Strøm i Rom og i Bundesbahn
Fra : Ole Nielsby

Dato : 01-03-06 22:46

Jeg smutter til Rom i morgen og har tænkt mig at medbringe
et digikamera og en bærbar (Dell) som indimellem kræver
strøm.

Hvordan er det med strømmen i Italien? Er det 220 v 50 hz
ligesom her i Mundelstrup? Skal der bruges adapter for at
sætte et dansk stik i en italiensk stikkontakt? Er sådan en
dims besværlig at få fat i?

Rejsen bliver med tog. Er der strøm i togene gennem Tyskland
(ligesom vi er vante til i IC3 herhjemme)? Passer et dansk stik
her?

Fra : Mogens...

Dato : 01-03-06 23:14

"Ole Nielsby" <ole.nielsby@snailmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er det med strømmen i Italien? Er det 220 v 50 hz
> ligesom her i Mundelstrup? Skal der bruges adapter for at
> sætte et dansk stik i en italiensk stikkontakt? Er sådan en
> dims besværlig at få fat i?

Det er intet problem - du kan anvende instalationen der nede
(har lige været der)

Fra : Aksel

Dato : 01-03-06 23:20

> [...]
>
> Rejsen bliver med tog. Er der strøm i togene gennem Tyskland
> (ligesom vi er vante til i IC3 herhjemme)? Passer et dansk stik

Du kan bruge danske stik i hele Europa undtagen GB, danske jordstik kan kun
bruges i DK.
Stik med tykke ben ikke altid bruges i Italien.

Hilsen Aksel