Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen der kan anbefale et firma der kan sc~
Fra : zen

Dato : 11-02-06 08:51

Hej,

Jeg har overvejeget at følge trenden og lave et webgalleri. Udover et
lille digitalt Canon "peg og skyd" som jeg bruger til familie tamtam og
lign., skyder jeg hovedsageligt analogt. Af samme grund skal alle mine
skud først digitaliseres inden de kan komme ud på det store brede
internet

Var nede hos min lokale foto den anden dag, og jeg var ved at besvime da
han sagde de skulle have over en hundrelas for at scanne 36 billeder ved
2MP opløsning.

Er det bare prisen, eller kan det gøres billigere? Jeg laver ingen
efterarbejde på mine billeder, så jeg skal faktisk bare have dem smidt
ind i min computer på en måde. Jeg har i forvejen en Canon Lide50
scanner som har en optisk opløsning på 1200 dpi x 2400 dpi. Der er tale
om en fordeling der hedder 90/10 i favør til sort/hvid over dias, så jeg
tænkte på om det billigste ville være at få "printet" mine negativer ud,
og så bare scanne printene fremfor at få dem digitaliseret hos en
forhandler?

Jeg havde også overvejet en decideret film scanner, men de er frygtelig
dyre, og sikkert overkill til mit behov.

Hvad gør i selv?

På forhånd tak

- zen

Fra : Erik D

Dato : 14-02-06 20:27

Jeg har en flatbed scanner til under 1000 kr. som også kan scanne 35
mm negativer og positiver. Det tager selvfølgelig sin tid, men så
bestemmer man også det hele selv.

Hvis ikke man gider det, så må man jo betale sig fra det, som du selv
har erfaret.

E.