Automatisk sletning efter bestemt tid....?
Fra : Dennis Munding

Dato : 24-02-06 17:42

Hej NG!

Jeg har en kalender, hvor man kan tilføje, redigere og slette events - intet
problem i det.
Men jeg kunne godt tænke mig, at events ældre end f.eks. et år automatisk
bliver slettet, når man logger ind i administrationsdelen...

Jeg kan forestille mig, at det er noget i stil med:

mysql_query("DELETE FROM event_table WHERE tid<".time());

men hvordan speciferer jeg, at det skal være et år - og kan man lave det så
den sletter nøjagtig et år gamle events - events er sat ind med tid, dato,
måned og år...??

På forhånd tak for al hjælp!

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Leif Neland

Dato : 24-02-06 21:55

Dennis Munding wrote:
> [...]
> administrationsdelen...
> Jeg kan forestille mig, at det er noget i stil med:
>
> mysql_query("DELETE FROM event_table WHERE tid<".time());
DELETE FROM event_table WHERE tid<date_sub(now(),interval 1 years)

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html

Leif

Fra : Dennis Munding

Dato : 24-02-06 23:03

Hej Leif!

Leif Neland skrev:
DELETE FROM event_table WHERE tid<date_sub(now(),interval 1 years)

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html

Det vil jeg lige prøve imorgen...

Desværre er mit tekniske engelsk ikke så godt, så jeg får ikke så meget ud
af dit link, men jeg vil prøve alligevel....

Fra : Dennis Munding

Dato : 26-02-06 18:41

Hej igen Leif!

> Dennis Munding wrote:
> Det vil jeg lige prøve imorgen...

Nu har jeg så prøvet dette:

$conn = mysql_connect("****", "****", "****");
mysql_select_db("****", $conn);
$sql = "DELETE FROM event_table WHERE tid<date_sub(now(),interval 1
years)";
$result = mysql_query ($sql, $conn) or die(mysql_error());

Men så får jeg denne fejl:

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to
your MySQL server version for the right syntax to use near '=1 years)' at
line 1

Hvad gør jeg galt??

Fra : Leif Neland

Dato : 27-02-06 06:38

Dennis Munding wrote:

> [...]
>
> You have an error in your SQL syntax. Check the manual that
> corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use

Hvorfor står der '=1 years)' i fejlmeddelelsen? Der skal ikke være et '=';
det står der heller ikke i din kode.

Leif

Fra : Dennis Munding

Dato : 27-02-06 09:06

Hej Leif!
"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor står der '=1 years)' i fejlmeddelelsen? Der skal ikke være et '=';
> det står der heller ikke i din kode.

Nej, det ved jeg - det var også den forkerte fejlmeddelelse, som jeg postede
(prøvede lige at indsætte et = for at se, om det kunne få det til at virke).
Fejlmeddelelsen ser således ud, når der ikke er = med: