Helt ny
Fra : Fiel

Dato : 28-02-06 13:16

Hej gruppe

Jeg vil gerne kunne lave noget PHP/SQL. Hvor starter jeg? Hvor findes der
nogle gode tutorials. Jeg er rimelig godt inde i HTML m.m.

mvh/leif b.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 28-02-06 13:33

Fiel wrote:
> Jeg vil gerne kunne lave noget PHP/SQL. Hvor starter jeg? Hvor findes der
> nogle gode tutorials. Jeg er rimelig godt inde i HTML m.m.

Værsgo': http://www.w3schools.com/php/default.asp

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Ove Lie

Dato : 28-02-06 13:33

"Fiel" <leblfjern@post2.tele.dk> skrev i melding
> Hej gruppe
>
> Jeg vil gerne kunne lave noget PHP/SQL. Hvor starter jeg? Hvor findes der
> nogle gode tutorials. Jeg er rimelig godt inde i HTML m.m.

jeg startet med webcafe.dk sin php tutorial. Studerte gjesteboken, og
utvidet kunskapen etter behov derfra.

Er du god på html, så skal ikke den tutorial være et problem å forstå

-Ove

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-06 13:43

Fiel skrev:

> Jeg vil gerne kunne lave noget PHP/SQL. Hvor starter jeg?

Her:

   http://www.php.net/manual/en/

> Jeg er rimelig godt inde i HTML m.m.

Det er en fordel. Har du programmeret før?

--
Bertel

Fra : Kasper Kronborg

Dato : 28-02-06 13:45

Hej,

Desuden er php's egen dokumentation også rigtig god, om ikke den bedste ;)
Den kan man følge slavisk gennem kapitlerne og lære en masse af!
Du finder den på http://www.php.net/docs.php

God fornøjelse!

Med venlig hilsen
Kasper K

Fra : David Trasbo

Dato : 28-02-06 14:32

Fiel skrev:

> Jeg vil gerne kunne lave noget PHP/SQL. Hvor starter jeg? Hvor findes der
> nogle gode tutorials. Jeg er rimelig godt inde i HTML m.m.

På Webcafe er der nogle udmærkede artikler på dansk:

http://webcafe.dk/artikler

Sektionen "Tips&Tricks" er også et kig værd.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Fiel

Dato : 28-02-06 18:09

Hej gruppe
I skrev:

"Fiel" <leblfjern@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Jeg vil gerne kunne lave noget PHP/SQL. Hvor starter jeg? Hvor findes der
> nogle gode tutorials. Jeg er rimelig godt inde i HTML m.m.
>
> mvh/leif b.

Mange tak for de mange gode tips. Så nu er det bare at gå i gang med at læse
og prøve sig lidt frem. Jeg havde ellers besluttet, at jeg ikke gad lære mig
flere kodesprog - for gammel - men pludselig kom lysten tilbage, selv
om jeg egentlig ikke har noget at bruge det til. Men det er vist ligesom med
høje bjerge - de ligger der jo.

mvh/leif b. (1932)

Fra : Ove Lie

Dato : 28-02-06 19:22

"Fiel" <leblfjern@post2.tele.dk> skrev i melding

Men det er vist ligesom med
> høje bjerge - de ligger der jo.

Godt sakt.

Lykke til
-Ove

Fra : Thomas JP

Dato : 28-02-06 21:09

On Tue, 28 Feb 2006 13:16:11 +0100, "Fiel" <leblfjern@post2.tele.dk>
wrote:

>Hej gruppe
>
>Jeg vil gerne kunne lave noget PHP/SQL. Hvor starter jeg? Hvor findes der
>nogle gode tutorials. Jeg er rimelig godt inde i HTML m.m.
>
>mvh/leif b.

http://www.hudzilla.org/phpbook/

Den er fantastisk!!

--