I bil til Italien
Fra : Jgood

Dato : 14-02-06 09:08

Vi planlægger at køre i bil til Italien i juli.

Gode råd til og erfaringer med en sådan tur modtages gerne - herunder
forslag til overnatningssteder.

På forhånd tak.

- jg

Fra : chioggia

Dato : 15-02-06 16:33

Vi har to år været på ferie i Italien - nærmere betegnet Chioggia.
Det er det mest pragtfulde sted man kan tænke sig - tæt på Venedig,
men overhovedet ikke turistpræget, og så ligner det lidt et lille
Venedig, med kanaler og huse helt ude i vandet. Vi boede på en
campingplads som hedder Grande Italia, og kan varmt anbefale denne. Her
er total afslapning, og man kan både leje hytter og campingvogne. Som
det ses af mit kaldenavn er vi totalt faldet for området - Chioggia.
Byen ligger syd for Venedig - nærmere betegnet på den anden side af
bugten - Jeg siger bare - prøv det, I vil ikke fortryde det

Fra : Christian

Dato : 03-03-06 00:18

chioggia wrote:
> [...]
> Byen ligger syd for Venedig - nærmere betegnet på den anden side af
> bugten - Jeg siger bare - prøv det, I vil ikke fortryde det

Tja, det kommer vel an på hvad man er ude efter. Der er praktisk talt
intet at komme efter hvad angår natur i det område du foreslår.
Landskabet er meget fladt - ganske som fornemmelsen man får når man
spejder efter noget der minder en på man er i Italien. Jeg foretrækker
de mere kuperede egne af italien, hvor landskabet, maden og klimaet
konstant minder en om man er væk hjemmefra.

Området omkring Gardasøen og også Toscana er meget smukke steder. Mht
overnatning holder vi os til bungalows på luxus campingpladser. Her kan
jeg anbefale www.pianidiclodia.it som ligger lidt syd for Lazise ved
Gardasøen.

Jeg kører om natten og tager turen i eet hug. Sover lige en time eller
to på en rasteplads, men ellers venter jeg med søvn til jeg ligger ved
poolen. Er man ikke vant til at køre så meget er en overnatning
undervejs en god idé. Turen tager ca 12 timer eksklusive pauser.

Ha en god tur!

Christian

Fra : K Jensen

Dato : 02-03-06 23:25

"Jgood" <jgood@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Vi planlægger at køre i bil til Italien i juli.
>
> Gode råd til og erfaringer med en sådan tur modtages gerne - herunder
> forslag til overnatningssteder.
>
> På forhånd tak.

Vi tager altid en overnatning i Ingolstadt ved Munchen.
FDM har et hotel der. ca. 600 for 2 voksne og 2 børn.

Kenneth
www.disneylandguide.dk