Router til mac og pc
Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 20:38

Jeg skal have trådløst netværk i min 2-værelses lejlighed. Det skal virke
med en stationær pc der kører XP og en splinter ny MacBook. Jeg har ikke
trådløst netværkskort i pc'en. Jeg skal altså bruge et trådløst netkort
(PCI/USB) og en trådløs Router.
Er der nogen der har en anbefaling?

Mvh
Kristoffer

Fra : Leif Neland

Dato : 28-02-06 21:26

Kristoffer wrote:
> [...]
> har ikke trådløst netværkskort i pc'en. Jeg skal altså bruge et
> trådløst netkort (PCI/USB) og en trådløs Router.

Der er ikke forskel på om det er en mac eller pc, der skal køre trådløst.

Jeg har en Jensen, jeg købte til min bærbare pc, men det klarer også en
iBook og en palmpilot.

Trådløst netværk er standardiseret; det har microsoft ikke kunnet
"privatisere".

Leif

Fra : Steen Wrem

Dato : 28-02-06 21:40

Linksys er god og billig

Vh SteenW

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-06 22:06

Kristoffer <k_karkov2hotmail.com> wrote:
> Jeg skal have tr?dl?st netv?rk i min 2-v?relses lejlighed. Det skal virke
> med en station?r pc der k?rer XP og en splinter ny MacBook. Jeg har ikke
> tr?dl?st netv?rkskort i pc'en. Jeg skal alts? bruge et tr?dl?st netkort
> (PCI/USB) og en tr?dl?s Router.
> Er der nogen der har en anbefaling?

spørg mht. netkortet i en PC gruppe - umicelbart duer alt dog sålænge
din PC kører windowsXP.

Mht ruter/accespoint er der ikke forskel på om det duer med mac, eller
PC - kort sagt alle duer. vælg dog en router/accesspoint der
understøtter WPA kryptering (det tror jeg alle gør i dag).