Depeche Mode
Fra : Bare min mening

Dato : 26-02-06 10:56

Om hvis ingen andre vil, så starter jeg.

Koncert i parken Lørdag aften.

Mit sammenligningsgrundlag er ikke så stort da jeg tidligere kun har været
til:

1. Koncert med DJ Sash i et bowlingcenter i Helsingør
2. Koncert med SNAP! på et diskotek i Helsingør
3. Koncert med DJ Sash på et diskotek i Helsingør
4. Langelandsfestival 2 år i træk
5. U2 i parken 31 Juli 2005

Men på grundlag af dette vil jeg da gerne komme med min kommentar om
koncerten i aftes.

Den første time spillede de kun få numre jeg kendte. Kedede mig faktisk
lidt, og det tog også lidt før
de tog deres meget beskedne lysshow i brug.

Jeg er ikke decideret fan af DM og det er jo nok også derfor jeg ikke kendte
så mange af de numre.
Men det skal dog siges at jeg kender temmelig meget musik.

Lyden var helt i orden. Da de endelig begyndte at bruge lyset i loftet, så
var det også ok.

Opvarmningen var med gruppen Braverv. Havde smuglyttet lidt til dem på
nettet og syntes at det lød ok. Det gjorde det ikke i parken. Det lød mest
af alt som om det var den samme sang de sang i 1 hel lang time.

Som ved U2 koncerten var der også her en masse tumper som absolut skal
ødelægge det hele for andre og smide med plastickrus indeholdende øl, gennem
luften. Ved ikke hvad de idioter tænker på. Det ville være helt ok med mig
hvis de ikke solgte øl derinde.

Nå men videre til anden "halvdel" af koncerten. Første "halvdel" sluttede
med "enjoy the silence" og det var rigtigt godt.
Andel "halvdel" var den retrokoncert som jeg nok havde forventet at det
ville være. "Shake the disease" blev desværre spille meget stille og roligt,
Men Martin Gore har så god og kraftfuld stemme at det var helt ok.

Alt i alt en blandet koncert som på grund af min musiksmag og retrodelen får
6 ud af 10 stjerner herfra.

Til sidst vil jeg håbe at ham der havde tabt sine Suzukinøgler fik dem
tilbage inden han skulle hjem.
Jeg fandet dem og afleverede dem til en Steward på vej ud. På nøgleringen så
det ud til at du kom fra jylland, og der er sgu langt hjem uden bil.
Nøgleringen Var en reklamering fra en Fiat,Alfa forhandler i Bla. Århus.

Hilsen Ralph.

Fra : rosenauer.dk

Dato : 26-02-06 11:26

Hej Ralph!

> Den første time spillede de kun få numre jeg kendte. Kedede mig faktisk
> lidt, og det tog også lidt før
> de tog deres meget beskedne lysshow i brug.

Jeg synes faktisk det var et godt mix at nyt og gammelt - og er lidt
forundret over du synes du kendte få af sangene, en del af dem var faktisk
klassikere ...

Udfra mit foto af setlisten - blev følgende spillet :

Pain
John the Revelator
Question of Time
Policy of Truth
Precious
Walking in my shoes
Suffer well
Damaged People
I want it all
Sinner in me
I feel you
Behind the wheel
World in my eyes
Personal Jesus
Enjoy the silence
---
Shake the disease
Just can't get enough
Everything counts
Never let me down again
Goodnight lovers

> Lyden var helt i orden. Da de endelig begyndte at bruge lyset i loftet, så
> var det også ok.

Jeg var faktisk også positivt overrasket ! - det lød sgu fint - på trods af
en del skæbsis mht. en overdækket Parken.. De "sjove" lydtæpper de har hængt
ned fra loftet lader rent faktisk til at have hjulpet meget..

> Opvarmningen var med gruppen Braverv. Havde smuglyttet lidt til dem på
> nettet og syntes at det lød ok. Det gjorde det ikke i parken. Det lød mest
> af alt som om det var den samme sang de sang i 1 hel lang time.

Jeg fik dem desværre ikke hørt. Jeg havde til gengæld Depeche Mode i audiens
til noget 'meet and greet', så det var vist et meget godt tradeoff

Generelt synes jeg det var en af de bedste koncerter jeg har været til. God
lyd, fantastisk lys og setup, imponerende sætliste, crowdpleasing på højt
plan, veloplagt band der var noget så glade - og en supergod stemning i
Parken. Det tangerede absolut U2 i Parken og Coldplay i Forum, men også kun
næsten

.... hvis bare man skulle til Århus til sommer.. tsktsk :)

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Sune Vuorela

Dato : 26-02-06 11:35

On 2006-02-26, rosenauer.dk <martinFJERN@rosenauer.dk> wrote:
> Udfra mit foto af setlisten - blev følgende spillet :

Jep. Det så meget rigtigt ud med hvad jeg kan huske.
Jeg fik også næsten hele min ønskeliste opfyldt med blandt andet
personal jesus, never let me down again og særdeles flot og vældig
imponerende 'home'.
Dog manglede jeg master and servant.

