Gebyr ved fotograf
Fra : Bettina Svendsen

Dato : 30-01-06 10:43

Hej Gruppe

Jeg er ved at sælge mit hus, og der er derfor bestilt fotografering af huset
gennem mægleren.

Da jeg er syg, og derfor ringer ned til mægleren her til morgen for at
aflyse, får jeg den besked at det koster mig 500 kroner at aflyse med så
kort varsel.

Jeg har aldrig set nogle betingelser eller andet fra den pågældende
fotograf....Så, er det virkelig noget jeg skal betale? Aftalen er jo lavet
igennem mægleren...

Mvh,

Bettina

Fra : Holst

Dato : 30-01-06 10:47

Bettina Svendsen wrote:

> [...]
>
> Jeg har aldrig set nogle betingelser eller andet fra den pågældende
> fotograf....Så, er det virkelig noget jeg skal betale? Aftalen er jo lavet

Hvad er din aftale med mægleren?

Fra : Bettina Svendsen

Dato : 30-01-06 10:53

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> wrote in message

> Hvad er din aftale med mægleren?

Hmm.....den eneste aftale der er lavet med mægleren, er at han ville sende
os fotografens nummer, så vi lige kunne aftale tidspunkt med ham. Intet
andet...

Mvh,

Bettina

Fra : Holst

Dato : 30-01-06 11:16

Bettina Svendsen wrote:

> Hmm.....den eneste aftale der er lavet med mægleren, er at han ville sende
> os fotografens nummer, så vi lige kunne aftale tidspunkt med ham. Intet
> andet...

Så lyder det da mest af alt til, at du har en aftale med fotografen og
ikke med mægleren. Så skulle du måske også afbestille fotografen hos
fotografen og ikke hos mægleren?!

Fra : Peter Makholm

Dato : 30-01-06 11:00

"Bettina Svendsen" <mikro@mkro.dk> writes:

> [...]
> os fotografens nummer, så vi lige kunne aftale tidspunkt med ham. Intet

I dit første indlæg havde du bestilt fotografen gennem mægleren. Hvad
er der egentligt sket? Og hvis I har lavet en aftale direkte med
fortografen, hvorfor melder I så afbud til mægleren?

--
Peter Makholm | Perhaps that late-night surfing is not such a
peter@makholm.net | waste of time after all: it is just the web

Fra : PJ

Dato : 30-01-06 13:17

*** LOL *** og mere *** LOL ***

Fra : bem

Dato : 30-01-06 13:24

"PJ" <pj9999pj@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> *** LOL *** og mere *** LOL ***

Hvad og hvem loller du af, Lollefrans? Få lige styr på din citatteknik og
gruppens fundats.

/Bo

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 30-01-06 15:07

bem wrote:
> "PJ" <pj9999pj@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad og hvem loller du af, Lollefrans? Få lige styr på din citatteknik og
> gruppens fundats.

Han kommer vel bare fra LOLland

JonB

Fra : KT

Dato : 30-01-06 15:15

"Bettina Svendsen" <mikro@mkro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har aldrig set nogle betingelser eller andet fra den pågældende
> fotograf....Så, er det virkelig noget jeg skal betale? Aftalen er jo lavet

Han kan vel godt fotografere selv om du er syg.

Knud

Fra : per christoffersen

Dato : 30-01-06 15:31

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Han kan vel godt fotografere selv om du er syg.

Og hvilken betydning har det lige for den juridiske vurdering af
situationen?

/Per

Fra : KT

Dato : 30-01-06 15:30

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> "KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvilken betydning har det lige for den juridiske vurdering af
> situationen?

At der slet ikke er nogen juridisk situation!

Der er da ingen grund til at ulejlige en fototgraf, hvis man ikke vil bruge
ham. Han skal da også leve.

Knud

Fra : Christian Madsen

Dato : 30-01-06 18:37

Det er da ligegyldigt. Jeg tror ikke at Bettina skrev ind for at få din
mening om en fotografes mulige tilstedeværelse. Spørgsmålet går på det
juridiske.
Her er lidt betragtninger:
Hvis det er sådan at det er en del af fotografens standardvilkår, som du
ikke er blevet oplyst om, får han juridisk meget svært ved at påbedutte dig
dem, eftersom (går jeg udfra), at du er ukendt i branchen. Havde der derimod
været tale om forhold mellem to profesionelle var sagen noget helt andet. Du
kunne evt. hos andre fotografer / mægler, undersøge om det er kutyme at
opkræve et sådan gebyr.

Mvh. stud.jur Christian Madsen

Fra : KT

Dato : 31-01-06 09:51

Jeg tror ikke Bettina skrev for at få en intetsigende gang juridisk
lommefilosofi.
Han har et praktsik problem - har ikke lyst at betale et gebyr for et afbud,
som hun slet ikke havde behøvet afsende. Så er den slet ikke længere.

