Include html i PHP
Fra : Rune Jensen

Dato : 05-03-06 12:34

Jeg har tyvstjålet et formmailscript på hjemmesideskolen. Når man
trykker send, vises en tekst "tak for henvendelsen". Jeg vil nu gerne
have den tekst inkluderet i mit design, men... i sender.php, som vel
sørger for afsendelsen vil den absolut ikke finde sig i det. Der bliver
bare ikke afsendt nohet som helst, men den viser da meddelelsen om, at
der er sket en fejl.

Hvorfor virker det ikke?

Jeg har en fornemmelse af, at det er fordi, jeg mister informationer,
når jeg sådan først vil have noget html, men echo giver da ikke
problemer?

Koden sender.php er her, de to include er mine tilføjelser:

<?php
include('kontakt_info_head.inc');
if (isset($_POST['submit'])) {
if (!empty($_POST['name']) && !empty($_POST['subject']) &&
!empty($_POST['email']) && !empty($_POST['message'])) {
$headers="From: ".$_POST['name']."<".$_POST['email'].">";
if (@$_POST['customer_copy']) {
$headers .= "\r\nBcc: ".$_POST['email'];
}
if(@mail("adresse@domæne.dk", strip_tags($_POST['subject']),

stripslashes(strip_tags($_POST['message'])), $headers)) {

echo "<p>Tak for din henvendelse. Jeg vender tilbage så hurtigt
som muligt.</p>";

}
else {

echo "<p>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv
igen!</p>";

}
}
else {

echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";

}
}
include('kontakt_info_body.inc');
?>

MVH
Rune

--
webmaster for www.discolight.dk udlejning af diskoteksudstyr

Fra : Rune Jensen

Dato : 05-03-06 13:13

"Rune Jensen" wrote in message...

> (..). Der bliver
> bare ikke afsendt nohet som helst, men den viser da meddelelsen om, at
> der er sket en fejl.

Jeg har nu lavet nogle forsøg.. det ser ud til, at hvis man lader der gå
et stykke tid mellem hver afsendelse, så lykkedes det. Men hvis jeg
prøver at afsende en ny mail direkte efter en vellykket mail, så
mislykkes det. Hvorfor nu det, når jeg med Erik Ginnerskovs "rene"
script kan afsende lisså tosset jeg vil?

Rune
--
webmaster for www.discolight.dk udlejning af diskoteksudstyr

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-03-06 13:41

Den 05-03-06 12.33 skrev Rune Jensen følgende:
> Jeg har tyvstjålet et formmailscript på hjemmesideskolen. Når man
> trykker send, vises en tekst "tak for henvendelsen". Jeg vil nu gerne
> have den tekst inkluderet i mit design, men...

Jeg er sikker på, at du bruger include forkert, men det kan en anden
sikkert bedre fortælle dig. Personligt har jeg gjort det på en lidt
anden måde ved at sende videre til en hel side:
header( "Location: http://domæne.dk/beskedsendt.html" );

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Rune Jensen

Dato : 05-03-06 13:51

"Kim Ludvigsen" wrote in message...
> [...]
> sikkert bedre fortælle dig. Personligt har jeg gjort det på en lidt
> anden måde ved at sende videre til en hel side:
Joo, det er selvfølgelig en mulighed, og det må jeg nok bruge, hvis ikke
jeg finder en løsning. Men det virker nu lidt overkill at lave tre helt
nye sider for tre forskellige besker på hver én linje, der er jo:
Beskeden er sendt, Beskeden er ikke sendt, og Alle felter skal være
udfyldt.

HVIS jeg nu ikke finder en løsning, kan jeg så bruge din metode i stedet
for echo? Altså indsætte

header( "Location: http://domæne.dk/beskedsendt.html" );

i stedet for

Fra : Rune Jensen

Dato : 05-03-06 14:33

> [...]

> sikkert bedre fortælle dig. Personligt har jeg gjort det på en lidt
> anden måde ved at sende videre til en hel side:
Nu er jeg godt nok list mystificeret... for når jeg lægger det eksakt
samme script med include op hos 1go.dk, så virker det fint - hver gang!
Så måske bruger jeg include forkert, men når det nu virker hos 1go,
hvorfor virker det så ikke hos b-one?

