Lufthavnsparkeringsafgifter
Fra : Mogens

Dato : 29-01-06 20:42

Er der andre end jeg der synes at det efterhånden er ved at være dyrere
at parkere i lufthavnene end selve flyrejsen? Her i denne uge måtte jeg
bløde 180 kr. for 2 dages parkering i Billund lufthavn.

Har haft en lille dialog med direktøren for Billund lufthavn, som har
svaret meget pænt og seriøst på et lille skriv jeg sendte ham, og
forståeligt nok argumenterer han for at de ville gå på halen hvis ikke
de kunne tage de nuværende ågerpriser.

Mit spørgsmål er dog om ikke monopoltilsynet (eller hvad tilsynet hedder
nu om stunder) regulerer prissætningen for disse de facto
monopolforetagender??? Man har jo kun valget mellem at betale ågerprisen
eller at lade bilen blive hjemme og åge til lufthavnen i taxa. Og den
driftlige landmand der bor nabo til lufthavnen, som evt. havde lyst til
at hælde noget asfalt på nogle af engene og lave en konkurrerende
virksomhed, ville formodentlig ikke få lov af kommunen til noget så
fordækt. Så ingen konkurrence, andet end at man selvfølgelig bare kan
blive hjemme.

Og priserne stiger i raketfart samtidig med at flyrejserne falder i pris.

Mogens

Fra : Henning

Dato : 29-01-06 21:37

> [...]
>virksomhed, ville formodentlig ikke få lov af kommunen til noget så
>fordækt. Så ingen konkurrence, andet end at man selvfølgelig bare kan

OT - i Kastrup har CarPark indrettet en stor parkeringsplads 10
minutters gang fra lufthavnen. Så monopolet er i hvert tilfælde brudt
her Gider du gå yderligere 5 minutter kan du parkere ganske gratis
på havnen alt det du vil.

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : -=JF=- priv

Dato : 29-01-06 22:04

"Mogens" <mogensnomail@web.dk> skrev i en meddelelse
> Er der andre end jeg der synes at det efterhånden er ved at være dyrere at
> parkere i lufthavnene end selve flyrejsen? Her i denne uge måtte jeg bløde
> 180 kr. for 2 dages parkering i Billund lufthavn.

Har lige checket deres side, og som udgangspunkt ser det ud til at du kunne
havet nøjes med at betale 125,- for 2 døgns parkering på P1, P4, P5 ell. P6.

Men hvis du synes at det er alt for dyrt at parkere, så lad dog være...
Jeg går ud fra at der kører bus til lufthavnen, og at det er væsentligt
billigere - Men gider du at sidde og rasle en time eller to hver vej?

Eller du kan lade en nabo køre dig frem og tilbage i jeres egen bil - Men
det koster 4 gange afstanden til lufthavnen, plus naboens tid - og
forudsætter at afrejse og hjemkomst ligger på tidspunkter hvor naboen er til
rådighed.

Når alt kommer til alt, så er det en timepris på 2,60... Det overlever man
nu nok

Mvh John

Fra : OZ7PUS

Dato : 30-01-06 00:08

> [...]
> konkurrence, andet end at man selvfølgelig bare kan blive hjemme.
>
> Og priserne stiger i raketfart samtidig med at flyrejserne falder i pris.

Hvor parkerede du ?

Det er muligt at pakere for 25kr/døgn ved den gamle terminal og bussen til
lufthavnen går 1½ mins gang derfra (Legoland)
www.billigparkeringibillund.dk

også så ligger taxa´s bestillingskontor (Og frokost stue) samme sted ;)

OZ3BTO