nynnende og gryntende musikere
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 20-02-06 08:18

Hej d.k.m.

Kender I andre nynnende og gryntende musikere
end nedennævnte?

Erroll Garner, jazzpianist
Keith Jarrett, jazzpianist
Glenn Gould, pianist
Sergiu Celibidache, dirigent

P.s.
Jeg hørte en gang Jesper Klein lave en skæg parodi
på Erroll Garners grynten.

--
'rluf :·)

Fra : Drummer34

Dato : 20-02-06 08:47

> P.s.
> Jeg hørte en gang Jesper Klein lave en skæg parodi
> på Erroll Garners grynten.

Bent Scherff gjorde det igen og igen i gamle dage i "Holdningsløse Tidene"
og "Søndags Journalen" :) (og utroligt godt).
Men Utallige Jazzmusikere har gjort det(gryntet), Fats Waller og Lionel
Hampton for at nævne to. Jeg er ret sikker på at det er noget meget
ubevidst som kommer når musikerne bliver grebet.

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-02-06 11:59

Herluf Holdt, 3140 wrote:
> Hej d.k.m.
>
> Kender I andre nynnende og gryntende musikere
> end nedennævnte?
>
> Erroll Garner, jazzpianist
> Keith Jarrett, jazzpianist
> Glenn Gould, pianist
> Sergiu Celibidache, dirigent

Sjovt, det var de fire jeg umiddelbart også kunne komme i tanke om. Især
Jarrett og Gould har jeg lagt mærke til :)

Jarrett kan nogen gange lyde som en stiv nisse der sidder og nynner med.

/David

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 20-02-06 18:05

Således skrev Herluf Holdt, 3140 den Mon, 20 Feb 2006 08:18:02 +0100:

>Kender I andre nynnende og gryntende musikere
>end nedennævnte?

Albert Collins (bluesguitar) kunne som regel også høres synge med på
sine soloer.

Knud
--
You can create your own opportunities this week.
Blackmail a senior executive.

Fra : Karina

Dato : 20-02-06 21:32

> Albert Collins (bluesguitar) kunne som regel også høres synge med på
> sine soloer.

Det gør Ole Kibsgaard også...

Mvh
Karina

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 24-02-06 12:36

On Mon, 20 Feb 2006 08:18:02 +0100, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>Hej d.k.m.
>
>Kender I andre nynnende og gryntende musikere
>end nedennævnte?
>
> Erroll Garner, jazzpianist
> Keith Jarrett, jazzpianist
> Glenn Gould, pianist
> Sergiu Celibidache, dirigent

Kom lige til at tænke på Sebastian's Gypsy. Hen nynnes 7 tralles også
hele vejen igennem.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 24-02-06 18:14

On Fri, 24 Feb 2006 12:36:04 +0100, Poul Erik Lindaa
<lindaa@mail.cykeldk> wrote:

>Kom lige til at tænke på Sebastian's Gypsy. Hen nynnes 7 tralles også
>hele vejen igennem.

Glemte at trykke på >shift<, så & blev til 7

Fra : Lars Holst

Dato : 24-02-06 20:54

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> said in news:43f96d5e$0
$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hej d.k.m.
>
> Kender I andre nynnende og gryntende musikere
> end nedennævnte?
>
> Erroll Garner, jazzpianist
> Keith Jarrett, jazzpianist
> Glenn Gould, pianist
> Sergiu Celibidache, dirigent
>
> P.s.
> Jeg hørte en gang Jesper Klein lave en skæg parodi
> på Erroll Garners grynten.

En af dem der gør mest i grynten mens han spiller er da Oscar Peterson.
Prøv at lyt efter på en af hans skiver og det kommer specielt vældigt til
udtryk når han spiller solo eller improviserer.

--
Lars Holst

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-02-06 14:25

Lars Holst skrev:

> En af dem der gør mest i grynten mens han spiller er da Oscar
> Peterson. Prøv at lyt efter på en af hans skiver og det kommer
> specielt vældigt til udtryk når han spiller solo eller improviserer.

Rigtigt!
Jeg er lige ved at høre den ret sjældne LP "Night Train, Vol. 2",
(med optagelser fra 1955 til 1964). Der bliver faktisk smågryntet
en hel del.

P.s.
Netop denne LP har jeg kigget efter og efterlyst på CD i mange år.
Gad vide om den nogensinde kommer?

(LP: Verve V6-8740)
--
'rluf :·)

Fra : Jacob E.

Dato : 25-02-06 15:23

Herluf Holdt, 3140 wrote:
> Hej d.k.m.
>
> Kender I andre nynnende og gryntende musikere

Undrer mig, at ingen endnu har nævnt George Benson, så det gør jeg da lige.

Mvh Jacob.