Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
To spørgsmål
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-02-06 22:54

Dengang da jeg var ung, der havde alle de større avisredakioner nogle
maskiner, så de kunne sende og modtage S/H-fotos via telefonettet, det
blev kaldt telefotos, det var længe før modem's og telefax'er, er der
nogen som kender det engelske navn på den type maskiner...?

Og er der nogen som ved, hvilket firma der var de første til at
markedsføre en digital projektor...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-02-06 23:06

> Og er der nogen som ved, hvilket firma der var de første til at
> markedsføre en digital projektor...?

Ved ikke om mit forslag rammer noget du kan bruge, men - prøv em søgning på
"telereader"

MVH Hans

Fra : Max

Dato : 11-02-06 23:24

Hej Niels

> [...]
> blev kaldt telefotos, det var længe før modem's og telefax'er, er der
> nogen som kender det engelske navn på den type maskiner...?

Jeg har også set sådan en på den lokale avis, og den hedder faktisk
en fax eller facsimile maskine og er opfundet tilbage i 1842.

http://home.maine.rr.com/randylinscott/fax.htm

Forøvrigt er det sjovt at de orbiterende vejrsatelitter virker på samme
måde, deres egenrotation svare til tromlehastigheden.

Mvh Max

Fra : Johnny Andersen

Dato : 11-02-06 23:25

> [...]
> blev kaldt telefotos, det var længe før modem's og telefax'er, er der
> nogen som kender det engelske navn på den type maskiner...?

Du mener omkring år 1920?

/Johnny

Fra : waal

Dato : 12-02-06 01:09

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Du mener omkring år 1920?

Milde makroner, jeg svagt erindre et sådant roterende uhyre tilbage i
70'erne, og de go'e gamle telex'er i støjdæmpende trækasser. Restproduktet
fra telexstrimlerne var, bl.a., et yderst probat erstatningsindhold i
bord****** til nytår.

mvh
Michael

Fra : Johnny Andersen

Dato : 12-02-06 01:23

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 70'erne, og de go'e gamle telex'er i støjdæmpende trækasser. Restproduktet
> fra telexstrimlerne var, bl.a., et yderst probat erstatningsindhold i

Der er jo også det eneste man kan bruge NRE's fotos til...

/Johnny

Fra : zen

Dato : 12-02-06 08:44

Johnny Andersen wrote:
> Der er jo også det eneste man kan bruge NRE's fotos til...

Hvordan er det lige du kontruktivt bidrager med noget til denne diskussion?

- zen

Fra : cr

Dato : 12-02-06 09:10

zen wrote:

> Hvordan er det lige du kontruktivt bidrager med noget til denne diskussion?
>
> - zen

Så, Så rolig nu, inden de begynder at rende på gaden for at demonstrere
mod NRE, med afbrændning af memorykort og film og evt. en butik der har
formastet sig til at sælge kamera.

Nok om det, lad dog folk have den personlighed de har, uanset om man kan
lide dem eller ej. Det må være nok med at sige, om man kan lide deres
billeder eller ej og så slut. At blive ved med at åle dem, siger nok
mere om dem, der mobber end dem det går ud over, men det er væmmelig
trivielt for tilskuerne. Men selvfølgelig kan mobberne mobbe som de har
lyst til, lige for at holde demokratiflaget højt, hvis ikke det også
lige har fået en tændstik.

cr

Fra : zen

Dato : 12-02-06 14:03

cr wrote:
> [...]
> trivielt for tilskuerne. Men selvfølgelig kan mobberne mobbe som de har
> lyst til, lige for at holde demokratiflaget højt, hvis ikke det også

Jeg er lidt usikker på hvordan jeg har demonstreret MOD NRE? Uddyb
venligst. Jeg mener bestemt at det var Johnny Andersen og ikke
undertegnede der spillede op til dans!?!?!?

- zen

Fra : cr

Dato : 12-02-06 14:22

zen wrote:

> Jeg er lidt usikker på hvordan jeg har demonstreret MOD NRE? Uddyb
> venligst.

Det står der ikke noget om, genlæs de 3 første linier, langsom og ord
for ord.

cr

resten her er uden for min sphaere.