> Jeg var faktisk også positivt overrasket ! - det lød sgu fint - på trods af
> en del skæbsis mht. en overdækket Parken.. De "sjove" lydtæpper de har hængt
> ned fra loftet lader rent faktisk til at have hjulpet meget..

Lyden var rigtig god, især da jeg rykkede ned bag ved.

Lyden til Bravery var tilgengæld så vanvittig elendig. Det virkede som
om de ikke havde styr på deres rumklang og det hele var et stort mudder.
Vi var også meget i tvivl om om det var lyden der var dårlig, mixningen
der var dårlig eller musikken der var dårlig, men man kunne ikke skældne
ordene fra hinanden i det der blev sunget.

> Jeg fik dem desværre ikke hørt. Jeg havde til gengæld Depeche Mode i audiens
> til noget 'meet and greet', så det var vist et meget godt tradeoff

Absolut et fair tradeoff. Kunne du ikke have taget mig med ? ;)

> [...]
> lyd, fantastisk lys og setup, imponerende sætliste, crowdpleasing på højt
> plan, veloplagt band der var noget så glade - og en supergod stemning i

Absolut kæmpefedt.

> http://rosenauer.dk

Hvornår kommer der billeder ?

/Sune

Fra : Peter

Dato : 26-02-06 11:58

Jeg har efterhånden været til en del DM koncerter, og jeg er ked af at
sige, at denne var den ringeste. Jeg synes især første halvdel af
koncerten var ganske statisk - virkede ikke som om, de kom ud over
scenekanten. Måske også fordi publikum virkede lidt døde i sværen. Og så
på en lørdag aften ... underligt.

Og lyden - ja, den var såmænd ganske god, men aaaaalt for lav i starten.
Når man kan stå og snakke sammen midt på plænen uden at skulle råbe, så
er volumen i underkanten.

Men - da vi så kom frem til ca. midtvejs og der kom "skråle-med-numre"
så rykkede det helt derop, hvor kun DM kan være med; hvor ALLE i salen
kan teksterne og alle skråler med af deres lungers fulde kraft - så
holder det.

3,5/6 stjerner herfra.

/Peter

Fra : Cantona

Dato : 26-02-06 12:49

> Jeg har efterhånden været til en del DM koncerter, og jeg er ked af at
> sige, at denne var den ringeste. Jeg synes især første halvdel af

Jeg må giver "Peter" ret. Var til deres forrige koncert i Parken, og den
overgik på alle måde den igår......på nær i tilskuertallet.

Lyden var mere passende, mixet af numre var bedre - måske hænger det lidt
sammen med at Exiter var mere "kendt" end Playing the Angel er, ligesom
koncerten sidst, så vidt jeg husker, var lidt tættere på udgivelsen end
denne gang, og så endelig synes jeg mere om Exiter end det nyeste, hvilket
jo gør en forskel i min vurdering af i hvert tilfælde 1. halvdel.

2. halvdel var super, i hvert tilælde det vi så inden vi druknede i pis oppe
på første række på øverste tribune.

Hvor er folk dog respektløse over for hinanden når de står og pisser på
gulvet, og endnu værere ud over rækværket lige ned i hovedet på andre. Og så
kaldte kontrollører der ikke gør andet end at grine, og sige den slags sker
jo, selvom de står og ser på det.......tja det er sgu nok til at sætte en
dæmper på aftenen for mig.

Men Dave Gahan levere varen på scenen på sin egen tossede, fulde og skæve
facon.

Fra : Holst

Dato : 27-02-06 12:53

Peter wrote:

> [...]
> koncerten var ganske statisk - virkede ikke som om, de kom ud over
> scenekanten. Måske også fordi publikum virkede lidt døde i sværen. Og så

Jeg har desværre kun været til to koncerter. Denne og den forrige i
Parken, men jeg er helt enig med dig i, at denne var den ringeste.

Bravery var dog bedre end opvarmningen forrige gang, selvom det blev
ødelagt af lyden, der var alt for mudret, hvilket fik numrene til at
lyde lidt for ens. Jeg havde hørt albummet med Bravery hos en af mine
venner forud for koncerten, og det var okay 80'er-agtigt musik, så
Bravery var en stor skuffelse.

Den mudrede lyd synes jeg desværre fortsatte hos Depeche Mode i den
første del af koncerten. Det var som om de fik bedre og bedre styr på
musikken undervejs i koncerten.

Anden halvdel af koncerten var helt klart den bedste, og det var også
helt klart de sange, som os på gulvet kendte bedste. Det hørtes
tydeligt. Det virkede i starten lidt som om bandet stod og spillede
numre, som kun få blandt publikum kendte.

Afslutningsnummeret var også lidt et antiklimaks, synes jeg. Det er da
meget hyggeligt, at de ender med at stå og omfavne hinanden. Det virker
bare ikke.

Bevares, koncerten var da god, men i sammenligning med den forrige
koncert og andre koncerter med andre bands, så synes jeg, at denne
koncert kun var middelmådig.

3-4 stjerner ud af seks.

Fra : BettinaP

Dato : 27-02-06 16:26

"Peter" <ihatespam@cybercity.dk> wrote in message

> [...]

> rykkede det helt derop, hvor kun DM kan være med; hvor ALLE i salen kan
> teksterne og alle skråler med af deres lungers fulde kraft - så holder

helt enig, det var lidt for sløvt og alt for lavt i første set
og så beholdt Gahan både jakke og tshirt på under hele koncerten.
Så selvom de måske kunne have valgt, at bruge storskærmene, til at vise os
på 160 cm noget af det der foregik på scenen, ville jeg sikkert aligevel ha
været lidt skuffet.
Mener altså klart der mangler noget, når Gahans supersexede moves ikke
bliver formidlet ud med bar overkrop (men ok, det er nok bare
mig....eller.... hehe)

vil dog stadig snige mig op på 4 ud af 6 stjerner, blandt andet fordi der
var så dejligt mange af de gode gamle blandet ind med dejligt mange af de
nye

BettinaP

Fra : rosenauer.dk

Dato : 26-02-06 16:23

> [...]
> Jeg fik også næsten hele min ønskeliste opfyldt med blandt andet
> personal jesus, never let me down again og særdeles flot og vældig

Enig! - og så måske lige Stripped der ville have gjort setlisten perfekt

> Lyden var rigtig god, især da jeg rykkede ned bag ved.

Enig ... den sidste halvdel stod jeg ca. midtfor på tribunen i højre side,
og derfra var lyd og udsynet absolut iorden... !

> Absolut et fair tradeoff. Kunne du ikke have taget mig med ? ;)

..

> Hvornår kommer der billeder ?

Der burde være noget at se om et par timer

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : rosenauer.dk

Dato : 26-02-06 19:31

> http://rosenauer.dk
>
> Hvornår kommer der billeder ?

Nu..

/Martin

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 26-02-06 16:52

har smidt et billed lige inden de gik på i dk.binaer

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Madsen

Dato : 26-02-06 17:17

Hmmm...det er faktisk lidt svært at sætte ord på koncerten, for det
var sådan "lidt op og lidt ned"

Det positive:
1. M. Gore's fremføring af "Home" og "Damaged People"...."Home" var
helt fantastisk. Har været til 5 DM koncerter, og denne her sad den
lige i øjet! Derudover var den nærmest acapella vers. af "Shake the
decease" fænomenal...den gjorde sig overraskende godt i denne "nøgne"
version.
2. "Walking in my Shoes", "Enjoy the Silence", og "Personal Jesus" var
også som de skulle være (pånær lydniveauet...se senere).
3. M. Gore så virkelig ud til at nyde det...virkede meget oplagt, mens
D. Gahan forekom en anelse "påtaget begejstret".
4. Lækker grafik...specielt under "Walking in my shoes".

Det negative:
1. Skandaløst lavt lydniveau! Ubetinget!
2. Én eller anden programmør, ét eller andet sted, skal ha' ristet
bollerne,- det var som om, at den dybe bas flere gange slet ikke
passede til numrene...Endvidere var flere af de unikke lyde (fra.
synths etc), som på pladerne kendetegner netop disse numre, erstattet
med noget der skulle ligne...men aldrig gjorde. Resultatet var at flere
af numrene lød mudrede og ikke så klart definerede som set andre
gange...."Precious" (som ellers er rigtig fedt nummer) led heraf...det
samme gjorde "Everything counts"(EC). Prøv evt. at sammenligne EC fra
"101", med det vi hørte i går....Fremførelsen af EC i går var efter
min mening kummerlig.
3. A Fletcher: Så ham to gange stå med den ene hånd i siden, mens
han holdt en smøg i den anden"....Skift ham ud med en stige...I det
mindste er den nok mere anvendelig...Så kan man lade den stå efter
resten af bandet har forladt scene...til glæde for de små duser-mænd
der skal rydde scenen.
4.Manglende kontinuitet...der var nogle gange lidt for lange afbræk
mellem numrene. Under deres koncert i "Club Danmark"-hallen i 1998 kom
de som perler på en snor, og blev samtidig leveret i udgaver der var
klarere i deres udtryk. I går virkede det lidt "sjusket" mht. nogle af
numrenes fremførelse. Som om der ikke længere blev gjort så stor
umage...dunno...lidt svært at forklare, men...en del af numrene sad
bare ikke rigtigt "i skabet"
5. Folk der stiller en øl på et mørkt koncergulv, og går amok når
nogen vælter den..etc etc....damn der var mange spader i går.
6. Glemte jeg at nævne lydniveauet?...jeg gør det gerne igen.

Karaktér: 3.5 af 6 mulige

Fra : Jackie

Dato : 26-02-06 20:48

"Madsen" <per.madsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

<SNIP>

5. Folk der stiller en øl på et mørkt koncergulv, og går amok når
nogen vælter den..etc etc....damn der var mange spader i går.

Yep, jeg synes det er den første koncert jeg har været til, hvor der har
været så mange agressive og underlige mennesker, og jeg har efterhånden
været til en del koncerter lige fra pop/rock til dødsmetal.
Jeg oplevede flere gange hvor folk var ved at komme op og slås over småting
som væltede øl og lidt skubben i gangene og ved toilettet.
Men ellers en glimrende oplevelse for alle dem jeg var sammen med... :)

6. Glemte jeg at nævne lydniveauet?...jeg gør det gerne igen.

- Ja, sjældent jeg forlader en koncert uden at have en svag ringen for
ørene, når jeg som i går havde glemt ørepropperne (hvilket jo viste sig at
være ligemeget i dette tilfælde )

Karaktér: 3.5 af 6 mulige

Fra : Peter Juhl

Dato : 26-02-06 22:45

Bare min mening wrote:

> Om hvis ingen andre vil, så starter jeg.

Nu skal vi jo lige stå og og have bugt med hovedpinen...

> Den første time spillede de kun få numre jeg kendte. Kedede mig
> faktisk lidt, og det tog også lidt før de tog deres meget beskedne
> lysshow i brug.

Well, det er vel ligesom undskyldningen for at tage på tour at man har
lidt nyt materiale med og jeg synes at valget var ok - nu ved jeg ikke
hvor gammel du er, men både A Question Of Time, Policy Of Truth og
Walking In My Shoes var i den første del af sættet... det er dog
rigtigt at det var mindre kendte numre i forhold til den tur gennem
hitsinglerne, der var i koncertens anden halvdel.

> Lyden var helt i orden. Da de endelig begyndte at bruge lyset i
> loftet, så var det også ok.

Jeg synes optræden, scene, lys og "effekter" passede rigtig godt sammen
denne gang, det var næsten lige før man stod og tænkte på gamle dage i
Valby Idrætspark - brugen af skærme/video og lys tog ikke så meget fokus
væk fra Gahan og Gore som de gjorde på f.eks. Devotional Touren, så for
mig var det rart igen at se de to tage det meste af fokus. Desuden sad
Home lige i skabet og jeg tror ikke jeg har set Martin Gore smile så
meget i de sidste 20 år som han gjorde under resten af koncerten.

> [...]
> på nettet og syntes at det lød ok. Det gjorde det ikke i parken. Det
> lød mest af alt som om det var den samme sang de sang i 1 hel lang

Stod tæt på scenen og der var både elendig og lav lyd under The
Bravery, det fortsatte desværre et par numre ind i Depeche Mode indtil
de fik det justeret i A Question Of Time.

> [...]
> ville være. "Shake the disease" blev desværre spille meget stille og
> roligt, Men Martin Gore har så god og kraftfuld stemme at det var helt

Jeg synes det var fedt - måske fordi Shake The Disease ikke har været på
sætlisten meget længe, jeg savnede blot, som Martin, at Stripped var
med.

> Alt i alt en blandet koncert som på grund af min musiksmag og
> retrodelen
> får 6 ud af 10 stjerner herfra.

Jeg synes at koncerten var fed - jeg var lidt nervøs fordi der ikke
rigtig har været nogle superfede momenter siden World Violation touren,
men denne hér viste at der stadig er noget at hente - så 8/10 herfra.