Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon´s Cash back tilbud
Fra : Per

Dato : 20-02-06 11:29

Hej i gruppen

Der må være en del herinde, som har købt deres EOS 20D i Tyskland og
modtaget et beløb som cash back fra Canon. Nu har jeg set et tilbud på en
EOS 5D med 300 Euro i cash back. Det er jo et relativt stort beløb og jeg
kan ikke lade være at tænke på, om disse "få" kameraer er behæftet med
mindre fejl, som Canon så prøver at godtgøre med et "prisafslag".

Har i været tilfredse med jeres cash back-køb? og har i bemærket nogen fejl
ved kameraerne?
Jeg går selvfølgelig med overvejelser om et køb

Tak for uddeling af jeres erfaringer!

Per

Fra : JJ

Dato : 20-02-06 11:56

Per wrote:
> [...]
> kan ikke lade være at tænke på, om disse "få" kameraer er behæftet med
> mindre fejl, som Canon så prøver at godtgøre med et "prisafslag".

Nej de sælger ikke bevidst kameraer med fejl. Det ville jo være selvmål.
Men det er nok mere et udtryk for at avancen er meget stor på en 5D.
Derfor har de råd til det. Prisen er jo meget høj i forhold til 20D. Og
i længden koster det nok ikke meget mere at producere en 5D, på trods af
større censor og bedre hus.

Mvh
Jan

Fra : Per

Dato : 20-02-06 12:04

> [...]
> Derfor har de råd til det. Prisen er jo meget høj i forhold til 20D. Og i
> længden koster det nok ikke meget mere at producere en 5D, på trods af

Forstå mig ret - det kunne være "ubetydelige" fejl!
Den med avancen tror jeg ikke på - Canon kan da ikke lade en forhandler få
den fordel frem for de andre. De øvrige forhandlere ville da med rette
protestere.
Cash back for 20D er så vidt jeg ved 50 Euro, så relativt set er 300 Euro et
rigtig godt afslag i prisen.
Der må da være en sober og naturlig forklaring på forholdet.

Per

Fra : Claus Smith

Dato : 20-02-06 12:12

> Der må da være en sober og naturlig forklaring på forholdet.

Markedsføringstrick, for at få folk til at skifte deres gamle udstyr ud med
et superduppernyt kamera.

Claus Smith

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-02-06 12:29

Per wrote:

> [...]
> Euro et rigtig godt afslag i prisen.
> Der må da være en sober og naturlig forklaring på forholdet.

Cashback er bare en prisnedsættelse. Der går en del rygter om at 5D ikke
sælger voldsomt godt, så det er vel meget naturligt at man prøver med en
prisnedsættelse.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 20-02-06 18:28

"Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et rigtig godt afslag i prisen.
> Der må da være en sober og naturlig forklaring på forholdet.

En cash back "rabat", eller ulig lettere at fjerne end det vil være at
forhøle en nedsat listepris.

MVH Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-02-06 14:54

> [...]
> kan ikke lade være at tænke på, om disse "få" kameraer er behæftet med
> mindre fejl, som Canon så prøver at godtgøre med et "prisafslag".

Hvor har du set det? Prisen på 5D er faldet en hel del siden introduktionen
og pt. koster den 2665euro hos technikdirekt, hvor jeg købte min for en
måned siden til 2765euro, men der står ikke noget om cash back. Med min
fulgte cash back kuponer på objektiver etc., som angivet udløb 31/12-2005,
hvad der jo var lidt "sjovt" når kameraet blev leveret i januar.

> Har i været tilfredse med jeres cash back-køb? og har i bemærket nogen
> fejl ved kameraerne?

Selvfølgelig har cash back ikke noget at gøre med fejl. Det ville da være
helt absurd.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : Mogens Hansen

Dato : 20-02-06 19:40

[8<8<8<]
> Hvor har du set det?

AC Foto (http://www.ac-foto.com) har Canon 5D til EUR 2396 - hvor der er
trukket EUR 300 fra som Canon cashback

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-02-06 09:53

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in message
>
> [8<8<8<]
>
> AC Foto (http://www.ac-foto.com) har Canon 5D til EUR 2396 - hvor der er
> trukket EUR 300 fra som Canon cashback

Tak, har lig skrevet til TD og beklaget mig over den manglende cash back på
kameraet og de udløbne cash back kuponer. Måske hjælper det. 300euro er da
også værd at gå efter

Fra : Per

Dato : 21-02-06 00:38

> [...]
> back. Med min fulgte cash back kuponer på objektiver etc., som angivet
> udløb 31/12-2005, hvad der jo var lidt "sjovt" når kameraet blev leveret i

Her er flere i den lange række af tilbud:
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/320142I-1-15S1-3S2-2_-eos-5d-canon.html?ts=1140437266526

Rart at høre!

> Selvfølgelig har cash back ikke noget at gøre med fejl. Det ville da være
> helt absurd.

Tja, jeg ved ikke rigtig, jeg synes det er en dårlig markedsføringsstrategi
overfor forhandlerne

Venligst
Per

Fra : cr

Dato : 21-02-06 08:48

Per wrote:
> [...]
>

> Rart at høre!

> Tja, jeg ved ikke rigtig, jeg synes det er en dårlig markedsføringsstrategi

Cash-back har ikke noget med forhandlerne at gøre, det er en betaling
direkte fra Canons markedsføring, det er mere betænkelig ifald alle
forhandlere har samme salgspris. Cash-back udbetales enten ved at sende
en mærkat fra embalagen eller ved at besvare en webside hos Canon.
Ved at opgive en code fra embalagen, fik jeg tilsendt et 256-CFkort, her
var forhandleren heller ikke indblandet.

cr

Fra : Per

Dato : 22-02-06 11:04

"cr" <spam@oz4dik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ved at opgive en code fra embalagen, fik jeg tilsendt et 256-CFkort, her
> var forhandleren heller ikke indblandet.

Det har det da! Dit valg af forhandler bunder da afgjort i slutprisen du
skal give for varen. Og det uanset hvor cash backen kommer fra.

Per

Fra : ThomasM

Dato : 22-02-06 17:20

"Per" <kuhlwein@get2net.dk> wrote in message

> "cr" <spam@oz4dik.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det har det da! Dit valg af forhandler bunder da afgjort i slutprisen du
> skal give for varen. Og det uanset hvor cash backen kommer fra.

Men det har jo stadig ikke noget med forhandleren at gøre. Du køber varen
det billigste sted du tør handle og får derefter refunderet et beløb hos
Canon - uden forhandlerens indblanden.

/Thomas

Fra : cr

Dato : 22-02-06 19:40

ThomasM wrote:
> [...]
> det billigste sted du tør handle og får derefter refunderet et beløb hos

Tillige, hverken forhandler eller køber er tvunget til at benytte
cash-back, det er helt frivilligt, kuponen kan endog foræres væk.

cr

Fra : Per

Dato : 23-02-06 13:41

"cr" <oz4dik@oz4dik.dk> skrev i en meddelelse

> Tillige, hverken forhandler eller køber er tvunget til at benytte
> cash-back, det er helt frivilligt, kuponen kan endog foræres væk.
>
> cr

Hvad køber angår er det rigtigt, men man skal da være helt ude i tovene,
hvis man siger nej tak til 300 Euro.
Hvad forhandleren angår er det et spørgsmål der kan diskuteres, alt efter
hvorledes hele aftalen mellem ham og Canon er skruet sammen.

Per

Fra : Per

Dato : 23-02-06 13:37

"ThomasM" <fzcore@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det billigste sted du tør handle og får derefter refunderet et beløb hos

Jamen kære venner, forhandlerne må da føle sig forskelsbehandlet, for det er
kun nogle få, der sælger de pågældende kameraer med cash back - det er jo
ikke alle. Og det er formentlig klart at alt andet lige, så går jeg da efter
den forhandler med det billigste tilbud. Dvs. hvis du har 2 konkurrerende
forhandlere i samme gade og den ene sælger med cash back og den anden har
ikke fået denne mulighed fra Canon, så har sidstnævnte da grund til at finde
sig forskelsbehandlet af Canon! Hvadenten du vil eller ej, så er
forhandleren med på banen. Han har sagt ja til Canon om at formidle et
videresalg på Canons præmisser vel vidende at det er unfair konkurrence
overfor kollegaen på den anden side af vejen.

Per

Fra : cr

Dato : 23-02-06 13:50

Per wrote:
> [...]
> videresalg på Canons præmisser vel vidende at det er unfair konkurrence
> overfor kollegaen på den anden side af vejen.

Cash-Back kunne man få på Canon hjemmeside ved opgivelse af serienummer,
uanset hvor det var købt.
Forhandlere bør vel have differente priser, ellers ligner det kartel.

cr

Fra : Martin K. R.

Dato : 23-02-06 13:52

> [...]
> videresalg på Canons præmisser vel vidende at det er unfair konkurrence
> overfor kollegaen på den anden side af vejen.

Hvad mener du med "den anden har ikke fået denne mulighed fra Canon"?
Er det ikke en mulighed som alle forhandlere tilbydes?
Jeg kunne forestille mig at rabatten betales dels af Canon og dels af
forhandleren, og at nogle af sidstnævnte hellere stikker hele fortjensten i
egen lomme og derfor ikke tilbyder rabatten.
Men det er kun et gæt, jeg ved det ikke...

_Ved_ du noget om hvordan ordningen foregår i detaljer (og det er ikke det
samme som at _tro_ noget), eller er du i gang med at udvikle din egen
konspirationsteori?

Martin

Fra : cr

Dato : 23-02-06 14:20

Martin K. R. wrote:
> [...]
>
> _Ved_ du noget om hvordan ordningen foregår i detaljer (og det er ikke det
> samme som at _tro_ noget), eller er du i gang med at udvikle din egen

Canon har den ikke på dansk de må vel ikke efter dansk lov?

http://www.canon.de/For_Home/promotions/5d_cash_back/index.asp?ComponentID=314992&SourcePageID=266039#1

cr

Fra : cr

Dato : 23-02-06 14:26

> Canon har den ikke på dansk de må vel ikke efter dansk lov?
>
> http://www.canon.de/For_Home/promotions/5d_cash_back/index.asp?ComponentID=314992&SourcePageID=266039#1
>

> cr

Den er osse på dansk, skaulle bare søge ad en omvej.

http://canoneos5dpromotion.onlinerebates.com/intro.aspx

cr

Fra : Martin K. R.

Dato : 23-02-06 14:22

"cr" <oz4dik@oz4dik.dk> wrote in message

> Canon har den ikke på dansk de må vel ikke efter dansk lov?

http://www.canon.de/For_Home/promotions/5d_cash_back/index.asp?ComponentID=314992&SourcePageID=266039#1

Jeg tænkte mere på hvordan aftalen mellem Canon og forhandlerne var skruet
sammen i detaljer (hvis der altså er en aftale overhovedet). Men selv hvis
der er, så er det næppe noget de offentliggør på nettet...

Martin

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-02-06 09:54

"Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse
newssKf.5684$NQ7.1602@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Rart at høre!

> Tja, jeg ved ikke rigtig, jeg synes det er en dårlig
> markedsføringsstrategi overfor forhandlerne

Tak for det.
Mvh, Hans

Fra : zen

Dato : 20-02-06 16:06

Per wrote:
> [...]
> kan ikke lade være at tænke på, om disse "få" kameraer er behæftet med
> mindre fejl, som Canon så prøver at godtgøre med et "prisafslag".

Mon ikke det er for at "tage" potentielle D200 købere? Det er jo dumt at
nedsætte prisen på et relativt kamera. Der var vel ingen cashback før
D200 var annonceret? 5D koster jo næsten det dobbelte af et D200!

Det er meget usandsynligt at prisfaldet skyldes fejl. Det ville bare
give Canon ekstra servicearbejde.

--

- zen

"Can you grow birds by planting birdseed?"

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-02-06 17:02

> [...]
> fejl ved kameraerne?
> Jeg går selvfølgelig med overvejelser om et køb

Jeg har købt både 20D, flash samt forskellige optikker, alle med cash-back,
og der har overhovedet ikke været noget at klage over.
Pengene refunderes fra Irland, hvor Canons promotion-center ligger, og er
ren markedsføring.
Så bare køb løs, og kom ud og få taget nogle fotos.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 20-02-06 18:34

Det har helt sikker tikke noget med fejl at gøre. man kan købe et objektiv
eller kamer, hvor som helst og derefter gå på canons web og ordne cach back.
Hvis der var fejl hvordan pokker skulle de så kunne styre, hvor de
pågældende produkter kom hen, ellers må der være fejl i dem alle.
Det kan self. også være der er....

Men jeg har nu ikke opdaget noget ved mit canon grej.

Fra : Ole C

Dato : 20-02-06 21:03

> [...]
> fejl ved kameraerne?
> Jeg går selvfølgelig med overvejelser om et køb

lol, sælger kameraer med fejl.. Du har aldrig set "tag 3 liter mælk, betal
for 2" ? Nøjagtigt det samme! Det hedder forretning, ikke "tyv tror hver
mand stjæler"..

Fra : Per

Dato : 21-02-06 00:49

"Ole C" <medazza@REMOVECAPSFIRSTcondrup.dk> skrev i en meddelelse

> lol, sælger kameraer med fejl.. Du har aldrig set "tag 3 liter mælk, betal
> for 2" ? Nøjagtigt det samme! Det hedder forretning, ikke "tyv tror hver
> mand stjæler"..

Jeg har ikke påstået der var fejl ved kameraerne. Det der undrer mig er, at
de ikke stiller alle forhandlere lige. Grænserne er jo efterhånden brudt ned
således at vi taler om et stort marked. Men at gennemskue det fordrer nok
lidt insiderviden. I hvert fald har det ikke noget med letfordærvelig mælk
at gøre

Venlig hilsen
Per

Fra : AndersH

Dato : 26-02-06 23:24

> [...]
> brudt ned således at vi taler om et stort marked. Men at gennemskue det
> fordrer nok lidt insiderviden. I hvert fald har det ikke noget med

Ja men de stiller da alle forhandlere lige, da udbetaling af cash back er et
mellemværende mellen den der har købt et af de canon produkter der er cash
back på og canon. Slutforhandlerne er ikke inde i billedet og cash back er
ikke betinget af køb hos en bestemt forhandler.

Anders

Fra : Per

Dato : 28-02-06 10:13

> [...]
> cash back på og canon. Slutforhandlerne er ikke inde i billedet og cash
> back er ikke betinget af køb hos en bestemt forhandler.

Den forhandler der kan tilbyde med cash back er bedre stillet
konkurrencemæssigt end den forhandler der ikke kan tilbyde et produkt med
cash back - kan du se det alt andet lige naturligvis.

Slutforhandleren bliver trukket ind i billedet ganske automatisk ved
slutbrugers valg af forhandler. Det betyder at de forhandlere som ikke kan
tilbyde kamera med cash back bliver ladt i stikken - for du vil vel ikke
støtte ham ved at købe et kamera uden cash back når på den anden side af
vejen kan købe et mage til med 300 Euro i cash back?

Jeg har lige været på en 4-dages tur til Hamborg og benyttede lejligheden
til at spørge i en række forretninger, og de indrømmede, at der var nogle
udvalgte forhandlere som solgte disse kameraer, mens andre forhandlere ikke
kunne få dem. De var helt klar over at det ikke var helt fair konkurrence,
men sådan var forholdene nu engang. En dybere forklaring på aftalen mellem
forhandler og Canon ville de ikke ud med. Men der er en helt klar fordel i
at sælge med cash back og en mulig mindre fortjeneste, idet følgesalget ofte
giver en større gevinst.

Venligst
Per

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-02-06 12:26

> [...]
> helt klar fordel i at sælge med cash back og en mulig mindre fortjeneste,
> idet følgesalget ofte giver en større gevinst.

Hvis du ser på http://canoneos5dpromotion.onlinerebates.com/
hvor ser du så at det er begrænset til specifikke forhandlere. Som jeg ser
det, kan du få cash back fra Canon ved at udfylde nævnte formular og få de
300 euro uanset, hvor kameraet er købt indenfor de lande der er med i
ordningen (se tems and conditions), tidsperiode og opgive barcode fra
pakken.
Jeg undrer mig over, hvad disse forhandlere har talt om.

Fra : Per

Dato : 28-02-06 17:37

> [...]
> pakken.
> Jeg undrer mig over, hvad disse forhandlere har talt om.

Ja, udfyldelsen af formularen er ikke problemet. Derimod er det ifølge, det
jeg har fundet ud af i Tyskland, ikke alle pakninger der er forsynet med
den udløsende mærkat/barcode. Af ovennævnte canonsite får man også det
indtryk, at det er muligt at købe pakninger i Danmark med mærkat/barcode og
derefter få refunderet 2.250,- kr. Har det ikke været diskuteret tidligere
her i gruppen og blevet fastslået, at det ikke er muligt og at det var en af
årsagerne til at man købte i Tyskland?

Personligt synes jeg det er en uacceptabel form for markedsføring fremfor en
reel og generel prisnedsættelse, så "alle" køber til samme pris som
udgangspunkt. Så kan der selvfølgelig være mindre udsving mellem
forhandlerne. For eksempel ville jeg være dybt utilfreds med det køb du har
gjort hos TD.

Men OK jeg vil ikke træde mere rundt i uigennemskueligheden af canons
markedsføring, men konstatere med tilfredshed, at der ikke er nogen forskel
på produkterne, hvorfor jeg roligt kan købe en med cash back.

Venlig hilsen
Per

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-02-06 18:23

> [...]
> udgangspunkt. Så kan der selvfølgelig være mindre udsving mellem
> forhandlerne. For eksempel ville jeg være dybt utilfreds med det køb du

Der er ingen grundt til at beklage mit køb, da det skete før cash back blev
introduceret. Det kan man altid risikere.

> Men OK jeg vil ikke træde mere rundt i uigennemskueligheden af canons
> markedsføring, men konstatere med tilfredshed, at der ikke er nogen
> forskel på produkterne, hvorfor jeg roligt kan købe en med cash back.

Er du nu helt sikker på det er rigtigt, hvad du siger? Som jeg læser på
Canons hjemmeside, så skal du klippe barcode ud af 5D emballagen og sende
den ind sammen med kvitteringen for købet og at det er datoen på
kvitteringen, der er afgørende. Der findes da en barcode fuldstændig som den
viste på min 5D emballage, men da min kvittering er fra januar kan jeg ikke
få cash back.

Fra : Per

Dato : 28-02-06 19:56

> [...]
> den viste på min 5D emballage, men da min kvittering er fra januar kan jeg

Jeg kan kun sige, hvad jeg fik fortalt i de relativt få tyske
fotoforretninger jeg var inde hos. Men af den hjemmeside du henviser til,
ses det tydeligt at købsdatoen har betydning.

De kalder det en kampagne, men havde jeg været i din situation ville min
reaktion på sådan et prisafslag kort efter et køb til fuld pris have affødt
en henvendelse gående ud på en beklagelse over forskelsbehandlingen og
anføre, at man ikke havde forventet at produktet så hurtigt ville miste sin
værdi og var blevet en udsalgsvare.

Venlig hilsen
Per

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-02-06 20:51

> [...]
> og anføre, at man ikke havde forventet at produktet så hurtigt ville miste

Hvem skulle jeg henvende mig til? Canon! Men det er da klart hvad svaret
ville være. Det er en nedsættelse på ca. 11% af prisen, så man kan jo ikke
sige det er så meget igen. Det er ikke nogen forskelsbehandling da alle, der
har købt før kampagnen startede er i samme situation.

Det er jo ligesom når man køber julegaver og den 26/12 kan købe det til halv
pris. Eller have købt ny bil og kort efter kommer der en kampagne.
Det er der jo ikke noget at gøre ved.

Fra : Per

Dato : 28-02-06 21:50

> [...]
> sige det er så meget igen. Det er ikke nogen forskelsbehandling da alle,
> der har købt før kampagnen startede er i samme situation.

Det er da rigtigt, men vi kender da situationen hvor der gives prisgaranti
mm., men ok, hvis du ikke mener 11% betyder noget så ......
Uanset hvad de kalder det, er der tale om en periodisk prisnedsættelse med
det klare formål at forøge salget af kameraer - og det kaldes i almindeligt
sprog også for udsalg.

Iøvrigt bemærkede jeg 2 steder i Tyskland hvor jeg så emballagen, at der med
store sorte typer stod "Cash Back 300 Euro" - Det stod der formentlig ikke
på din emballage? Dette kunne indikere at der reelt opereres med forskellige
produktioner, som også fordeles forskelligt som påstået af de forretninger
jeg talte med.

Venlig hilsen
Per

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-03-06 00:21

> Det er da rigtigt, men vi kender da situationen hvor der gives prisgaranti
> mm., men ok, hvis du ikke mener 11% betyder noget så ......

Der er da ikke prisgaranti!

> Uanset hvad de kalder det, er der tale om en periodisk prisnedsættelse med
> det klare formål at forøge salget af kameraer - og det kaldes i
> almindeligt sprog også for udsalg.

Det er ganske enkelt en kampagne fra Canons side og har ikke noget at gøre
med de enkelte forretninger.

> [...]
> ikke på din emballage? Dette kunne indikere at der reelt opereres med
> forskellige produktioner, som også fordeles forskelligt som påstået af de

Jeg forstår egentlig ikke helt hvad du har gang i, jeg har jo sagt at jeg
købte en måned før cash back, derfor er der jo ikke noget at gøre og jeg har
ikke noget problem med det. Det er jo vilkårene, når man køber moderne
elektronik. Cash back gælder fra 21/2 og jeg købte en måde før! Er det så
svært at forstå?

Fra : Per

Dato : 01-03-06 11:02

> Det er ganske enkelt en kampagne fra Canons side og har ikke noget at gøre
> med de enkelte forretninger.

Simpel ordkløveri - det gør ingen forskel

> [...]
> elektronik. Cash back gælder fra 21/2 og jeg købte en måde før! Er det så

Jeg har ikke gang i noget udover mit udgangsspørgsmål. alt det efterfølgende
har du selv lagt op til ) Og hvis dit niveau for indsigt i markedsføring
ligger der, hvor du syntes, at det du har været ude for er OK - jamen så er
den ikke længere OK? OK-vilkår eller ikke

Per

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-03-06 12:21

> Simpel ordkløveri - det gør ingen forskel

Det er ikke ordkløveri, men en præcision af hvad det handler om. Du har hele
tiden talt om forskelsbehandling mellem forretninger. Det må du vel indse
ikke er tilfældet efterhånden.

> [...]
> i markedsføring ligger der, hvor du syntes, at det du har været ude for er
> OK - jamen så er den ikke længere OK? OK-vilkår eller ikke

Jeg har problemer med at forstå, hvad du er sur på. At der sættes en
kampagne igang på et produkt, som gør at man får det billigere i en periode
er jo kendt fra stort set alt, der kan købes. Om det er OK generelt har jeg
ikke forholdt mig til. Der er for mig at se ikke noget specielt odiøst i
Canons kampagne ift. den generelle måde at håndtere dette på.

At man så kan synes det er ærgerligt at have købt x antal dage før en
kampagne starter og dermed går glip af en besparelse, ja det kan jeg da ikke
himle op om. Har du virkelig et problem med det, så ved jeg ikke hvilken
verden du lever i.

Fra : Per

Dato : 01-03-06 13:12

> Det er ikke ordkløveri, men en præcision af hvad det handler om. Du har
> hele
> tiden talt om forskelsbehandling mellem forretninger. Det må du vel indse
> ikke er tilfældet efterhånden.

Det er sågu da fantastisk - Som tidligere nævnt har jeg de tyske forhandlere
jeg har talt med, deres ord for, at der er tale om forskelsbehandling -
dermed er dette emne færdigbehandlet fra min side.

> [...]
> generelt har jeg ikke forholdt mig til. Der er for mig at se ikke noget
> specielt odiøst i Canons kampagne ift. den generelle måde at håndtere

Hvilke problemer du har, kan jeg ikke tage mig af, men du må da medgive, at
der må være en årsag til at Canons salgspolitik ikke er tilladt herhjemme -
sådan som jeg har forstået det. Dermed er dette emne også færdigbehandlet
fra min side.

> [...]
> kampagne starter og dermed går glip af en besparelse, ja det kan jeg da
> ikke himle op om. Har du virkelig et problem med det, så ved jeg ikke

Dit personlige køb har jeg kun brugt som eksempel og til belysning af
situationen - du kan da købe hvor, hvornår du vil og til den pris du
ønsker - også uden at jeg har problemer med det. Det var dig selv der
leverede oplysningerne om dit køb. Og dermed skulle dette vist også være
færdigbehandlet.

Per

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-03-06 19:06

> Det er sågu da fantastisk - Som tidligere nævnt har jeg de tyske
> forhandlere jeg har talt med, deres ord for, at der er tale om
> forskelsbehandling - dermed er dette emne færdigbehandlet fra min side.

Det har de tydeligvis misforstået.

> [...]
> at der må være en årsag til at Canons salgspolitik ikke er tilladt
> herhjemme - sådan som jeg har forstået det. Dermed er dette emne også

Ja, man tillader ikke cash back. Jeg foretrækker da også en direkte rabat.

> [...]
> ønsker - også uden at jeg har problemer med det. Det var dig selv der
> leverede oplysningerne om dit køb. Og dermed skulle dette vist også være

Dine argumenter holder ikke vand og det er hvad jeg har fremhævet, så det
kan også siges at være slut på debatten.

Fra : Per

Dato : 01-03-06 19:33

> "Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det har de tydeligvis misforstået.

Med den "jeg-alene-vide-holdning" må du givetvis være socialdemokrat/Radikal

> Ja, man tillader ikke cash back. Jeg foretrækker da også en direkte rabat.

Det var da en indrømmelse der vil noget.)

> Dine argumenter holder ikke vand og det er hvad jeg har fremhævet, så det
> kan også siges at være slut på debatten.

Jeg har desværre svært ved at få øje på dine argumenter og fremhævelser -
beklager.

Venlig hilsen
Per

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-03-06 20:27

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Med den "jeg-alene-vide-holdning" må du givetvis være
> socialdemokrat/Radikal

Haha, nej den er noget ved siden af. Hele diskussionen er kommet af at du
hævder at cash back kun gælder for bestemte 5D pakker, som bliver sendt til
nogle forhandlere og ikke til andre.
Det fremgår af Canons hjemmeside at kravet for at få cash back kun er at man
indsender barcode og kvittering for køb, som skal ligge indenfor kampagne
perioden. Det eksempel, der vises på Canons side indeholder ikke ordet cash
back eller andet, der indikerer at det skulle være sådan og det nævnes
heller ikke at der skulle være tale om specielle pakninger. Derfor tillader
jeg mig at sige at der er noget disse forhandlere tilsyneladende har
misforstået.

> Det var da en indrømmelse der vil noget.)

Jeg har ikke forsvaret cash back systemet, kun argumenteret for at jeg ikke
kan se nogen forhandler forskelsbehandling, da cash back ikke er en asg med
forhandleren, men kommer direkte fra Canon, hvis man har købt i den givne
periode, hvor kampagnen køber.

Så er de gentaget en gang til.

Fra : Per

Dato : 01-03-06 21:40

> Haha, nej den er noget ved siden af. Hele diskussionen er kommet af at du
> hævder at cash back kun gælder for bestemte 5D pakker, som bliver sendt
> til nogle forhandlere og ikke til andre.

En gang til Hans, det var hvad jeg fik kendskab til ved min lille
"markedsundersøgelse" i Hamborg.

> [...]
> tillader jeg mig at sige at der er noget disse forhandlere tilsyneladende

Ja, eller noget Canon har glemt at informere slutbrugeren om - det er jo dem
hjemmesiden henvender sig til. Så din frihed til at sige ovennævnte giver
jeg ikke meget for.

Venlig hilsen
Per

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-03-06 22:20

> En gang til Hans, det var hvad jeg fik kendskab til ved min lille
> "markedsundersøgelse" i Hamborg.

Det har jeg forstået at du påstår, men det er i modstrid med betingelserne
for at få cash back, som du kan læse på den side jeg henviste til.

> Ja, eller noget Canon har glemt at informere slutbrugeren om - det er jo
> dem hjemmesiden henvender sig til. Så din frihed til at sige ovennævnte
> giver jeg ikke meget for.

Nej, det er da op til dig, men du løber med en tynd kop te, som du ingen
dokumentation har for.

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 01-03-06 22:25

Jeg købte et Canon 20D i Tyskland i november måned, og benyttede mig af
"Cash back" Kameraet kom til at koste mig kr. 7.200,- +porto. Jeg
observerede at nogle forhandler opgav priser for kameraet med og uden "Cash
back".
Mvh
Kenneth

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-03-06 23:40

"Kenneth Villefrance" <mainecoon@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Cash back" Kameraet kom til at koste mig kr. 7.200,- +porto. Jeg
> observerede at nogle forhandler opgav priser for kameraet med og uden

Ja, det er jo bare reklame. Det var en god pris må man sige. Håber du har
fornøjelse af det.

Fra : AndersH

Dato : 28-02-06 23:01

"Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> [...]
> markedsføring, men konstatere med tilfredshed, at der ikke er nogen
> forskel på produkterne, hvorfor jeg roligt kan købe en med cash back.

Der er altså ikke tale om at cash back er relateret til bestemte forhandlere
eller en særlig "mærkat/barcode". Man skal klippe det stykke af emballagen
hvor produktetes serienumme er angivet, vel sagtens for at man ikke kan på
cash back på det samme produkt flere gange. Så enkelt er det.

Anders

Fra : Per

Dato : 01-03-06 11:05

> Der er altså ikke tale om at cash back er relateret til bestemte
> forhandlere eller en særlig "mærkat/barcode".

Det er der vist heller ingen der har påstået )

> [...]
>angivet, vel sagtens for at man ikke kan på cash back på det samme produkt

Ja, det har vi også hele tiden været enige om )

Per

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-03-06 12:22

> Det er der vist heller ingen der har påstået )

> Ja, det har vi også hele tiden været enige om )

Det så nu ikke sådan ud!

Fra : Per

Dato : 01-03-06 13:15

> "Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Der er vist nogen der er ude på at kværulere )

Per

Fra : AndersH

Dato : 01-03-06 22:15

"Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der vist heller ingen der har påstået )

Citat: "Derimod er det ifølge, det
jeg har fundet ud af i Tyskland, ikke alle pakninger der er forsynet med
den udløsende mærkat/barcode. "

Alle pakninger er forsynet med produktets serienummer, uanset hvor de er
købt, og det er alene det der skal anvendes.

mvh Anders

Fra : Per

Dato : 02-03-06 11:15

"AndersH" <anders.hvas@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Alle pakninger er forsynet med produktets serienummer, uanset hvor de er
> købt, og det er alene det der skal anvendes.

Hej Anders
Ja, alle er naturligvis forsynet med serienummer, uanset hvor de er købt og
uanset salgspris. Men min slutantagelse er, at når Canon laver en speciel
indpakning med påtryk: CASH BACK - alt andet lige, ja så opstår der en
relation mellem produkt og pris som Canon selv har sammensat ved
emballeringen.

Altså et kamera uden cash back kommer formentlig ikke i en emballage påtrykt
CASH BACK eller vise versa.

Venlig hilsen
Per

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-03-06 11:37

> [...]
> emballeringen.
>
> Altså et kamera uden cash back kommer formentlig ikke i en emballage

Påstår du, at Canon ikke giver cash back, når kameraet er købt i den
korrekte periode og der ikke findes betingelser på Canons site om at der
skal være cash back på embalagen?
Du fortsætter med løse påstande, som ikke er underbygget. Hvad med at du
kontakter Canon for at verificere dine påstande?

Fra : Per

Dato : 02-03-06 16:16

> [...]
> Du fortsætter med løse påstande, som ikke er underbygget. Hvad med at du
> kontakter Canon for at verificere dine påstande?

