TV-out til ny HP Pavilion:
Fra : Bo Asplund

Dato : 05-03-06 09:05

Hej med jer,

Vi har lige købt sådan en ny maskine og den ønsker vi at få TV-out i.

Et par ?

1) Sker der noget med garantien hvis man selv indbygger sådan et
kort?
2) Kan jeg købe et kort som IKKE er kompatibilt med maskinen eller?
3) Hvad kan anbefales og hvad vil det koste?

På forhånd mange tak

Bo

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-03-06 11:16

Bo Asplund (slet 2N096) wrote:
> Vi har lige købt sådan en ny maskine og den ønsker vi at få
> TV-out i.

Jeg antager det er en stationær PC.

> 1) Sker der noget med garantien hvis man selv indbygger sådan
> et kort?

Nej, så vidt vides må man godt selv udbygge den.

> 2) Kan jeg købe et kort som IKKE er kompatibilt med maskinen
> eller?

Ja, du skal sikre dig hvilke slots du har til rådighed;
PCI-Express, AGP eller PCI.

> 3) Hvad kan anbefales og hvad vil det koste?

Et hvilket som helst grafikkort med TV-Out, skal der spilles nye
3D spil også skal kortet selvfølgelig kunne trække disse også...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=857403&page=1

Fra : Mortensen

Dato : 05-03-06 11:41

> Et hvilket som helst grafikkort med TV-Out, skal der spilles nye 3D spil
> også skal kortet selvfølgelig kunne trække disse også...

Det kommer da i høj grad an på, hvad tv-out skal bruges til!

Nogle kort kan kun lave en klon af skrivebordet, altså kan man eksempelvis
ikke afvikle DVD film på tv mens man laver andet på PC'en.

Og visse kort kan kun køre enten på computerskærm eller på tv, ikke alle kan
køre begge dele.

Jeg bruger selv Matrox G550. Matrox laver, efter fagpressens udsagn, de mest
suveræne kort hvad angår tv out.

Men hvis det også skal kunne en masse 3D mæssigt, halter Matrox efter. Dette
er jeg personlig ligeglad med, da jeg ikke spiller.

Men skal det også bruges til spil, må andre nok dele deres erfaring, da jeg
ikke kender dette marked...

Lars

Fra : Bo Asplund

Dato : 05-03-06 11:56

>Det kommer da i høj grad an på, hvad
>tv-out skal bruges til!

Uha, det kan være at jeg spørger om mere end jeg har forstand
til.

Jeg forestiller mig at vores børn kan, når de bruger PC'en,
koble over på TV via vores antenne på taget, altså bruge PC'en
til TV.

Er det helt forkert?

> [...]
>køre begge dele.
>
>Jeg bruger selv Matrox G550. Matrox
>laver, efter fagpressens udsagn, de mest

Der er et grafikkort i PC'en som fuldt lever op til vores
ambitioner med diverse pigespil (vores børn er 3-7 år gamle)

På forhånd tak.

MVH

Bo

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 05-03-06 12:23

Bo Asplund <ejsmb@RI7AQprivat.dk> (slet RI7AQ) wrote in

> [...]
>
> Jeg forestiller mig at vores børn kan, når de bruger PC'en,
> koble over på TV via vores antenne på taget, altså bruge PC'en

Jeps :)

TV-out betyder bare at det der bliver vist på pc'en, det være sig spil,
film, internet eller noget helt andet, kan vises på et tv i stedet for
på din monitor. Så med Tv-out kommer du ikke til at kunne se tv på pc'en.

Det du skal have er en TV-tuner. Dem er der også stor forskel på. Hvis i
bare skal kunne se tv på pc'en "live" - uden at optage så kan næsten et
hvilket som helst kort bruges. Skal i derimod kunne timeshifte (pause en
live udsendelse) eller optage til senere at kunne lægge på en dvd så ville
jeg gå efter et tv-kort med indbygget MPEG-2 encoder.

Man kan godt få tv-tunere til usb 2.0 så hvis jeres pc har det så kunne det
også være en mulighed, så skal i ikke engang åbne pc'en for at sætte det
til - men dem har jeg ingen erfaringer med ... endnu :)

Jeg har selv haft to forskellige tv-tunere.

Først havde jeg et Terratec Cinergy 400 kort. Det er fint til at se tv på
pc'en med - men jeg havde store problemer med at få det til at lave
optagelser uden hakken i billedet eller at billede og lyd kom ud af trit.
Cinergy 400 er billig, men har ikke indbygget MPEG-2 encoder og kræver
derfor mere af PC'en. Mine oplevelser var på et P4 2.4GHz system med
hyperthreading og 1GB RAM samt to 160GB diske i striping mode.

Jeg købte mig derfor et tv-tuner kort med indbygget MPEG-2 encoder. Selv på
min gamle P3 800 MHz maskine har der ingen problemer været med hverken
hakken, eller lyd og billede der kom ud af trit. Det var et Hauppauge PVR-
250 jeg købte i sin tid. Det kostede ca. det dobbelte af Cinergy kortet,
men hvis man skal optage for at brænde ud på dvd synes jeg klart merprisen
er givet godt ud.

Begge kort jeg har prøvet har været til PCI

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'