Jeg prøvede at iøvrigt bruge header i stedet for echo, men den skabte
sig fuldstændigt, og lavede en fejlmeddelelse... så der gør jeg nok
noget forkert.

MVH
Rune

--
webmaster for www.discolight.dk udlejning af diskoteksudstyr

Fra : Geert Lund

Dato : 05-03-06 15:45

Rune Jensen wrote:

> [...]
> samme script med include op hos 1go.dk, så virker det fint - hver gang!
> Så måske bruger jeg include forkert, men når det nu virker hos 1go,

Måske B-One har indbygget et filter i brugen af mail() funktionen?
Således at du kun kan afsende beskeder pr. et eller andet interval?

Jeg tvivler på det er din include der giver problemet... lyder mere som
noget der er relateret til mail() funktionen.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 05-03-06 16:54

"Geert Lund" wrote in message...

> [...]
som
> noget der er relateret til mail() funktionen.
Jeg er selv kommet lidt frem til samme konklusion... men i og for sig er
det jo smart nok, for det forhindrer folk i at afsende den samme mail
mere end een gang ved refresh eller lave spamming. Jeg har nu gjort det,
at jeg oplyser til kunderne, at det sikkert er fordi de allerede har
afsendt én gang, og at de skal vente et kvarter før næste mail.

Jeg takker for svarene til dig og Kim

Med venlig hilsen
Rune Jensen

--
webmaster for www.discolight.dk udlejning af diskoteksudstyr

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-03-06 23:53

Rune Jensen wrote:

> Hvorfor virker det ikke?

Fordi du har læst min side uden at læse, hvad der faktisk står.

> Koden sender.php er her, de to include er mine tilføjelser:
>

> <?php
> include('kontakt_info_head.inc');

Første fejl her. Sidens head-sektion og body-starttag skal indsættes før
php-scriptet.

> }
> include('kontakt_info_body.inc');
>?>

Anden fejl her. Du vil afvikle noget kode (både php og html) mellem </head>
og <body>. Der må slet ikke være noget kode her.

Sådan:

<?php include('kontakt_info_head.inc'); ?>
<?
mailsender scriptet her
?>
<eventuel sidefooter her>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-03-06 06:15

"Erik Ginnerskov" wrote in message

> Fordi du har læst min side uden at læse, hvad der faktisk står.

Kan godt ske. Mailformen på min hjemmeside er lavet i flere omgange, og
det er tungt at skulle læse den samme side om et emne hver gang man vil
have tilføjet nyt

> Sådan:
>
> <?php include('kontakt_info_head.inc'); ?>
> <?
> mailsender scriptet her
> ?>
> <eventuel sidefooter her>

Jeg takkker. Umiddelbart giver det ikke helt mening, men jeg har i hvert
fald rettet det af det, jeg kunne. Jeg har body start tagget inden i
'kontakt_info_head.inc', det må da være det samme, som beskrevet
ovenfor?

MVH
Rune

--
webmaster for www.discolight.dk udlejning af diskoteksudstyr

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-06 23:36

Rune Jensen wrote:

> Jeg har body start tagget
> inden i 'kontakt_info_head.inc', det må da være det samme, som
> beskrevet ovenfor?

Ja, det gør ingen forskel. Når inkluderingen er sket og siden er sendt som
html til browseren, er 'forskellen ens'.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-03-06 00:16

"Erik Ginnerskov" wrote in message...

> Ja, det gør ingen forskel. Når inkluderingen er sket og siden er sendt
som
> html til browseren, er 'forskellen ens'.

Jeg takker mange gange til dig og andre, det er nu tilrettet helt. Det
virker også som det skal med nævnte begrænsninger på antal afsendte
mails, hvilket er fair nok. Jeg har prøvet en lille validering, og den
samlede HTML går glat igennem.

Jeg skal nok forsøge at følge bedre med på dine sider, Erik... selvom
jeg har travlt

MVH
Rune