Hvor lang tid efter må man sende en regnin~
Fra : Thomas

Dato : 01-02-06 23:34

Her tænker jeg på hvis man har haft sin bil til service i forbindelse med et
syn.
Bilen hentes få dage efter til aftalt tid, men en del små ting er ikke
ordnet, kunne de ikke nå sagde de, og en del ting de sagde var ordnet, men
let at se at det ikke var ordnet. Bla. tilslutning af radio, let at se når
ledningerne bare hænger forneden

Få dage efter bliver bilen ikke godkendt til synet pga en skævhed i
bremserne.
Tilbage på værkstedet 3 dage efter, kan de selføldig ikke finde
synsinskeptørens fejl. Bilen bliver afhentet efter 3-4 dage, alle de små
ting er stadig ikke ordnet. Aftalen dengang var at vi ville kigge forbi med
bilen en dag og få fixet de små ting.

Vi bliver forældre og den ene dag tager den anden, jeg ringer til værkstedet
efter ca 3 uger og siger at vi nok ikke lige kan komme forbi forløbi, og at
de må sende en regning for arbejdet indtil nu, med undtagelse af de små ting
der ikke er lavet.

2 ÅR senere skal vi vores bil til service igen, jeg får en tid, og efter
følgende modtager jeg så en regning for det nye service eftersyn, samt en
regning for det 2 år gamle eftersyn, denne regning er dateret samme dag som
den nye regning.

Er det virkelige tilladt at gøre sådan, specielt når jeg har bedt om en
regning for 2 år tiden, og de udemærket godt ved hvor vi bor, og har tlf nr
og alt muligt.??

Vores mange breve til værkstedet ignorres, og de køre bare på med hovedestol
+ 400 kr i rykkergebyr + renter, og nu trues der med inkasso. Den nye
regning er selføldig betalt til tiden ( hvis nogle tænker på det ).

Inkasso gebyr er det ikke stadig max 3 x 80 + moms = 300 kr i alt?

Håber på et svar fra gruppen, gerne med en henvinsing til officel side/sag
hvis sådan findes.

På forhånd mange tak
Thomas

Fra : Anders Christensen

Dato : 02-02-06 00:12

Thomas skrev:

snip

> [...]
> regning for 2 år tiden, og de udemærket godt ved hvor vi bor, og har tlf nr

Forældelsesfristen er 5 år, så de skal have deres penge.

> Vores mange breve til værkstedet ignorres, og de køre bare på med hovedestol
> + 400 kr i rykkergebyr + renter, og nu trues der med inkasso. Den nye
> regning er selføldig betalt til tiden ( hvis nogle tænker på det ).

Breve angående hvad?
Rykkere for hvilke regninger?

> Inkasso gebyr er det ikke stadig max 3 x 80 + moms = 300 kr i alt?

Omkostningerne til inkasso kan sagtens blive mere end det, de 300 kroner
er bare grænsen for 3 rykkere, som du selv har vist regnestykket for.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 07-02-06 17:31

Thomas wrote:

> Håber på et svar fra gruppen, gerne med en henvinsing til officel side/sag
> hvis sådan findes.

http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/browse_thread/thread/8b1900bd6d9d28d0/76b36c0e1c75a96c
slutter med henvisning til de relevante love m.v.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.

Fra : Jesper Brock

Dato : 07-02-06 23:23

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
> http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/browse_thread/thread/8b1900bd6d9d28d0/76b36c0e1c75a96c
> slutter med henvisning til de relevante love m.v.

Der mangler lige en vigtig lov på listen, nemlig forældelsesloven af 1908.

Det er jo den, der besvarer spørgsmålet i overskriften. )

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-02-06 20:24

Jesper Brock wrote:

> Der mangler lige en vigtig lov på listen, nemlig forældelsesloven af 1908.
>
> Det er jo den, der besvarer spørgsmålet i overskriften. )

Det kan du jo strengt taget have ret i - men her er der "kun" gået to
år, så forældelse er ikke aktuelt.

Og Anders Christensen havde svaret på det med de 5 år, dog uden
reference til 1908-loven.

M.v.h.

Jonathan