Læs størrelse på ufærdig ZIP-fil
Fra : Kasper Johansen

Dato : 22-02-06 00:22

Hej gruppe.

Jeg er ved at lave en script, som kan registrere upload-hastighed m.m.
på ZIP-fil.

Mit problem består i, at jeg ikke kan vide, hvor stor filen der bliver
uploadet er?

Er der ikke noget med, at ZIP-filen indeholder en slags
indholdsfortegnelse i starten af filen? Kan jeg læse denne og ud fra den
bedømme hvor stor filen er? Og i så fald: Hvordan?

Kasper Johansen

Fra : Bent Stigsen

Dato : 22-02-06 02:56

Kasper Johansen wrote:
> [...]
> på ZIP-fil.
>
> Mit problem består i, at jeg ikke kan vide, hvor stor filen der bliver

En browser vil i headerne angive antallet af bytes (efterfulgt
headerne) som den sender:

Hvis du mener bogstaveligt "filen der *bliver* uploadet", er der en
hage ved det. I forløbet, "browser(post)-->apache->php->dit script",
starter dit script først når hele filen er overført. Lige præcis
hvornår pinden bliver givet videre til php, er jeg egentlig ikke klar
over, men apache skal som minimum læse lidt af headerne, for at finde
ud af, at det er php den skal have fat i.

> Er der ikke noget med, at ZIP-filen indeholder en slags
> indholdsfortegnelse i starten af filen? Kan jeg læse denne og ud fra den
> bedømme hvor stor filen er? Og i så fald: Hvordan?

Bange for det ikke er muligt:
http://www.google.dk/search?q=ZIP+File+Format+Specification
----------------
Overall .ZIP file format:

[local file header 1]
[file data 1]
[data descriptor 1]
.
.
.
[local file header n]
[file data n]
[data descriptor n]
[archive decryption header]
[archive extra data record]
[central directory]
[zip64 end of central directory record]
[zip64 end of central directory locator]
[end of central directory record]
---------------

/Bent

Fra : Frederik Sunne

Dato : 22-02-06 10:43

Kasper Johansen wrote:
> [...]
> indholdsfortegnelse i starten af filen? Kan jeg læse denne og ud fra den
> bedømme hvor stor filen er? Og i så fald: Hvordan?

Brug evt. i stedet en FTP applet.
http://www.javazoom.net/applets/jclientupload/jclientupload.html

/Frederik

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-02-06 13:09

Kasper Johansen wrote:
> [...]
> indholdsfortegnelse i starten af filen? Kan jeg læse denne og ud fra den
> bedømme hvor stor filen er? Og i så fald: Hvordan?

Kig evt nærmere på:
http://www.raditha.com/megaupload/

Der bør du kunne pille noget ud som kan hjælpe dig :)

mvh
Johan