Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Ekstra zoom-linse til Panasonic DMC-FZ30 -~
Fra : Bruno

Dato : 17-02-06 20:30

Jeg overvejer og købe en, men det er ikke lykkedes mig og finde en test
nogen steder. Er der mon nogen her som har erfaringer med den eller
måske kendskab til en test?

Mvh

Bruno

Fra : zen

Dato : 19-02-06 09:47

Bruno wrote:
> Jeg overvejer og købe en, men det er ikke lykkedes mig og finde en test
> nogen steder. Er der mon nogen her som har erfaringer med den eller
> måske kendskab til en test?

Mon ikke det bare er en vidvinkel/tele forsats? Altså en linse, og ikke
et zoom objektiv? Jeg har endnu ikke set en ekstra zoom til kompakt
digital kamera.

--

- zen

"Can you grow birds by planting birdseed?"

Fra : zen

Dato : 19-02-06 09:48

Bruno wrote:
> Jeg overvejer og købe en, men det er ikke lykkedes mig og finde en test
> nogen steder. Er der mon nogen her som har erfaringer med den eller
> måske kendskab til en test?

Fandt dette på google:

"DMC-FZ30 kan med lethed udbygges, da kameraet kan udstyres med en række
forskelligt tilbehør som f.eks.:

DMW-LT55: - Telelinse
DMW-LW55: - Vidvinkellinse
DMW-LND55: - Gråfilter
DMW-LMC55: - UV-filter
DMW-RS1: - Fjernbetjening
DMW-CAC1: - Batterioplader/AC-adapter
CGR-S006: - Lithium-ion-batteri (730 mAh)"

Altså bare en linse, og ikke en zoom

Fra : Bruno

Dato : 19-02-06 22:58

zen wrote:
> Altså bare en linse, og ikke en zoom

OK, jeg vil nu gerne stadig høre om folks erfaringer med brugen af den.

Mvh

Bruno

Fra : Jette

Dato : 21-02-06 23:25

Hej Bruno
Jeg har prøvet at skrive direkte til dig, men det virkede ikke.
Jeg har ikke noget svar på dit spørgsmål, men tværtimod vil jeg gerne høre
om dine erfaringer med kameraet i det hele taget. Jeg har lige købt sådan
et, og har endnu ikke prøvet det helt igennem. Jeg havde det med til
Grønland her i sidste uge, og har taget en hel del billeder med det deroppe.
Det var måske lidt letsindigt med et helt nyt kamera. Der er dog en masse
helt gode, men også en hel del ikke gode.
Som skrevet ville jeg gerne høre lidt om dine erfaringer, og om hvor
tilfreds du er med kameraet.
Venlig hilsen
Jette
__________________________________________________________________________________

Fra : Bruno

Dato : 23-02-06 01:30

Jette wrote:
> Hej Bruno
> Jeg har prøvet at skrive direkte til dig, men det virkede ikke.

Forståeligt. Adressen jeg bruger som afsender på usenet er med vilje en
ikke fungerende adresse.

> [...]
> Det var måske lidt letsindigt med et helt nyt kamera. Der er dog en masse
> helt gode, men også en hel del ikke gode.

Jeg har faktisk ikke nået og bruge mit ret meget, en kombination af
kedeligt vintervejr, for meget andet der skulle nås og så ikke mindre
end tre omgange influenza har taget min tid.

Af de billeder jeg har fået taget er jeg godt tilfreds med succesraten.
Som du selv skriver var det nok lidt letsindigt og medbringe et helt nyt
kamera på ferie.

> Som skrevet ville jeg gerne høre lidt om dine erfaringer, og om hvor
> tilfreds du er med kameraet.

Indtil videre er jeg godt tilfreds. Betjeningen virker logisk på mig og
hele fornemmelsen er, at kvaliteten er rigtig god til prisen.

Hvis engelsk er ok for dig, så er det her stedet og hente tips, udveksle
erfaringer, billeder m.m. omkring FZ30:

http://www.fz30focus.com/index.htm

Mvh

Bruno