Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor stor kort i en G3?
Fra : John Poulsen

Dato : 09-02-06 00:03

Hejsa NG.

Jeg har kigget i manualen og online, men kan ikke finde ud af, hvor
store/små CF kort, min G3'er kan klare. Det skal siges at jeg ved, at
det kan klare Fat32, dvs. over 2 GB, men HVOR meget over??

Er der her en venlig sjæl, der enten har undersøgt det, elller endnu
bedre: Har et link?

Mvh.

John Poulsen

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 09-02-06 00:52

> Jeg har kigget i manualen og online, men kan ikke finde ud af, hvor
> store/små CF kort, min G3'er kan klare. Det skal siges at jeg ved, at
> det kan klare Fat32, dvs. over 2 GB, men HVOR meget over??

Jeg kender ikke svaret, men hvis ellers firmwaren er skrevet ordentligt
burde der ikke være nogen begrænsning i kameraet, så længe vi er under
FAT32's max størrelse.

Martin Kaltoft

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-02-06 01:06

John Poulsen wrote:
> Jeg har kigget i manualen og online, men kan ikke finde ud af, hvor
> store/små CF kort, min G3'er kan klare. Det skal siges at jeg ved, at
> det kan klare Fat32, dvs. over 2 GB, men HVOR meget over??

Så store som du kan få dem

Det er kun fat32, der sætter grænsen - og den er langt større end de største
CF kort.

Jan

Fra : Brian Lund

Dato : 09-02-06 09:25

> Så store som du kan få dem
>
> Det er kun fat32, der sætter grænsen - og den er langt større end de
største
> CF kort.

Ja, er det ikke 32GB? Eller er det større..?

Brian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-02-06 12:42

Brian Lund wrote:
> Ja, er det ikke 32GB? Eller er det større..?

Det er større - men CF kort fås vist ikke større end 8 gb ?

Og der kan vel egentlig også blive noget med billedtælleren i G3 - der er
kun 3 cifre,

Jan

Fra : Leif Langgaard

Dato : 09-02-06 14:39

> Det er større - men CF kort fås vist ikke større end 8 gb ?
>
> Og der kan vel egentlig også blive noget med billedtælleren i G3 - der er
> kun 3 cifre,

Billedtælleren står så bare på 999 indtil der skiftes til 998, og med 998
billeder tilbage (svarer til over 27 alm. 135 film) så er der jo god tid til
at skifte kort

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-02-06 17:22

Leif Langgaard wrote:
> Billedtælleren står så bare på 999 indtil der skiftes til 998, og med
> 998 billeder tilbage (svarer til over 27 alm. 135 film) så er der jo
> god tid til at skifte kort

Det har du vist ret i

Jeg bruger 2gb kort i mit - og der viser den 998 billeder i højeste jpeg
opløsning - jeg prøvede lige at sætte til en lavere opløsning, og der
skriver den bare 999 - jeg gider ikke tage flere hundrede billeder for at
komme under 999 - men du har helt sikkert ret i at den har styr på det

Jan

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-02-06 21:55

> [...]
> skriver den bare 999 - jeg gider ikke tage flere hundrede billeder for at
> komme under 999 - men du har helt sikkert ret i at den har styr på det

Nok for nogle ja - min Olympus E-300 har tæller med 4 cifre i hvertfald,
8932 billeder i laveste opløsning på 1 Gb card.

MVH Hans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-02-06 22:22

Hans L. Jørgensen wrote:
> hvertfald, 8932 billeder i laveste opløsning på 1 Gb card.
> MVH Hans

Der får du så problemer med et 2 gb kort - så skal du bruge 5 cifre i
laveste opløsning

Men nu bruger jeg "kun" højeste opløsning i JPEG hvor jeg har 998 billeder
på 2 gb eller også bruger jeg RAW - og der har jeg væsentlig færre - så jeg
har ikke oplevet, hvad der sker ved "overløb"........

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-02-06 17:25

Brian Lund wrote:
> Ja, er det ikke 32GB? Eller er det større..?

Jeg checkede lige - FAT32 kan faktisk klare op til 2 terrabytes.

Men Windows XP kan kun formattere FAT32 op til 32 gb - så du har lidt ret

Men andre værktøjer kan godt - og WinXP kan så godt bruge drevene.

Jan

Fra : Claria

Dato : 09-02-06 18:51

"John Poulsen" <no@sp.am> wrote in message
> [...]
> kan klare Fat32, dvs. over 2 GB, men HVOR meget over??
>
> Er der her en venlig sjæl, der enten har undersøgt det, elller endnu

Jeg har brugt et 4Gb Microdrive i mit G3 uden problemer, det samme gælder
når jeg bruger microdrive'et i mit Canon PowerShot Pro70.

Mvh
Claudia