Soundblaster/usb problemer
Fra : Lars Jensen

Dato : 05-03-06 23:43

Hej!

Jeg sidder her og bliver mere og mere korthåret.
Årsagen skyldes en lille dejlig usb-boks fra Creative kaldet
Soundblaster Live! 24-bit external.

Boksen fungerer fint på min bærbare computer, men den er desværre til
udlån og jeg ville så bruge den på min stationære maskine.

Installationen fungerer sådan set også fint, windows xp installerer selv
driver osv.
Problemerne opstår først når jeg vil installere creatives egen driver
til boksen.
Uden den kan jeg nemlig ikke benytte line-in i boksen.

Efter installationen vil jeg så aktivere line-in i windows mixeren og i
en undermenu beder jeg samtidig om at lyden fra line-in kommer ud i
højttalerne, så jeg kan høre hvad jeg foretager mig.
Og så bryder helvede løs, først hikker den, derefter kommer der en masse
støj og BUM, så får jeg den frygtede blå skærm.

Jeg genstarter maskinen efter at jeg har pillet boksen fra og begiver
mig på nettet for at finde en driveropdatering.
Den installerer jeg og så fungerer boksen faktisk i et stykke tid
længere end tidligere .. så kommer den blå skærm søreme igen.
Jeg har også fundet en opdatering til usb2 controlleren på motherboardet.
Installationen fungerer fint, men nu har jeg pludselig ikke adgang til
usb2 porten længere.
Den ser fint min usb-stick, men vil til gengæld hverken æde boksen eller
mit infrarøde usb-øje.

Mit motherboard er et asus p4b266-e og jeg kører med Windows XP sp2.

Håber på lidt hjælp, jeg tror jeg snart har prøvet alle mulige og
umulige metoder for at få det til at virke.

På forhånd tak
Venlig Hilsen
Lars

fjern køretøjet i mailadressen

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 06-03-06 07:42

"Lars Jensen" <lars.henneberg.motorcykel@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:440b6974$0$6849$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
>
> Mit motherboard er et asus p4b266-e og jeg kører med Windows XP sp2.
>
> Håber på lidt hjælp, jeg tror jeg snart har prøvet alle mulige og umulige

Du har vel deaktiveret det indbyggede lydkort?