Jeg påstår ikke noget, men antager at kameraer i emballage uden påskriften
Cash back købt i den korrekte periode ikke kan få noget refunderet fra
Canon - iøvrigt helt i tråd med et evt. køb i Danmark hvor emballagen ikke
har påskriften - også selvom din sidehenvisning siger at Danmark er
omfattet. Jeg har netop været inde og se et eksemplar og der var ingen Cash
Back påskrift på emballagen og ekspedienten kendte ikke noget til nogen
ordning om cash back. Hvis din påstand derimod holder vand, skulle man også
kunne opnå cash back på kameraer købt i Danmark, hvor emballagen som skrevet
ikke reklamerer med Cash Back.

Jeg har ikke viderebragt løse påstande. Mine informationer fra Tyskland om
forhandlersituationen og emballagens informationer er, hvad jeg har
beskæftiget mig med og disse informationer kan du selv tage ned og
verificere. Hvilken form for underbyggelse ønsker du? Jeg behøver ikke
yderligere oplysninger for at vurdere og drage min konklusion. Hvis du har
behov for mere er du velkommen til selv at kontakte Canon, og du er
velkommen til at bruge min vurdering og konklusion. Jeg tvivler dog i høj
grad på, at du vil få et fyldestgørende svar.

Hans Kruse - du har allerede et godt kamera, hvorfor går du ikke ud i det
gode vejr og bruger tiden på fotografering, istedet for al den tåbelige
diskuteren. Jeg har fået svar på mit indledende spørgsmål, hvorfor jeg anser
videre diskussion for formålsløs.

Venlig hilsen
Per

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 02-03-06 16:32

> Jeg påstår ikke noget, men antager at kameraer i emballage uden påskriften
> Cash back købt i den korrekte periode ikke kan få noget refunderet fra
> Canon -

Jeg håber du har ret, da jeg lod en bekendt i Tyskland købe det for mig
Mvh
Kenneth

Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 03-03-06 17:00

Per skrev:
> [...]
> velkommen til at bruge min vurdering og konklusion. Jeg tvivler dog i høj
> grad på, at du vil få et fyldestgørende svar.

Jeg købte sidste år et Canon EF 300mm L objektiv i Tyskland inden for
den daværende cash back periode. Der var *intet* cash back mærke af
nogen art på eller i pakken. Jeg indsendte de oplysninger de krævede og
fik uden problemer penge retur, direkte ind på min konto.

Sten.

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-03-06 17:25

> [...]
> man også kunne opnå cash back på kameraer købt i Danmark, hvor emballagen
> som skrevet ikke reklamerer med Cash Back.

Du antager, men som der er flere, der har erfaret, så er de eneste
betingelser, der stilles beskrevet i det link jeg gav dig. Der står også
hvilke lande, der er med i denne promotion og Danmark er inkluderet.
http://canoneos5dpromotion.onlinerebates.com/terms.aspx

> [...]
> velkommen til at bruge min vurdering og konklusion. Jeg tvivler dog i høj
> grad på, at du vil få et fyldestgørende svar.

Nej, mit point er at du viderebringer løse påstande fra nogle forhandlere i
Tyskland, som åbenbart ikke er klar og cash back reglerne.

> [...]
> gode vejr og bruger tiden på fotografering, istedet for al den tåbelige
> diskuteren. Jeg har fået svar på mit indledende spørgsmål, hvorfor jeg

Jeg synes, det er dig der fortsætter diskussionen. Ja, du har fået svar på
at disse kameraer ikker fejlbehæftet og du har også fået svar på at du
roligt kan købe en 5D og få cash back fra nu og indtil slutningen af Juni i
år. Iøvrigt forhindrer denne diskussion mig ikke i at tage billeder. Jeg
ønsker blot ikke urigtige påstande fremført uimodsagt!

Fra : AndersH

Dato : 02-03-06 23:35

> [...]
> emballeringen.
>
> Altså et kamera uden cash back kommer formentlig ikke i en emballage

Der skal IKKE være en mærkat med CASH BACK eller lignende på emballagen.
Cash back er ikke relateret til en bestem serie af et bestemt produkt. Alle
de produkter der er angivet på Canons hjemmeside giver ret til cash back
blot de er købt inden for den periode hvor cash back er gældende. I øvrig
var ordningen også gældende i Danmark indtil 31/12 - 05. Jeg anver ikke hvad
du bygger dine påstande på, men de stemmer i hvert fald ikke overens med
virkeligheden.

Mvh Anders

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-02-06 19:05

> [...]
> kan ikke lade være at tænke på, om disse "få" kameraer er behæftet med
> mindre fejl, som Canon så prøver at godtgøre med et "prisafslag".

Denne cashback gælder for køb i perioden 21/2-30/6, 2006.
http://canon2006promotions.onlinerebates.com/

Uheldigt at jeg købte min for en måned siden, men sådan går det jo.....