TV Out fra iBook
Fra : Steen Jensen

Dato : 12-02-06 10:50

Hej

Jeg har fundet min TVOUT i min iBook, samt den medfølgende ledning fra
Apple.
Den passer naturligvis i computeren, og i den anden ende, er der et
stik der ligner, en indgang i en computerskærm. Den passer jo ikke i
et TV - hvad er det så man forventes at gøre?
Skal jeg købe et stik der sættes på kablet, med et SCART til
TV...eller hvordan?

MVH

Steen

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 12-02-06 12:10

Steen Jensen wrote:
> [...]
> et TV - hvad er det så man forventes at gøre?
> Skal jeg købe et stik der sættes på kablet, med et SCART til

Du skal brugen en anden adaptor end den medfølgende til VGA-skærme.
Denne her:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore?productLearnMore=M9109

Og så skal du bruge et kabel: S-Video -> SCART eller et Composite video
-> SCART
fra adaptoren til tv'et. Det kan købes i din lokale
elektronik/tv-forhandler/edb-butik.

- Bo

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-02-06 12:18

Steen Jensen <isteen@gmail.com> wrote:
> [...]

> et TV - hvad er det så man forventes at gøre?
> Skal jeg købe et stik der sættes på kablet, med et SCART til

Du har ikke fundet en TV-out adapter, men Apples medfølgende "VGA
Display Adapter". For at kunne slutte dit TV til iBook'en skal du
bruge "Apple Video Adapter". Den skal købes seperat, prisen er 169kr i
såvel Applestore som hos Fona.

Fra : Steen Jensen

Dato : 12-02-06 13:43

Okay, tak for svarene - jeg troede lige jeg var så klog

Jeg må prøve at få fat i den rigtige dims.

Man takker lige igen

Steen

PS. Er der forresten nogen der har et godt bud på, hvorfor Apple pt
ikke sælger RAM til iBook G4?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-02-06 16:35

Steen Jensen <isteen@gmail.com> wrote:
> Okay, tak for svarene - jeg troede lige jeg var s? klog

> Jeg m? pr?ve at f? fat i den rigtige dims.

> Man takker lige igen

> Steen

> PS. Er der forresten nogen der har et godt bud p?, hvorfor Apple pt
> ikke s?lger RAM til iBook G4?

Sikkert fordi de ikke sælge det til en konkurencedygtig pris og tjene
penge samtidig. Mit gæt er at det ikke kan svare sig for dem at købe
mere SODIM DDR ram hjem. De er i gang med at tømme lagrene til fordel
for SODIMM DDR2. Forhåbenlig betyder det osse at vi snart ser
T1300/i945GM basserede iBøger til småpenge. (så jeg kan få begravet
dametasken)