Knud

Fra : bem

Dato : 31-01-06 10:13

> [...]
afbud,
> som hun slet ikke havde behøvet afsende. Så er den slet ikke længere.

Hvorfor svare du på dit eget indlæg Knud??????

Prøv lige at finde hoved og hale i dette indlæg To toppostere der slås om
retten til at stå øverst, kors i røven......

/Bo

Fra : Holst

Dato : 31-01-06 10:24

bem wrote:

> Prøv lige at finde hoved og hale i dette indlæg To toppostere der slås om
> retten til at stå øverst, kors i røven......

Ja, toppostere er træls. Men det er folk, der ikke trimmer deres citater
også.

Fra : bem

Dato : 31-01-06 11:18

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, toppostere er træls. Men det er folk, der ikke trimmer deres citater
> også.

Det er ligesom nødvendigt at citere hele møget for at illustrere min pointe,
ikke!

/Bo

Fra : PJ

Dato : 31-01-06 13:40

*** LOL *** og meget mere *** LOL ***

Fra : KT

Dato : 31-01-06 11:53

Jeg skriver altså der, hvor jeg synes det er mest naturligt - nemlig øverst.
Så ser man det nyeste først - og kan bladre ned, hvis man ikke kan husek
hvad sagen omhandler og lade være hvis man udmærket husker det.
Hvis alle ville lære den lille finte ville meget bliver nemmere.

Knud

Fra : Jesper Brock

Dato : 31-01-06 12:18

> [...]
> hvad sagen omhandler og lade være hvis man udmærket husker det.
> Hvis alle ville lære den lille finte ville meget bliver nemmere.

*pyh* - nu er jeg mere rolig

Jeg skulle ellers lige til at skrive, at jeg for en gangs skyld var enig med
Knud - jeg mener nemlig også, at det er at gøre grin med fotografens tid med
mindre hun virkelig er så dødssyg, at hun ikke kan kravle ud af sengen (og
så slemt er det vel trods alt sjældent at vi har det).

Heldigvis beviste Knud dog endnu engang, at han ikke evner at følge selv de
simpleste regler for omgang med andre... så endnu engang blev det umuligt at
være enig med ham, og alt er som det plejer.

Er livet ikke herligt?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : KT

Dato : 31-01-06 13:36

Du lever vist helt godt op til dit efternavn!

Knud

Fra : Christian Madsen

Dato : 31-01-06 21:23

Du har nok ret Knud... Hun skrev nok ikke herind for at få et juridisk råd
mht. hendes sag, hvorfor skulle det også ske i en juragruppe??
Men siden du synes det jeg skriver er så dårligt, så lad mig da endelig høre
din juridiske udlægning af hendes problem? (udover den utrolig gode med at
hun bare kan stå ud af sengen, som jo har vundet en hel del retssager de
sidste mange år.)

Mvh. Christian Madsen

Fra : KT

Dato : 01-02-06 07:59

Hvorfor skabe en konflikt? Handler det kun om at få startet en retssag bare
for evt. at få ret?
Kunne man ikke i f.eks. dette tilfælde bruge den sunde fornuft - lade
fotografen tage sine billeder - betale det aftalte for ydelsen. Så ville den
sag jo være ude af vereden uden ulejlighed for hverken denne gruppe eller
domstolene.

Knud

.

Fra : Christian Madsen

Dato : 01-02-06 10:41

Jo det kunne man sagtens. Men så vidt jeg kan forstå på Betinna, så har hun
allerede afmeldt fotografen, så spørgsmålet om hvorvidt hun var i stand til
at have ham på besøg er ikke længere relevant.
Havde det været 5.000 kr. det havde drejet sig ville jeg dog nok gå i retten
med det!

Fra : KT

Dato : 01-02-06 11:58

Vorherre bevares - gå i retten fordi man er så dum at afbestille en
fotograf!
Han skal da også leve - helt ærligt synes jeg han skal have sit fulde
honorar for sådanne tåbehandlinger - og Bettina burde betale en bøde for
tåbelig opførsel.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 30-01-06 15:32

> [...]
>
> Jeg har aldrig set nogle betingelser eller andet fra den pågældende
> fotograf....Så, er det virkelig noget jeg skal betale? Aftalen er jo lavet

Se din formidlingsaftale igennem. Ejendommæglere er jurister, som af en
eller anden grund ikke må fungere som advokater (Vi havde bla. en i Næstved,
som læste til ejendomsmægler efter at have pillet ved klientkontoen. Det er
en meget normal trafik.). De plejer at få listet sådanne betingelser ind med
meget småt.

Carsten Overgaard