Overlappende numre
Fra : CD-Man

Dato : 16-02-06 06:08

Kan man i Windows Mediaplayer fixe det således at cd's med overlappende
numre på ikke afbrydes kortvarigt?Hvordan/hvor gør man så det hvis man kan?
Jeg har også WinAmp.

CD/

Fra : Bare min mening

Dato : 16-02-06 16:00

Hvis du brænder en cd med Nero, så kan du Crossfade alle numrene med lige så
mange sekunder du har lyst til. Hvis du gider sætte dig ned og høre alle
sange,hvordan de starter og slutter og evt redigere de 3-4 sekunders tavshed
der typisk er i en fil efter sangen er stoppet, så kan du faktisk lave noget
der lyder rigtigt fedt. Har selv lavet flere cd'er på den måde.
Det tager tid, men det lyder ret godt.

Rap.

Fra : CD-Man

Dato : 16-02-06 21:43

"Bare min mening" <Get@blowjob.now> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget
> der lyder rigtigt fedt. Har selv lavet flere cd'er på den måde.

Er det din egen musik,eller?Fordi det drejer sig blot om en cd lånt på
biblioteket,som jeg vil høre.
Min cd-afspiller kan ikke afspille bibl.-cd's særlig stabilt,men det kan
pc'en,dog med den lille brist mh.t afspilning
fordi der er en mekanisk afbrydelse imellem numrene.
Det er Honky Dory med Bowie,og numrene på cd'en er kædet sammen,overlapper.
Det er det jeg mener.:)
Jeg ved der er 2 sekunders-flue-benet i Nero,men tror ikke den har noget med
dette at gøre(?),og jeg vil heller ikke brænde en kopi.

Venlig hilsen
CD/

Fra : CD-Man

Dato : 17-02-06 10:30

Nope,der er noget helt galt.Jeg prøvede at sætte de rippede filer i rigtig
rækkefølge i Cubase,og det eliminerede den lille afbrydelse,men der må være
gået noget galt under den ripping,med mindre pladen er sat sådan
sammen,hvilket jeg tvivler på.Numrene afbrydes brutalt,og kommer igen.
Det er noget øv.

Fra : DonE_8700

Dato : 17-02-06 13:44

CD-Man skrev:
> [...]
> gået noget galt under den ripping,med mindre pladen er sat sådan
> sammen,hvilket jeg tvivler på.Numrene afbrydes brutalt,og kommer igen.

Brug AlbumWrap....
--
DonE

Fra : Ulrik

Dato : 17-02-06 15:16

CD-Man wrote:
> Kan man i Windows Mediaplayer fixe det således at cd's med overlappende
> numre på ikke afbrydes kortvarigt?Hvordan/hvor gør man så det hvis man kan?
> Jeg har også WinAmp.

Når du afspiller cd'er på en computer (jeg har dog kun erfaring med
Windows), vil der komme en lille pause, når der skiftes track. Det kan
man bla. opleve på live-cd'er, hvor lyden fortsætter ubrudt mellem 2 tracks.
Desværre kender jeg ikke nogen løsning, ud over at bruge en alm.
cd-afspiller til afspilningen...

Mvh
Ulrik

Fra : CD-Man

Dato : 19-02-06 11:38

"Ulrik" <you.dont@need.it> skrev i en meddelelse

> [...]
> bla. opleve på live-cd'er, hvor lyden fortsætter ubrudt mellem 2 tracks.
> Desværre kender jeg ikke nogen løsning, ud over at bruge en alm.

Tak.Så er der ikke rigtig noget at gøre.
Er der virkelig ikke mediaplayers der har den funktion jeg efterspørger(?)
er det da værd at prøve at konstruere den,hvis man kan.:)

/CD