ipod tilsluttes en anden pc
Fra : vk

Dato : 07-02-06 11:35

Hvad sker der med sange, spillelister osv. på min Ipod, hvis jeg tilslutter
den til en anden pc, hvor Itunes er installeret?

mvh

jens

Fra : Michael Holm

Dato : 07-02-06 12:15

vk <v@v.dd> wrote:

> Hvad sker der med sange, spillelister osv. på min Ipod, hvis jeg tilslutter
> den til en anden pc, hvor Itunes er installeret?
> mvh
>
> jens

Jeg vil råde dig til at slå automatisk opdatering af sange fra først
(sæt iPod'en i din normale PC, og slå det fra i indstillinger)

Hvis du ikke slår automatiken fra vil nr. 2 PC spørger dig om du vil
erstatte dine sange på iPod'en med sangene fra PC nr. 2.
Så al din musik på iPod'en fra PC nr. 1 vil forsvinde.

Hvis den står på Manuel opdatering, har du ikke problemet og du vil
kunne afspille sangene fra din iPod på PC nr. 2 (fint hvis man er til
fest!).
Du kan nemt overføre sange fra PC nr. 2 til iPod'en men ikke fra iPoden
til PC'en (dette gælder både PC nr. 1 og nr. 2 ::)

For at overføre fra iPod til PC skal du finde et program på nettet via
f.eks. google.com eller macupdate.com.

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : vk

Dato : 07-02-06 12:50

> [...]
> til PC'en (dette gælder både PC nr. 1 og nr. 2 ::)
>
> For at overføre fra iPod til PC skal du finde et program på nettet via

OK, så vidt så godt.

Min kammerat har på sin pc det samme musik som på min pc.

Han har Itunes, men ingen Ipod.

Jeg har Itunes og Ipod.

Han holder fest og vil gerne låne min Ipod.

Han har på sin pc lavet et par spillelister, som han vil bruge til festen.

Er der noget i vejen for at han eksporterer sine spillelister og mailer
disse til mig, hvorefter
jeg importerer spillelisterne i min Itunes og opdaterer Ipodden med
listerne?

jens

Fra : Michael Holm

Dato : 07-02-06 12:57

vk <v@v.dd> wrote:

> [...]
> disse til mig, hvorefter
> jeg importerer spillelisterne i min Itunes og opdaterer Ipodden med

det kan I sagtens
(men hvis der er et nummer på hans spilleliste du ikke har vil det
selvfølgelig ikke komme med på i din spilleliste på din computer)

Fra : vk

Dato : 07-02-06 13:18

Nu skriver du "manuel opdatering".
Vil det sige jeg ved en sådan opdatering skal gå ind og pege hvert enkelt
nr./album/kunstner ud?

Hvis de numre jeg peger ud allerede eksisterer på Ipodden, hvad sker der så?

jens

Fra : Michael Holm

Dato : 07-02-06 14:09

vk <v@v.dd> wrote:

> [...]
> nr./album/kunstner ud?
>
> Hvis de numre jeg peger ud allerede eksisterer på Ipodden, hvad sker der så?

du trækker blot de spillelister eller sange over på iPod'en inde i
iTunes.
Hvis nummeret er der i forvejen sker der ingenting.

Det funker fint :)