hotelpronto.dk
Fra : snabela

Dato : 23-02-06 17:45

Hej
Sidder og pønser på at arrangere en uges ferie for familien i starten af
april - da den bestilte charter til egypten jo er aflyst
Jeg har fundet nogle forholdsvis billige flybilletter til De Kanariske
øer og nu er spørgsmålet er der mon nogn i gruppen der har erfaringer
med at booke hotel gennem www.hotelpronto.dk - har kigget lidt på deres
hjemmeside og der er mange gode tilbud. Ret så billigt og straks bliver
jeg mistænksom - kan det virkelig passe..?

Mvh Tina

Fra : snabela

Dato : 23-02-06 19:05

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 24-02-06 08:10

Jeg søgte også på et hostel til budapest. På hotelpronto.dk var prisen 400
kr pr nat, hvorimod hostelets egen hjemmeside sagde 530 kr!..

Er der nogen der har benyttet hotelpronto.dk ? nogle erfaringer e.t.c...

eller er det bare for fordi de har forindelserne til hotellerne og får
special deals!

Fra : Kristian

Dato : 24-02-06 08:28

snabela <"hedegaard(snabela)"@christiansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>hjemmeside og der er mange gode tilbud. Ret så billigt og straks bliver
>jeg mistænksom - kan det virkelig passe..?

Jeg har ikke noget personligt kendskab til www.hotelpronto.dk , men
jeg "googlede" på navnet .Der var mange henvisninger, men der var ikke
nogen advarselslamper der blinkede. Så for mig ser det helt OK ud.
--
Kristian

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 25-02-06 18:16

> Så for mig ser det helt OK ud.

hejsa!

jeg kontakte Marco Polo Hostel i Budapest, og forespurgte på dobbeltværelse
i påsken. Men de havde ikke plads da de var fyldt booket...

Men så gik jeg ind på hotelpronto.dk hjemmeside og fandt dobbeltværelset i
påsken endda et par hundrede billigere end deres billige pris på
hjemmesiden. Jeg nåede helt frem til at skulle betale beløbet med kontonr og
regnr via internettet.

Men er det ikke fup og fidus så???

Hostellet siger direkte til mig at de ikke har plads.. men hvordan kan
hotelpronto.dk så have plads.

Fra : Kristian

Dato : 26-02-06 16:41

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>regnr via internettet.
>
>Men er det ikke fup og fidus så???
>
>Hostellet siger direkte til mig at de ikke har plads.. men hvordan kan

Det behøver ikke nødvendigvis at være fup. Der kan være tale om at
Hotelpronto har en såkaldt "allotment" - dvs et vist antal værelser,
der er sat til side til reservationsbureauet. De værelser kan hotellet
ikke frit disponere over, men de kunne evt blive frigivet f.ex en mdr
før, hvis on-line bureauet ikke får dem solgt.
Men som sagt , har jeg ikke hørt om hotelpronto før, men for mig ser
det hele legalt nok ud. Hvis de lavede fup, ville der givet dukke
nogle advarsler op, når man googler på navnet. Men hvis du ikke føler
dig tryg ved hotelpronto, kan jeg kun sige at du skal lade være at
bruge dem.
Jeg plejer at bruge www.venere.com, og de er ialt fald pålidelige.
Jeg lavede en prøve booking på Marco Polo i påsken - her kunne jeg
også finde plads . Men nu kender jeg selvfølgelig ikke dine nøjagtige
datoer.

--
Kristian

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 27-02-06 13:44

Hotelpronto er et ganske udemærket selskab, der er hjemmehørende i London.
De står bl.a. også bag www.totalstay.com og har generelt rigtig gode priser.

Som en anden er inde på så er der sikkert tale om Allotment booking, så de
kan sagtens have ledige værelser selvom hotellet ikke selv har. Da de på
forhånd lægger beslag på et antal værelser kan de også ofte tilbyde det
billigere end hotellets normalpriser. Ofte er det faktisk dyrest at bestille
direkte med hotellet (dog ingen regel uden undtagelse).

Bestil du trygt hos Hotelpronto

On 25/02/06 18:16, in article 440090d7$0$11700$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,

Fra : Nicolai Lang

Dato : 25-02-06 18:58

On Thu, 23 Feb 2006 17:44:34 +0100, snabela
> [...]

>hjemmeside og der er mange gode tilbud. Ret så billigt og straks bliver
>jeg mistænksom - kan det virkelig passe..?

Jeg prøvede lige at søge på 3 personer, 3 nætter i Amsterdam. Priserne
var fra ~3000 kr. for et værelse, ~3500 for 2 værelser.

Så søgte jeg på http://www.ichotelsgroup.com og fandt faktisk Holiday
Inn til billigere penge (dog ikke i Citry Centre, men når vi nu er i
bil sååå).

Men - til Gran Canaria, så kan det da godt være de har bedre tilbud.
Jeg vil mene I ikke skal bruge for meget tid i Las Palmas, men søge
længere sydpå. Dog baseret på en uges arbejde i Las Palmas i Januar
2004.

Anyway, forslag til hoteller i Amsterdam for en gruppe på 3 som er i
bil modtages gerne. http://www.blacktulip.nl/ skal nok vente til en
gang vi ikke har vores plejesøn med os, selvom han også er bøsse :D

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com