Brasilien
Fra : Peter Nielsen

Dato : 31-01-06 17:01

Da jeg forventer at rejse til Brasilien i påsken (forlænget ferie) er jeg
interesseret i om der er nogle der har erfaringer med billige flybilletter
eller andet realvant information om rejser dertil. Jeg regner med at flyve
til Rio og videre til Vitoria.

Venlig hilsen Peter

Fra : Lars Bakmann

Dato : 31-01-06 20:07

Jeg kan anbefale at du tager kontakt med Jesper hannibal fra
http://www.jesperhannibal.dk i Århus. Jesper har mange års
erfaring, og vi har brugt ham de sidste 10 år. Han kan finde
tilbud som ikke er tilgængelige på nettet, og du får en pris der
holder- før du køber vel at mærke. Ikke at forveksle med
http://www.hannibalogmarcopolo.dk/ hvor Jesper Hannibal
tidligere var medejer, men blev kuppet ud.
Jysk rejsebureau har jeg dårlig erfaring med, da de ikke ville
give en endelig pris før jeg havde givet accept, men jeg ved at
andre er godt tilfreds med dem.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 31-01-06 20:14

> Jysk rejsebureau har jeg dårlig erfaring med, da de ikke ville
> give en endelig pris før jeg havde givet accept, men jeg ved at
> andre er godt tilfreds med dem.

Ja, jeg var tilfredse med dem. De fandt billige flybilletter til Canada/USA,
hvor vi landede i Vancouver og tog hjem fra San Francisco. Men der skulle
jeg ikke acceptere noget, før den endelige pris forelå. Og det var nu næsten
for 6-7 år siden, måske er situationen hos bureauet anderledes nu?

Mvh

Emil

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 01-02-06 18:04

"> Jysk rejsebureau har jeg dårlig erfaring med, da de ikke ville
> give en endelig pris før jeg havde givet accept, men jeg ved at
> andre er godt tilfreds med dem.

Jeg har gennem mange år brugt Jysk Rejsebureau, men har også haft et par
dårlige erfaringer. Én ville ikke give mig den endelige pris. Det skyldes,
at de ikke kan se afgifterne før de har booket turen. Dermed kan de kun
oplyse selve billetprisen og gætte på afgifter. Hvis de booker en tur for at
få den endelige pris, så skal de bagefter afbestille den, og det er åbenbart
for besværligt for dem. Jeg ville også bestille en tur til Israel med afgang
en bestemt dato. Hun sagde det var dyrt, men fandt en god pris. Det viste
sig, at det var en dato der lå 6 dage senere!! Hun mente, at hvis jeg var
lidt fleksibel, så kunne jeg få en billigere pris. Jo, tak, men så blev
udrejsen dagen før hjemrejsen! De yngste af sælgerne har lidt svært ved at
forstå, at man ikke har et helt år til at rejse.

Tidligere har jeg dog haft rigtig gode erfaringer med dem. Jeg tror, at det
afhænger af, hvem du kommer til at snakke med.

Jeg endte med at købe billetterne hos Kilroy, hvor de dog intet vidste om
check-in tider, bagageoverførsel eller andre detaljer om selve rejsen. De
var i det mindste venlige og servicemindede.

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... stedet med de mange rejsebeskrivelser

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 31-01-06 20:30

Peter Nielsen <motorsof@cykel> wrote:
: Da jeg forventer at rejse til Brasilien i påsken (forlænget ferie) er jeg
: interesseret i om der er nogle der har erfaringer med billige flybilletter
: eller andet relevant information om rejser dertil. Jeg regner med at flyve
: til Rio og videre til Vitoria.

KLM har veldig fine priser til Brasil i vår, synes jeg, og nettsider som
gjør det enkelt å finne dem. Med avreise 14, 15 eller 16 mars, og retur
10, 11, 12 eller 13 april, får du t/r Kastrup - Rio for 4375 DKK, eller
5919 DKK inkludert skatt. Men du skal nok bestille snart for å få så lave
priser rundt påske. Det burde ikke være nødvendig å involvere noe reisebyrå
for å finne en lavprisbillett.

For reisen til Vitoria (Hva skal du der å gjøre? En ikke spesielt
spennende havneby!) har du flere alternativer. Buss fra Rio går hver
time og koster 25 dollar eller så. Og tar bare ni timer. #8D) Om du
vil fly, så finnes det diverse lavpris-varianter. Gol, for eksempel,
http://www.voegol.com.br/ , lar deg fly Rio - Vitoria for cirka 190
real, dvs 530 DKK, pluss 50 DKK i skatter, hver vei. Reisen tar 50
minutter.

Varig, det nasjonale flyselskapet, tilbyr kuponghefter for 4 eller
flere reiser innenlands i Brasil innen en måned, men det blir uansett
ikke mye billigere enn prisene lavpris-selskapene tar.

(Og trenger du reiseinspirasjon i form av Brasil-bilder, så har jeg
noen fotos på http://www.pvv.org/~bct/brasil/ )

God tur!

Bjørn
www.iposeogsekk.com