forskellen på pci og agp !!!
Fra : CAWH

Dato : 14-06-01 13:34

Er der stor forskel mellem pci og agp udgaven af matrox millenium g450 ?

-Casper-

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 14-06-01 13:47

Hej!

Hastigheden er større på et agp kort, da agp bussen kan overføre flere
data end pci bussen.

Mvh. Henrik

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-06-01 14:38

Henrik Nygaard wrote:

> Hej!
>
> Hastigheden er større på et agp kort, da agp bussen kan overføre flere
> data end pci bussen.
>
> Mvh. Henrik

Men hvis kortet ikke er hurtig nok til at kunne benytte de ekstra data er
forskellen lig nul. Om det er tilfældet med et Matrox G450 ved jeg ikke, men
det skulle ikke overraske mig.

Mvh

Bruno

Fra : JK

Dato : 14-06-01 15:04

"CAWH" <xxxx7211@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der stor forskel mellem pci og agp udgaven af matrox millenium g450 ?

forskellen er kun tilstede hvis du skal anvende kortet til 3D - ellers har
der lidt eller ingen forskel om du køber et PCI eller AGP grafikkort.

- så du må gøre op med dig selv om du også vil bruge kortet til at afvikle
3D spil (?) - PCI udgaven kan selvfølgelig stadig køre 3D spil, men det er
så bare her, at AGP er bedre.

/JK

Fra : CAWH

Dato : 14-06-01 15:15

> - så du må gøre op med dig selv om du også vil bruge kortet til at afvikle
> 3D spil (?) - PCI udgaven kan selvfølgelig stadig køre 3D spil, men det er
> så bare her, at AGP er bedre.

Men er den forskel så markant bedre ? jeg kommer fra at g200 16mb sdram
!!! og det skal bare være bedre end det !!!

-Casper-

Fra : JK

Dato : 14-06-01 15:18

> Men er den forskel så markant bedre ? jeg kommer fra at g200 16mb sdram
> !!! og det skal bare være bedre end det !!!

nu er jeg ikke særlig glad for Matrox 3D "performance" - så jeg går ud fra
at du er 2D freak li'som de andre Matrox-drenge her i gruppen ) (kun
ment som en spøg)

- helt ærligt, jeg ved ikke om 3D ydelsen er bedre på et G450 i forhold til
et G200 - men er den det, så bør du vel vælge et kort med AGP - under den
forudsætning at du også vil spille lidt 3D -pris forskellen mellem AGP/PCI
er vel heller ikke noget at skrive hjem om - er der så meget at betænke sig
på ?

/JK

Fra : CAWH

Dato : 14-06-01 17:17

>er der så meget at betænke sig på ?

Det er fordi jeg stadig vil beholde mit videoredigeringskort i maskinen - og
det er agp !!! Og så synes jeg g450 kortet så meget fornuftigt ud !!!

Men kan det overhovedet lade sig gøre: At have et "singel" head agp kort +
et dual kort i pci ? Så har jeg nemlig pt. 4 _mulige_ skærme !!!

-Casper-

Fra : Stefan Greulich

Dato : 14-06-01 17:52

enig, desuden har man en pci-port mere fri, hvis man køber et agp-kort
(okay, det er måske ikke det mest slående argument, men det virker som om
det er marginalerne der spiller ind i dette tilfælde
JK <dempsey@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gah6r$rph$1@news.cybercity.dk...

Fra : CAWH

Dato : 14-06-01 18:14

"Stefan Greulich" <stefan@greulich.dk> skrev i en meddelelse
> enig, desuden har man en pci-port mere fri, hvis man køber et agp-kort

he he.... ja - men jeg har masser af pci slots fri + et enkelt isa =)

-Casper-

Det hele går ud på at have et ok 3d og 2d og video ind/ud på en gang =) Og
min løsning ville være Radeon 64mb ddr vivo, men pengene slår ikke lige til
!!!