erfaring med at komme for sent til check-i~
Fra : schlafen

Dato : 27-02-06 18:34

Jeg skal med Sterling om et par uger og skal checke in senest en time før
afgang, dvs 05.50.
Kan med tog nå frem så jeg er i lufthavnen 06.00.

Hvad er jeres erfaring med at checke in efter deadline?

Selvfølgelig har jeg mulighed for at blive kørt, eller tage afsted meget
tidligt og dermed være i lufthavn kl. ca 2

er det muligt at være lidt magelig?

/L

Fra : michael

Dato : 27-02-06 19:02

Prøv at ringe til dem og spørg ad om du ikke må tjekke ind lidt senere.
Det er nok bedre end at en her i gruppen siger at der OK. Det kan man
ligesom ikke rigtig bruge til noget, når flyet letter - uden dig...

/michael

Fra : schlafen

Dato : 27-02-06 20:56

Det var nu også min mening at prøve at spørge Sterling, men det kunne være
nogen havde prøvet det.

Fra : Holst

Dato : 27-02-06 21:16

schlafen wrote:

> Det var nu også min mening at prøve at spørge Sterling, men det kunne være
> nogen havde prøvet det.

Det er selvfølgelig en temperamentssag, men personligt synes jeg, at der
er lidt rigeligt med buffer til togforsinkelser og lignende med en
tilsigtet ankomst ti minutter efter checkintid.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 27-02-06 23:26

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Det er selvfølgelig en temperamentssag, men personligt synes jeg, at der
> er lidt rigeligt med buffer til togforsinkelser og lignende med en
> tilsigtet ankomst ti minutter efter checkintid.

Hvis man har skift mellem arriva og DSB, skal man i hvert fald have min en
times buffer...

Mvh.
Lars

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-02-06 09:48

Den Mon, 27 Feb 2006 18:33:30 +0100, skrev schlafen :

> Hvad er jeres erfaring med at checke in efter deadline?

Du har sikkert set EasyJet problemerne i TV og er bekymret på den
baggrund.

Lad mig benytte chancen til at oplyse om hvorfor visse flyselskaber er
mere strikse med check-in end andre.

Det handler selvfølgelig om penge. Når et fly skal i luften er der en
eller flere personer på jorden der skal rapportere flyets last af
bagage, fuel, passagerer og andet til kaptajnen. På baggrund af de
informationer beregner kaptajnen f.eks. hvor meget gas han skal give
under starten. Det er til at forstå.

Ground handling selskaberne i lufthavnene har ansvaret for at rapportere
disse ting til kaptajnen. I CPH er der 3 ground handling selskaber: SGS,
Servisair og Novia. For SGS' vedkommende er der altid en
rapporteringsansvarlig blandt lastefolkene og der kan således laves
ændringer helt ned til få minutter før afgang.

De andre handling selskaber arbejder ofte med en "flyvende"
rapporteringsansvarlig. Dvs. den ansvarlige indgår ikke i lastegruppen,
men går fra fly til fly og rapporterer lastninger til kaptajnerne. Den
samme ansvarlige kan således have flere fly ad gangen. Det er mere
effektivt og billigere. Til gengæld må man leve med at når den
ansvarlige har rapporteret til kaptajnen og er gået videre til næste
fly, ja så kan der ikke ændres på lastningen. Punktum.

Det er Servisair der handler Sterling i CPH. Hvordan de præcis opererer
ved jeg desværre ikke, så du skal nok kontakte Sterling.

Men jeg håber at du nu bedre forstår hvorfor du eller andre evt. bliver
afvist ved forsent check-in, selvom man kan se flyet stå ude ved gaten
og man ikke engang er færdig med at boarde.

For en god ordens skyld skal jeg sige at der selvfølgelig kan være andre
årsager. F.eks. at det er det samme personale der både laver check-in og
boarding.

--
Kent Oldhøj

Fra : schlafen

Dato : 28-02-06 11:55

tak for alle svar - jeg tar den sikre løsning og kommer i god tid