iPod i Peugeot 407
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-06 20:44

Da jeg for længe siden har nævnt det her gruppen vil jeg bare lige
fortælle, at det forleden lykkedes mit værksted at få installeret en
fungerende AUX-indgang til den originale RD4 radio i min 407 SW. Der
skal installeres en ledning fra radioen til et stik i handskerummet, og
så skal indgangen til radioen aktiveres over bilens computer. Det gøres
via en bærbar computer med et særligt program. Jeg fik det gjort for et
par måneder siden, men vi kunne ikke få indgangen til at virke. Jeg har
ikke haft tid til at få bilen på værksted, men nu er det altså
lykkedes. Nu mangler jeg bare en dims, der kan lade iPod op fra
cigartænderstikket og som samtidig har en linieudgang.
   Det skal siges, at jeg for et halvt år siden fik anbefalet en ekspert
oppe i Jylland via Macnyts forum. Ham har jeg talt med for nylig, og
han er ved at undersøge, om man kan slutte en iPod til stikket i
radioen, der ellers er beregnet til en cd-skifter. Det er jo det de
bilmærker, der reklamerer med iPod-tilslutning, gør. Så kan man nemlig
betjene iPod fra radioen og evt. rattet ligesom en cd-skifter. Det er
jo noget lettere end at skulle rode rundt i handskerummet efter en iPod.
   Som et kuriosum skal nævnes, at på Apples japanske hjemmeside er
Peugeot 407 nævnt som en af de biler, man kan installere iPod i.
Desværre bliver man bare henvist til Peugeots japanske hjemmeside, og
jeg må tilstå, at så er jeg lidt fortabt. Sjovt nok er
instrumentpanelet på Peugeot 407 en del anderledes i Japan. Ud over, at
rattet sidder i den anden side, er der en ekstra skærm øverst i midten,
som jeg aldrig har set i andre 407'ere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Peter Kiil

Dato : 19-02-06 22:47

Henrik Münster - news@muenster.dk on 19/02/06 20:44 wrote:

> [...]
> instrumentpanelet på Peugeot 407 en del anderledes i Japan. Ud over, at
> rattet sidder i den anden side, er der en ekstra skærm øverst i midten,

Det er dem her du skal have fat i:

http://www.dension.com/

Hvis man søger på google efter dension + 407 kommer der en del hits, men jeg
kan ikke finde det på deres hjemmeside. Men prøv at skrive til dem.

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-06 23:49

On 2006-02-19 22:47:04 +0100, Peter Kiil <spam@kiil.net> said:

> Det er dem her du skal have fat i:
>
> http://www.dension.com/
>
> Hvis man søger på google efter dension + 407 kommer der en del hits, men jeg
> kan ikke finde det på deres hjemmeside. Men prøv at skrive til dem.

Jeg synes altså ikke, der er nogle af de hits, jeg kan bruge. Der er
ikke noget Dension kit til en Peugeot 407. Radioen er lavet af
Blaupunkt. Der er masser af kits til andre Peugeot-modeller, hvor
radioen er lavet af enten Philips eller VDO/Clarion. Der er også
passive holdere til en iPod i en 407, men det er jo ikke så spændende.
Jeg har godt nok luret lidt på, om man ikke kunne bruge et Dension-kit
til en almindeligt Blaupunkt-radio, men jeg ved ikke, om der er samme
forbindelse bagpå, som der er på radioen i en 407. Den er jo en
relativt integreret del af bilens computersystem.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Peter Kiil

Dato : 20-02-06 00:22

Henrik Münster - news@muenster.dk on 19/02/06 23:49 wrote:

> [...]
> forbindelse bagpå, som der er på radioen i en 407. Den er jo en
> relativt integreret del af bilens computersystem.

Som sagt, skriv til dem De kan helt sikkert fortælle dig om de har det
du søger

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-06 00:58

Henrik Münster <news@muenster.dk> writes:

> Jeg synes altså ikke, der er nogle af de hits, jeg kan bruge. Der er
> ikke noget Dension kit til en Peugeot 407. Radioen er lavet af

Så kan jeg ikke se andet end at du er nødt til at skifte din
ikke-Apple bil ud med en Apple-bil.

Se http://www.apple.com/ipod/ipodyourcar/

Der er fx BMW og Ferrari.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-06 06:05

On 2006-02-20 00:57:47 +0100, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Så kan jeg ikke se andet end at du er nødt til at skifte din
> ikke-Apple bil ud med en Apple-bil.
>
> Se http://www.apple.com/ipod/ipodyourcar/
>
> Der er fx BMW og Ferrari.

Den skulle ellers være god nok:

<http://www.apple.com/jp/ipod/ipodyourcar/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-06 14:53

Henrik Münster wrote:

> Den skulle ellers være god nok:
>
> <http://www.apple.com/jp/ipod/ipodyourcar/>

Øh, hvorfor står det kun på den japanske side? Kun japansk iPod?

(og nu havde du jo lige en grund overfor fruen til at bytte bilen ud med
en du kan komme hurtigere til KØbenhavn i).

--
Thorbjørn

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-06 16:00

On 2006-02-20 14:52:45 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0000@gmail.com> said:

> Øh, hvorfor står det kun på den japanske side? Kun japansk iPod?
>
> (og nu havde du jo lige en grund overfor fruen til at bytte bilen ud
> med en du kan komme hurtigere til KØbenhavn i).

Hurtigere? Vores kan køre over 200 km/t. Det er da rigeligt. Jeg
begyndte i øvrigt på mit gamle arbejde i Esbjerg 1. februar, så jeg
skal ikke til København længere. Mens jeg var der, plejede jeg at taget
toget. Konen ville ikke af med bilen Vi plejer nu at cykle rundt
til det meste, men hun havde jo børnene, og nogle gange er der
situationer, hvor det er nemmest at have en bil, når man skal have det
hele til at hænge sammen i en familie. Jeg syntes sådan set også, det
var behageligere at tage toget til København. Så kunne jeg jo hygge mig
med min Mac hele vejen
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-06 21:21

Henrik Münster <news@muenster.dk> writes:

> taget toget. Konen ville ikke af med bilen Vi plejer nu at cykle
> rundt til det meste, men hun havde jo børnene, og nogle gange er der

Du kan vel også få iPod til din racercykel. Så kan mann hellerikke
høre al trafikken - det er jo helt fint.

> var behageligere at tage toget til København. Så kunne jeg jo hygge
> mig med min Mac hele vejen

VIVEHAINTERNETITOGET. NU!

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : tom

Dato : 21-02-06 00:15

On 2006-02-20 21:21:21 +0100, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Du kan vel også få iPod til din racercykel. Så kan mann hellerikke
> høre al trafikken - det er jo helt fint.

> VIVEHAINTERNETITOGET. NU!
Det er der da også, det er bare dyrt.. (3g!!)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-02-06 00:29

tom <spam@bam.dk> writes:

> Det er der da også, det er bare dyrt.. (3g!!)

Gider da ikke slæbe rundt på en telefon også. Nu må du lige lade være

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-06 01:07

On 2006-02-21 00:28:59 +0100, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Gider da ikke slæbe rundt på en telefon også. Nu må du lige lade være

Er der nogen, der kan sige: "Off-line news reader"? Jeg kan garantere
jer for, at jeg var glad for MacSOUP, da jeg pendlede dagligt mellem
Esbjerg og Odense i 1996-98. Udvælge nogle spændende grupper, hent
døgnets 2-300 indlæg om morgenen. Så kan man sagtens bruge nogle timer
i toget til at læse og skrive svar. Men ellers mener jeg da, at DSB er
godt på vej med internet i toget.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster