campingrejse til portugal
Fra : henrik malmgren

Dato : 29-01-06 11:09

Er der nogen der har erfaring med campingtur til portugal, altså bil
med campingvogn. Hvilken rute kører I og hvor lang tid skal der
afsættes til turen. Hvor i Portugal etc.

Jeg har afsat 3 uger til ferien og der er kun 1 chauffør.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-01-06 12:14

henrik malmgren wrote:
> [...]
> afsættes til turen. Hvor i Portugal etc.
>
> Jeg har afsat 3 uger til ferien og der er kun 1 chauffør.

Ret ambitiøst IMO. Det er en køretur på vel ikke under 7000 km hvilket giver
et snit på 350 km. om dagen. Så skal man være meget glad for at køre.

Jeg kunne rigtig godt lide at prøve at campere i Portugal - men ville nok
bruge en 4-5 uger til projektet.

XFUT til dk.fritid.camping
(Betyder at denne meddelelse også vises i dk.fritid.camping og at svar til
den kommer i denne gruppe i stedet for her. Jeg vil tro, at du har større
chance for at få reaktioner fra nogen, der har prøve camping i Pt. i
campinggruppen)

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Preben Andersen

Dato : 29-01-06 13:20

"henrik malmgren" <henrik.malmgren@privat.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Vi kørte sidste år med en CombiCamp og nåede på 4 uger kun den nordlige
del af Portugal. 4-5 uger er nok mere passende, det er jo en tur på over
7000 km.
De campingpladser vi så, var ikke af en særlig høj kvalitet, men måske
er de bedre sydpå.
Vi kørte ud langs den nordspanske kyst til Santiago de Compostela og
derefter sydpå. Det er ikke den korteste vej, men vi ville se Santiago.
Jeg kan i øvrigt kun anbefale Portugal, de indfødte er ekstremt venlige
overfor danskere, så man føler sig virkelig godt tilpas. Hertil kommer,
at næsten alle taler godt engelsk.

mvh
Preben