og leverandør.
Jeg tror ikke det er tilfældigt at stofa skriver som de gør på denne
side : < http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=snpriserdefoerste6mdr>
Læs iøvrigt :
Såfremt der annonceres med priser, må der gives tydelige oplysninger om
alle faste og variable priser og prisvilkår, der er væsentlige for
forbrugerens vurdering af tilbuddet. Oplysningerne bør gives, så de
fremstår med tilnærmelsesvis samme meddelelseseffekt.
Ved prismarkedsføring af teleudstyr og –tjenester skal de samlede faste
omkostninger, som forbrugeren som minimum kommer til at betale som følge
af aftalen, angives som ét samlet beløb (samlet mindsteudgift).
< http://www.teleindustrien.dk/Billeder/Brancheaftaler/Retningslinierp%C3%A5teleomr%C3%A5det.doc>
--
Svend
| |
per christoffersen (08-02-2006)
| Kommentar Fra : per christoffersen |
Dato : 08-02-06 15:05 |
|
"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
news:43e86302$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har skrevet til nesa, men de mener at man må tage kontakt til de
> enkelte udbydere for at få de nærmere detaljer. Jeg mener at de
> markedsfører et produkt og at det uanset om det er dem selv der sælger
> produktet eller ej, så det at de markedsføre det gør at de skal overholde
> bestemmelserne om mindstepris i bindingsperioden.
Jeg kan ikke sen nogen videre argumentation for, at NESA er den reelle
markedsfører af produkterne.
Derimod kan jeg se en argumentation for, at det rent faktisk er
serviceudbyderne, der er levandør og markedsfører (bla. det tydeligt fremgår
at der er tale om seperate ydelser under egne firma- og produktnavne).
Det er uheldigt at NESA lægges 'navn' til ukorrekt markedsføring, men det
principielle ansvar ligger hos de enkelte udbydere.
/Per
| |
Svend (08-02-2006)
| Kommentar Fra : Svend |
Dato : 08-02-06 16:40 |
|
per christoffersen wrote:
> "Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
> news:43e86302$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>Jeg har skrevet til nesa, men de mener at man må tage kontakt til de
>>enkelte udbydere for at få de nærmere detaljer. Jeg mener at de
>>markedsfører et produkt og at det uanset om det er dem selv der sælger
>>produktet eller ej, så det at de markedsføre det gør at de skal overholde
>>bestemmelserne om mindstepris i bindingsperioden.
>
>
> Jeg kan ikke sen nogen videre argumentation for, at NESA er den reelle
> markedsfører af produkterne.
kan du ikke se at nesa på deres hjemmeside reklamere for teletjenester ?
< http://www.nesa.dk/privat/produkter/fibernet/serviceudbydere/dansk_bredbaand.htm>
Jeg kan have misforstået begreberne, hvad ligger du i det ?
> Derimod kan jeg se en argumentation for, at det rent faktisk er
> serviceudbyderne, der er levandør og markedsfører (bla. det tydeligt fremgår
> at der er tale om seperate ydelser under egne firma- og produktnavne).
>
Men nesa sælge også selv en vare til 179 kr. på måned, på det produkt
har de også en bindingsperiode, så er vi tilbage til mit første
spørgsmål. Er det frivviligt om man vil angive mindsteprisen i
bindingsperioden, eller skal man.
> Det er uheldigt at NESA lægges 'navn' til ukorrekt markedsføring, men det
> principielle ansvar ligger hos de enkelte udbydere.
>
> /Per
>
>
Tjah de har åbentbart ikke problemmer med det.
--
Svend
| |
per christoffersen (09-02-2006)
| Kommentar Fra : per christoffersen |
Dato : 09-02-06 08:50 |
| | |
Svend (13-02-2006)
| Kommentar Fra : Svend |
Dato : 13-02-06 14:04 |
|
per christoffersen wrote:
> "Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
> news:43ea10cb$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>> per christoffersen wrote:
>> kan du ikke se at nesa på deres hjemmeside reklamere for teletjenester ?
>>
>> < http://www.nesa.dk/privat/produkter/fibernet/serviceudbydere/dansk_bredbaand.htm>
>
> Nej, Jeg kan se, at Dansk Bredbånd, Cybercity mv på NESAs hjemmeside
> reklamerer for deres produkter.
>
> /Per
>
>
Ja, jeg skrev til dem og kun cybercity har indtil videre svaret. De
skrev noget i retning om at de ville overholde reglerne men også sikre
at deres konkurenter gjorde detsamme.
--
Svend
| |
|
|