Lange pister i Norge
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 20-02-06 12:44

Hvor skal man tage hen i Norge, hvis man vil ud på lange skiløb?
Overvejer at tage en skiferie i forbindelse med påsken - og vil hellere løbe
på skiene end sidde på lifterne.

Mvh. Lisbeth

Fra : michael

Dato : 20-02-06 14:25

Trysil 5400 m
Hemsedal 6000 m
Hafjell 7000 m
Norefjell 6000 m
Oppdal 5500 m

/michael

Fra : Sten Schou

Dato : 21-02-06 19:21

"michael" <michaelsemail@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Trysil 5400 m
> Hemsedal 6000 m
> Hafjell 7000 m
> Norefjell 6000 m
> Oppdal 5500 m
>
> /michael

Husk, hele Norge er på fjeldet i påsken, hvilket også afspejler sig i
priserne. Vi tog til Østrig forrige år, Sölden, fremragende skiløb i midten
af april måned.

Hilsen Sten

Fra : Jan

Dato : 21-02-06 19:47

Tue, 21 Feb 2006 19:21:21 +0100, "Sten Schou" <rabin@planetwave.net>;
<43fb5a2e$0$38647$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>; <dk.fritid.rejse>:

>Husk, hele Norge er på fjeldet i påsken

Det er naturligvis forkert... de aller fleste er da hjemme. Hvorfor skal
man dog løbe efter sneen når den endelig har forsvundet! Man holder
ferie, har bundsmurning på sin båd, glæder sig over at den kolde tid er
over!
(men, de få, der rejser på fjeldet, er meget mere omtalet i aviser, tv,
radio, og på news)
--
/Jan
<jan@jpharo.net>

Fra : JCE

Dato : 22-02-06 02:20

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message

> "michael" <michaelsemail@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Husk, hele Norge er på fjeldet i påsken, hvilket også afspejler sig i
> priserne. Vi tog til Østrig forrige år, Sölden, fremragende skiløb i
> midten af april måned.
>
> Hilsen Sten
>Jeg tilslutter mig Sten, Sölden er det optimale sted på den tid af året da
>det dels er højt og det har et kæmpe gletcher område der også er åbent for
>ski om sommeren.. Så tag derned... måske www.qvistgaardrejser.dk kan hjælpe
>han er altid super flink, jeg har rejst med ham før... Han har også
> [...]
I risikere også at få en del farve dernede, det er super dejligt vejr i
påsken, og solen varmer, men der er stadig masser af sne!!!

mvh Jens.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-02-06 11:52

"michael" <michaelsemail@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Trysil 5400 m
> Hemsedal 6000 m
> Hafjell 7000 m
> Norefjell 6000 m
> Oppdal 5500 m

Er det længden på de længste pister de pågældende steder - eller er det en
sammenlægning af flere og måske ikke engang sammenhængende pister?

Hvis der er 7.000 m ialt - men sammensat af et væld af korte pister, er vi
ikke interesserede. Vi vil helst ud på lange stræk.

Mvh. lisbeth

Fra : michael

Dato : 22-02-06 13:08

Det skulle være de længste pister på de pågældende steder. Tallene er
taget fra Stena-Line's brochure. Men kig eventuelt på stedernes hjemmesider:

http://www.trysil.com/
http://www.hemsedal.com/
http://www.hafjell.no/
http://www.norefjell.com/
http://www.oppdal.com/

/michael

Fra : Søren Larsen

Dato : 22-02-06 15:32

> [...]
> Det skulle være de længste pister på de pågældende steder. Tallene er
> taget fra Stena-Line's brochure. Men kig eventuelt på stedernes

Jeg har vaæret i Hafjell i flere år og der ikke en sammenhængende f.eks. rød
løjpe, de 7 km er taget helt oppe fra toppen og krydser de bla. igennem
flere løjper på vej ned både blå, grønne og sorte

Sådan er det i Hafjell, Trysil og Hemsedal, der har jeg været.

MVH

Søren

Fra : Jes Bastholm

Dato : 23-02-06 10:36

> [...]
> flere løjper på vej ned både blå, grønne og sorte
>
> Sådan er det i Hafjell, Trysil og Hemsedal, der har jeg været.

Til dels enig.. Jeg har været en del i Hemsedal, og der er det en grøn/blå
hele vejen, men det er korrekt at der er flere pistenumre i spil. Men det
giver en ide om hvor lang en tur man kan få uden liftbesøg.

Jes