Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gratis og NEMT billedbehandlingsprogram?
Fra : anders

Dato : 11-02-06 21:01

Hej

Jeg søger et program der er så let at selv min mormor ville kunne betjene
det (hvis man ser bort fra at hun ikke lever længere). Det der er vigtigt at
programmet kan, er at beskære billederne og evt. resize billeder.

Ønsker ikke picasa, da jeg ikke bryder mig om at man ændrer i billedet og
når man bagefter åbner billedet i et andet program er ændringerne ikke gemt.
Benytter selv cs2 og irfanview, men det første er ALT for dyrt og det andet
er nok for besværligt for hende, der skal bruge det. Hun brugte tidligere
Microsoft Photo Editor, men jeg synes ikke jeg kan finde det i XP. Kan det
passe?

Mvh
Anders

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-06 21:21

anders skrev:

>Hun brugte tidligere
>Microsoft Photo Editor, men jeg synes ikke jeg kan finde det i XP. Kan det
>passe?

Føger med Office, ikke med Windows.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Georg Tranholm

Dato : 11-02-06 21:28

"anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tidligere Microsoft Photo Editor, men jeg synes ikke jeg kan finde det i

Ja så kan jeg anbefale PhotoFiltre. Hent først den engelske version og
derefter den danske oversættelses fil.
http://www.photofiltre.com/

Jeg mener helt bestemt at man kan gemme ændringer i Picasa2 så filen også er
ændret i andre programmer
har læst det et sted i manualen, men kan ikke lige huske hvordan man gør.

Mvh. GT

Fra : anders

Dato : 12-02-06 09:24

"Georg Tranholm" skrev:

> [...]
> er ændret i andre programmer
> har læst det et sted i manualen, men kan ikke lige huske hvordan man gør.

Har hentet det og prøvet det af. Det ser rigtig godt ud

Tak for hjælpen.

Anders

Fra : emj

Dato : 11-02-06 21:42

anders skrev:

>Ønsker ikke picasa, da jeg ikke bryder mig om at man ændrer i billedet og
>når man bagefter åbner billedet i et andet program er ændringerne ikke gemt.

Det er da ikke rigtigt.
Når du f.eks. har croppet et billede, skal du gemme det med
File/eksport picture to folder
Så får du gemt dit nye billede i den folder, som du selv udpeger til
formålet.
Det er da netop en glimrende ide at Programmet nægter at overskrive
din originale fil.

Hilsen emj

Fra : anders

Dato : 11-02-06 23:23

"emj" <emj@> skrev:

> [...]
> formålet.
> Det er da netop en glimrende ide at Programmet nægter at overskrive

Ja... det kan jeg egentlig godt huske jeg gjorde da jeg testede programmet
for et års tid siden. Problemet var at jeg kun lavede en meget lille crob,
men billedet gik fra at fylde 1,2 MB til at fylde 2-300 kB. Det synes jeg
var lige lovligt meget at fil-størrelsen blev formindsket. Derfor troede jeg
den der eksport-funktion var til noget andet... f.eks. ligesom den funktion
der i Photoshop hedder "gem til web".

Mvh
Anders

Fra : emj

Dato : 12-02-06 00:21

anders skrev:

> [...]
>den der eksport-funktion var til noget andet... f.eks. ligesom den funktion

Ja, du har ret i, at man ikke selv kan styre komprimeringsgraden.

Hilsen emj

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-02-06 01:14

emj wrote:

> Ja, du har ret i, at man ikke selv kan styre komprimeringsgraden.

Hvis jeg vælger export i Picasa 2, kan jeg sætte Image Quality for JPEG
fra 0 til 100%.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : emj

Dato : 12-02-06 10:27

Toke Eskildsen skrev:

>Hvis jeg vælger export i Picasa 2, kan jeg sætte Image Quality for JPEG
>fra 0 til 100%.

Ja, du har ret. Jeg overså den skyder.
Hilsen emj

Fra : abacus

Dato : 12-02-06 03:08

Prøv med Photofiltre, det virker fint og det er gratis.
Ellers kik ind Her http://www.haun.dk/
MVH
Niels