Fra : zen

Dato : 12-02-06 14:21

cr wrote:
> Det står der ikke noget om, genlæs de 3 første linier, langsom og ord
> for ord.
>
> cr
>
> resten her er uden for min sphaere.

Du har citeret mig, så noget mod nre må jeg jo ifølge dig have sagt?

- zen

Fra : cr

Dato : 12-02-06 14:29

zen wrote:

> Du har citeret mig, så noget mod nre må jeg jo ifølge dig have sagt?
>
> - zen
Nu er du helt OT, kom dog ned fra din piedestal og få noget jordforbindelse.

EOD

cr

Fra : zen

Dato : 12-02-06 14:42

cr wrote:
> Nu er du helt OT, kom dog ned fra din piedestal og få noget
> jordforbindelse.

Udover johnny andersen starter DU med at være OT

- zen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-02-06 10:21

Johnny Andersen wrote:

> Du mener omkring år 1920?

Hej johnny, det er længe siden, hvon' går det, har du fået klappet
roekulen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Georg Tranholm

Dato : 11-02-06 23:50

"Niels Riis Ebbesen"
> [...]
> blev kaldt telefotos, det var længe før modem's og telefax'er, er der
> nogen som kender det engelske navn på den type maskiner...?

Søgte på ordet Telephoto Transmitter. Der var ikke så meget at hente der da
de fleste af link´sene om emnet var døde. Ét sted blev flg. oplyst: Was
designed to transmit 35mm frames on telephone line

Mvh GT

Fra : Max

Dato : 12-02-06 00:07

Hej Niels

> blev kaldt telefotos, det var længe før modem's og telefax'er, er der
> nogen som kender det engelske navn på den type maskiner...?

En lidt mere uddybende hjemmeside

http://www.hffax.de/html/hauptteil_faxhistory.htm

Mvh Max

Fra : abacus

Dato : 12-02-06 03:02

Fandt dette hos en amerikansk ven:
TELEPHOTOGRAPHY [tel-a-fa-tog'ra-fe], the transmittal of photographs,
maps, drawings, or other visual matter over wire or radio circuits. It
is often referred to as facsimile. However, facsimile does not require
a photograph at the transmitter and has a broader range of
applications.
One of its main uses is in the transmittal of entire pages of printed
matter. The transmittal process is basically the same for facsimile and
telephotography. The picture, or other graphic matter, is placed on a
revolving cylinder so that it can be scanned by a beam of light. The
reflected light varies in intensity, according to the lightness or
darkness of the surfaces that it hits, and is changed into an electric
signal by a photoelectric device. At the receiver the signal is used to
vary the intensity of another beam of light that falls on sensitized
paper. The signal may be used in an electrochemical process to produce
a direct image. Otherwise the result is a photographic print or a film.

Vi kalde det telefotos da vi var unge, og var meget imponerede, da
håndboldforbundet brugte det sidst i 60-erne

MVH
Niels

Fra : CanonKnud

Dato : 12-02-06 08:57

[...]

Jeg kan huske, at en af de store køvenhavneraviser, enten Berlingeren
eller Politiken, skrev noget i stil med "Telephoto from RB" under billederne,
men det hjælper vel ikke noget.
mvh Knud

Fra : CanonKnud

Dato : 12-02-06 09:07

er der
: nogen som kender det engelske navn på den type maskiner...?
:
Jeg søgte af en eller anden grund på "Phototelegraphic" og fandt flere
interessante sider. (Google)
mvh Knud

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-02-06 10:14

CanonKnud wrote:

> Jeg søgte af en eller anden grund på "Phototelegraphic" og fandt flere
> interessante sider. (Google)

Jeg takker alle for indputs omkring "telefoto", der er virkelig noget at
gå efter, er der også nogen som har et bud på, hvilket firma der lavede
den første digitale projektor...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Max

Dato : 12-02-06 21:12

Hej Niels

> at gå efter, er der også nogen som har et bud på, hvilket firma der
> lavede den første digitale projektor...?

Eidophor ifølge http://www.wisegeek.com/what-are-digital-projectors.htm

Mvh Max

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-02-06 21:48

Max wrote:

> Eidophor ifølge http://www.wisegeek.com/what-are-digital-projectors.htm

Tak... det gi'r nogle spor jeg kan følge...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen