Ping program, hvad hvor ?
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 25-02-06 13:23

Hej!

Jeg oplever af og til at min Internetforbindelse falder ud, det sker
altid på de mest irreterende tidspunkter og for at få det rettet kunne
jeg godt bruge noget dokumentation.
Findes der et program som jeg kan sætte til at pinge forbindelsen eller
som på anden måde kan kontrollere om man er på og som samtidig kan gemme
det i en log ?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-02-06 14:15

Henry Lerche Madsen wrote:
> [...]
> Findes der et program som jeg kan sætte til at pinge forbindelsen eller
> som på anden måde kan kontrollere om man er på og som samtidig kan gemme

smokeping
http://freshmeat.net/projects/smokeping/

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-06 15:41

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:
> [...]

> Findes der et program som jeg kan sætte til at pinge forbindelsen eller
> som på anden måde kan kontrollere om man er på og som samtidig kan gemme

ping -i S ADDR > ~/Library/Logs/ping.log

lad det køre når du logger ind.

S = sekunders interval mellem ping
ADDR = IP nummer eller dnsadresse du vil pinge.

smid flere optioner på efter godtbefindende når du har læst man ping.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 26-02-06 15:33

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
> ADDR = IP nummer eller dnsadresse du vil pinge.
>
> smid flere optioner på efter godtbefindende når du har læst man ping.

Rigtigt fint virker som det skal, tak for det....

Fra : Jon

Dato : 27-02-06 06:32

> [...]

> Findes der et program som jeg kan sætte til at pinge forbindelsen eller
> som på anden måde kan kontrollere om man er på og som samtidig kan gemme

Det aller, aller enkleste for en Mac-bruker må jo være å anvende det
program som følger med i /Programmer/Verktøy, nemlig Network Utility,
som kan både ping og masse annet.
--
/Jon
For mail address, run the following in Terminal: