Opsæt testing server i Dreamweaver
Fra : Doan Fischer-Larsen

Dato : 04-03-06 13:55

Hej.

Jeg har skiftet fra ASP webserver (hos Wannafind) til PHP MySQL
webserver (hos Wannafind). Før, med ASP, brugte jeg Testing
Server i Dreamweaver så jeg ku' bruge Dreamweaver's
hjælp-med-at-forbinde, men det virker ikke efter jeg har skiftet
til PHP MySQL.

Har I nogle forslag til hvordan jeg kan få testing server til at
virke?

På forhånd tak.

Mvh

Doan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Doan Fischer-Larsen

Dato : 07-03-06 18:00

Hmm... Ikke mange forslag fra jer.

Ku' jeg evt. ´ha' noget ud af at installere en testing server
(Apache server) og MyPHPAdmin på min computer lokalt til at
teste? Det må vel virke også når jeg upload'er sitet, for så
bruger den vel bare Wannafind's Apache og MyPHPAdmin, eller...?

/Doan

Doan Fischer-Larsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-03-06 20:02

Doan Fischer-Larsen presented the following explanation :
> [...]
> teste? Det må vel virke også når jeg upload'er sitet, for så
> bruger den vel bare Wannafind's Apache og MyPHPAdmin, eller...?

Ja du kan sagtens installere Apache, PHP og MySQL (og phpMyAdmin hvis
du absolut vil det ;) på din lokale maskine. Det er der mange der gør
til at teste med.

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Doan Fischer-Larsen

Dato : 08-03-06 17:47

Hej Henrik.

Tak for dit svar.

Jeg vil ikke absolut installere Apache, PHP og MySQL på min lokale PC,
men problemet er at jeg ikke er den store koder, derfor bruger jeg
Dreamweavers kommandoer (hvis man kan kalde det det) til at fremstille
dynamiske sider. Sådan har jeg gjort før da jeg brugte ASP. Dreamweaver
connect'ede til databasen, og jeg ku' nøjes med at bruge næsten kun
WYSIWYG. Det er det jeg også godt ku' tænke mig med PHP også.

Lyder det helt sort??

Vh

Doan

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-03-06 19:29

Doan Fischer-Larsen wrote on 08-03-2006 :
> Lyder det helt sort??

Næ, ikke umidelbart - jeg kender bareikke noget program der kan klare
opgaven for dig.

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Doan Fischer-Larsen

Dato : 08-03-06 23:31

Hehe, godt at det ikke lyder helt sort.

Jeg har tænkt at jeg ku' installere Apache, PHP og MySQL og oprette en
lokal databese med nøjagtig de samme tabeller i på min lokale PC (et
shit'y arbejde, men hvis det virker...), altså lave en "kopi" af hvordan
det ser ud på min webserver hos Wannafind. Så ku' jeg teste og bruge
Dreamweavers funktioner lokalt, og så upload'e når det virker. S'følig
med en anden connection-fil.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-03-06 20:30

Doan Fischer-Larsen explained on 08-03-2006 :
> [...]
> det ser ud på min webserver hos Wannafind. Så ku' jeg teste og bruge
> Dreamweavers funktioner lokalt, og så upload'e når det virker. S'følig

Det er sådan vi andre gør ;)

"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report