Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp, mine Nikon D70 fotos er gået i "sty~
Fra : Morten Nielsen

Dato : 12-02-06 21:37

Hej,

Det er ret sort. Nogle billeder jeg har taget i er desværre blevet til
biblioteker.
Det ser rigtig mærkeligt ud. Altså. Når jeg ser filoversigten fra
flash-kortet på min pc, så kan jeg se filnavnene, men de er blevet til
mapper.

Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende? Vi har ikke ændret på nogle
indstillinger overhovedet. Pludselig skete det bare. Det er rigtig skidt.
Det gør jo at man nærmest ikke tør bruge kameraet.

Håber det er et kendt problem og der er noget at gøre ved det !

Hvis der er nogen der ved noget om det må i meget gerne skrive her.

Mvh.
Morten Nielsen

Fra : HKJ

Dato : 12-02-06 21:40

Morten Nielsen wrote:
> Det er ret sort. Nogle billeder jeg har taget i er desværre blevet til
> biblioteker.

Du kan prøve:
http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/uk/welcome.htm

Fra : Morten Nielsen

Dato : 13-02-06 20:31

Super duper. Det reddede mine billeder. 1000 tak for hjælpen. Det betød
meget !

Mon det er flash-kortet der er ved at stå af? Kameraet har givet nogle lidt
mærkelige beskeder i displayet, som vi ikke har set før. Det skriver CHR
eller FOR helt uprovokeret. Og så kan man ikke tage billeder.

Nogen der kender til de fejlbeskeder. Gad godt vide om jeg bør sende
kameraet til rep?

Mvh.
Morten Nielsen

Fra : HKJ

Dato : 13-02-06 20:41

Morten Nielsen wrote:
> [...]
> eller FOR helt uprovokeret. Og så kan man ikke tage billeder.
>
> Nogen der kender til de fejlbeskeder. Gad godt vide om jeg bør sende

Det første du bør gøre er at formatere kortet i kameraet.
Hvis du derefter stadig får mystiske fejlbeskeder, så prøv et andet kort
(af andet fabrikat, se Nikons liste af godkendte kort).

Vær opmærksom på om fejlen opstår før eller efter du har haft kortet i
en computer kortlæser.

Fra : Lars Troels

Dato : 13-02-06 21:39

> [...]
> CHR eller FOR helt uprovokeret. Og så kan man ikke tage billeder.
>
> Nogen der kender til de fejlbeskeder. Gad godt vide om jeg bør sende

Sidst jeg sådan et problem var det min ene kortlæser det var galt med. Jeg
lagde to 2 GB kort væk, jeg turde ikke bruge dem, inden jeg fandt ud af hvor
problemet var.

Men husk jævnligt at formattere i kameraet. Hvis du bruger kortene i
forskellige kamerahuse, så slet billederne via formatering hver gang.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-02-06 09:01

Lars Troels wrote:

> Men husk jævnligt at formattere i kameraet. Hvis du bruger kortene i
> forskellige kamerahuse, så slet billederne via formatering hver gang.

Jeg gør det hver gang. Både fordi jeg godt kan lide, at kameraet har
nyformatteret kortet og fordi det faktisk er den hurtigste måde at tømme et
kort på (på d70).

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Morten Nielsen

Dato : 20-02-06 20:44

Tak for hjælpen alle sammen !

Mvh.
Morten Nielsen

"Jan Bøgh" wrote

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-02-06 13:56

Morten Nielsen wrote:

> Det gør jo at man nærmest ikke tør bruge kameraet.

Mon ikke nærmere du skulle kigge på flash-kortet.

> Håber det er et kendt problem og der er noget at gøre ved det !

Har aldrig hørt om det - og har aldrig være ude for fejlskrivninger på
kortet efter ca. 15000 knips med et D70.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : KsK

Dato : 14-02-06 19:22

hvilken kort snakke vi om

KsK

Fra : Morten Nielsen

Dato : 20-02-06 20:37

Det er et SanDisk 2GB

Mvh.
Morten

"KsK" wrote

Fra : KsK

Dato : 27-02-06 11:45

ok ha haft voldsomme problem med Kingston kort i min d 70