Søgsmål mod Apple.:-(
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-02-06 03:24

Hvor dumme kan folk dog være._(!

"Man sues Apple over potential hearing loss"

"Patterson does not know if the device has damaged his hearing, said
his attorney, Steve W. Berman, of Seattle. But that's beside the point
of the lawsuit, which takes issue with the potential the iPod has to
cause irreparable hearing loss, Berman said."

http://seattlepi.nwsource.com/national/1110AP_Apple_iPod_Lawsuit.html
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 03:37

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
> of the lawsuit, which takes issue with the potential the iPod has to
> cause irreparable hearing loss, Berman said."

snart sagsøger de vel også Ford, for at lave en bil der kan køre ved
dræbende hastigheder.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-02-06 04:02

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote:

> snart sagsøger de vel også Ford, for at lave en bil der kan køre ved
> dræbende hastigheder.

Har du da aldrig hørt om Ralph Nader, og Unsafe at Any Speed?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ralph_Nader

Sådan noget skal skam ta's alvorligt.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-02-06 16:24

> [...]
> of the lawsuit, which takes issue with the potential the iPod has to
> cause irreparable hearing loss, Berman said."

*GASP* ... jeg har lige fundet ud af at man kan skrue ned for sin iPod
..... *SHOCK*

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-02-06 18:50

> *GASP* ... jeg har lige fundet ud af at man kan skrue ned for sin iPod
> .... *SHOCK*

Hvorfor må vi ikke høre med mere?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-02-06 19:56

> Hvorfor må vi ikke høre med mere?

ammen for helv ... jeg tror jeg vil sagsøge LEGO fordi man kan komme til
sluge de små klodser og blive kvalt ... det er ca. samme niveau ..

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-02-06 20:32

Hej thomas

Thomas von Hassel wrote:

> ammen for helv ...

...slap nu lige af, det er jo Apple...

> jeg tror jeg vil sagsøge LEGO fordi man kan komme til
> sluge de små klodser og blive kvalt ... det er ca. samme niveau ..

...og glem ikke producenten af de her små kulørte perler, som børn er så
glade for at lege med...

Men enig med et Asterix citat - "...De er skøre, de romere". - Svjv.
står det endda både på deres site og i instruktionsvejledningen, at høj
lyd er for skadelig...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-02-06 20:53

> Men enig med et Asterix citat - "...De er skøre, de romere". - Svjv.
> står det endda både på deres site og i instruktionsvejledningen, at høj
> lyd er for skadelig...

det skal nok stå lige over "don't steal music... " før de fatter det ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-02-06 20:50

> ammen for helv ... jeg tror jeg vil sagsøge LEGO fordi man kan komme til
> sluge de små klodser og blive kvalt ... det er ca. samme niveau ..

Det fungerer lidt anderledes derovre.

Der kan man fx blive dømt for at servere VARM kaffe...

http://www.vanfirm.com/mcdonalds-coffee-lawsuit.htm

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Leif Neland

Dato : 09-02-06 08:41

"Thorbjørn Ravn Andersen" wrote:

> Det fungerer lidt anderledes derovre.
>
> Der kan man fx blive dømt for at servere VARM kaffe...
>
> http://www.vanfirm.com/mcdonalds-coffee-lawsuit.htm

Muligvis lyder det lidt fjollet, men McDonalds serverer den varmeste kaffe
af adskillige steder, der blev undersøgt i forbindelse med sagen.
I følge McDonalds standarder skal temperaturen være mellem 82 og 88 grader
(180-190F).
Denne temperatur kan forårsage 3.gradsforbrændinger i løbet af 2 til 8
sekunder.
McDonalds har tidligere givet erstatninger i forbindelse med spildt kaffe,
og kender til problemet.

I dette tilfælde anlagde sagsøgeren kun sag, fordi McDonalds ikke ville
dække $800 til rensning af bil/tøj.
Sagsøgeren var en pæn, velformuleret ældre dame, der aldrig før havde anlagt
en erstatningssag.
Måske var det ikke den bedste person McDonalds kunne have valgt at køre en
prøvesag imod...

Juryen tildelte en erstatning på $2.7mill
Dommeren reducerede den til $480,000
"Furthermore, after that, both parties agreed to a settlement of the claim
for a sum reported to be much less than the judge's reduced award."

Så tag lige historien med et gran salt...

Leif